Vyjádření předsedkyně školského výboru Anny Putnové k závěrům Nejvyššího kontrolního úřadu ve věci státních maturit:
„Zpráva NKÚ potvrdila naše neblahé tušení, že státní maturita v současné podobě je extrémně finančně a administrativně náročná. Opakovaně, a jak vidno oprávněně, jsme státní maturity kritizovali zejména za to, že je-li nabízena dvojí úroveň testů, není možné dosáhnout dostatečnému srovnání schopností absolventů.
Nyní je proto nutné znovu definovat cíl státních maturit podle pravidel, které už v létě TOP 09 představila. Tedy nastavit jedinou úroveň obtížnosti společné části maturitní zkoušky, určit tři předměty, ze kterých se bude společná část maturitní zkoušky povinně skládat, a požadovat pouze jednu dílčí zkoušku z každého předmětu, a to didaktický test bez ústní části. Taková podoba státní maturity by nabídla srovnání studentů i škol.“
Anna Putnová: Jak dál v maturitách?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Jsem pro to, aby se měnila pravidla maturit co nejčastěji, nejlépe jednou za půl roku. Jedině tak by to v našem státě byla odpovídající zkouška dospělosti.
Aha. Takže celá politická obec si vymyslela a prosadila státní maturitu. Aby byla politicky průchozí, rozdělila ji na základní a vyšší úroveň. A teď - když příští rok bude maturovat první vědomostně slabší i početně menší ročník, oběť polistopadové situace (nechci říkat režimu, protože je složitější), se pravidla změní, aby se neodhalilo v plné nahotě, že vzdělávání zachází na úbytě.
Taková podoba státní maturity by nabídla srovnání studentů i škol.
Et tu, mea filia?!
Vážená paní Putnová,
doufám, že návrh na zrušení dvou úrovní obtížnosti nemyslíte vážně a argumentace nesrovnatelností absolventů také ne. Požádejte spíše CERMAT o to, aby vám předložil specifikaci zkoušek a popis výkonového standardu pro obě úrovně obtížnosti. Pro příklad: v MZ v cizích jazycích je zcela jasné, že dvě úrovně obtížnosti smysl mají, jsou (nebo zatím byly) nastaveny s ohledem na externí referenční kritérium - tedy Společný evropský referenční rámec pro jazyky, a svou komplexností splňují požadavky na kvalitní zkoušku. Je to stejné, jako kdybyste tvrdila, že nelze srovnávat absolventy zkoušky PET (B1) a FCE (B2). Popis dovedností na dané úrovni je jasný a deklaruje, co dovede ten, kdo zkoušku absolvoval. Navíc úrovně zkoušky z jazyků korespondují s RVP a s tím, co si školy dávaly do svých ŠVP. Nebo ty se budou také měnit? Naopak dvě úrovně zkoušky alespoň trochu nabízejí manévrovací prostor pro ty typy škol, které jsou zakončeny MZ. Co takhle spíše uvažovat o zavedení statutu "absolvent střední školy - bez maturitní zkoušky" Takto kdo neudělá maturitu, má základní vzdělání.
A je to tady zase: zase chce někdo dělat maturitu jen proto, aby bylo srovnání škol. Kde je proboha student, žák? Proč pořád všichni chtějí srovnávat školy? Škola přece maturitu neskládá!!!
to 23:46
Existuje slovo, v zemích bývalého východního bloku velmi neoblíbené, a přitom právě ono je tím, co z nás neustále dělá Banánistán.
Efektivita.
Efektivita je to, co chybí našemu školství, nikoliv finance samy o sobě.
Jenže mnohým kolegům se význam slova těžko vysvětluje. Jejich krédo je: plaťte, na kvalitu práce škol nehleďte.
Okomentovat