Zpráva OECD potvrdila klesající úroveň vzdělávacího systému v Česku. Kritizuje nejen celkovou úroveň, ale i to, jak se ministerstvo školství snaží systém zlepšit. Plošné testování podle expertů nepomůže, není ani dobře připravené. Resort však tvrdí, že jde jen o dílčí nedostatky.
Z článku mk v iHNed.cz vybíráme:
OECD navrhuje změnu nejen při zkoušení studentů. V Česku by měl existovat jednotný systém hodnocení vzdělávání, včetně posuzování učitelů, škol a celých institucí.
Státní maturity vidí odborníci spíše jako návrat ke starým pořádkům. Projekt za miliardy údajně trpí nejednoznačností svého poslání. Na jednu stranu má jít o doklad o shodné úrovni vzdělání, na druhé o srovnání jednotlivých škol. Obojí dohromady však nejde podle OECD dělat úspěšně.
Přečtěte si: Zpráva OECD: Socialistické vzdělávání v Česku přetrvává, úroveň klesá
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Centralizovaný model výuky se tak podařilo odstranit jen částečně.
...
V Česku by měl existovat jednotný systém hodnocení vzdělávání, včetně posuzování učitelů, škol a celých institucí.
Nevnímám úplně přesně rozdíl mezi
"centralizovaný" (dostředný) a "jednotný" (společný).
Jo vážení, kdyby u nás přetrvával socialistický systém školství, mám obavy, že bychom nebyli v takovém srabu, jako jsme dnes. Pokud si vzpomínám, výsledky testů z devadesátých let minulého století pro nás vycházely ve srovnání s dalšími státy velmi dobře. Od té doby klesáme a pokles za posledních 10 let je hrozivý, protože ten už není způsobený tím, že se žáci učí až v devítce to, co dřív v osmičce (tedy už nejsme "popředu"), ale nicneděláním žáků a studentů. které jim umožňuje vzniklý systém.
Před časem jsme urychleně "vyráběli" další vysoké školy, aby nám stouplo procento vysokoškoláků v populaci na průměr zemí OECD.
A dnes se divíme, že tito VŠ absolventi neumí upravit výraz ve zlomku.
Vzápětí jsme zlikvidovali systém centrálních osnov, aniž bychom jej uměli nahradit něčím lepším a fungujícím. (Protože RVP tím není.)
Dnes se chystáme zlikvidovat fungující systém "zvláštních" škol.
Já bych doporučoval číst zprávy OECD s pochopením a přemýšlením, neboť představují cenný zdroj informací.
Ale používejme přitom, proboha, vlastní rozum.
Máme-li jej ještě vůbec.
Nevím, jestli máme dnes vzdělávání socialistické nebo kapitalistické... Ale ptám se dnes jednoho páťáka: Tak kolik se od vás hlásí dětí na VG? Prý: Jenom dva. Co tam taky, tam je honí, tady si to v klidu vodsedíme a máme to taky.
Inu, co na to říct.
Okomentovat