Zatímco za školními okny poletují sněhové vločky, druháci z frýdlantské základky si zpívají o Maroku a Egyptě a povídají si při hodině psaní, kam by jednou rádi vyrazili. Jejich vrstevníci zatím nejspíš zrovna drilují kudrlinky "běžného" písma.
Z článku Lukáše Wernera v iDNES.cz vybíráme:
Prvňačky v poslední lavici hrdě ukazují sešity popsané takřka identickými verzálkami. Nejprve se naučí všechna velká písmena, pak teprve malá. "Už po Vánocích čtou běžné texty, takže je pro ně učení zábavnější. Jedna šikovná holčička už přečetla knížku malými tiskacími, a to jsme malá písmena ještě vůbec neměli," říká Coufalová.
Obě učitelky jen stěží hledají, co by jim na nové metodě vadilo. "Občas se dětem stane, že jak píší rychle, do textu hodí velké písmeno, což by se jim u běžného vázaného písma nestalo," říká třídní druháků. Podle ní je to spíš doména slabších žáků. U některých také někdy není jasné, zda psali velké nebo malé písmeno, třeba u A, které má v obou variantách podobné tvary.
Přečtěte si: Prvňáci už na podzim psali milostná psaníčka, chválí učitelka nové písmo
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Je to nutné? Myslím dávat sem odkaz na takové články. Že se na škole naučí jednodušší písmo rychleji než složitější není nic nového.
Daleko zajímavější je diskuse pod podobným článkem v Respektu (byl tu již zmíněn). A v ní například odkaz na diplomovou práci o vztahu mezi vyjadřovacími schopnostmi a grafomotorikou: http://is.muni.cz/th/104837/pedf_m/DIPLOMOVA_PRACE.txt
Budou děti učící se nové písmo horší v některých jiných oblastech? Nevím, ale obávám se, že ano.
"Budou děti učící se nové písmo horší v některých jiných oblastech?"
Používám ho také, protože jinak píši jako prase. Zatím na sobě pozoruji, dle mého, jen samá pozitiva. Jinak opravdu toto nedokáži posoudit.
Pozor - nejde o to, jak kdo píše, ale jak se učil psát. Vývoj grafomotoriky je spojen s vývojem vyjadřovacích schopností. Takhle jsem to aspoň z diskusí pochopil.
Pokud si někdo přečetl celý článek o zmiňované frýdlantské škole, tak by se mohl stejně jako já podivit, proč se děti ve druhé třídě učí o Maroku, New Yorku a podobných zahraničních destinacích, když neznají nic o naší krásné vlasti. Proč zpívat anglické, arabské a jiné písně, když máme vlastní národní písně? Proč si nepovídají o Karlštejnu, Hluboké, Praze apod. A velké tiskací Y lze přeci učit i na jménu Yveta? A jak budou číst tito školáci doposud používané psací písmo?
Samozřejmě nemůže existovat srovnávací studie dopadů výuky nového písma.
Přesto si ale můžeme částečně posloužit zahraniční zkušeností. Zajímavé texty v tomto smyslu napsala Jana Bradley o zkušenostech s didaktikou psaní v USA. Některé byly publikovány i zde na ČŠ, ale pro zájmce např:
http://www.evropsky-rozhled.eu/vyuka-psani-v-usa/
alternativně:
http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2011/08/zkusenosti-z-usa-uprava-pisma-neni-dulezita-ceni-se-tvorivost-a-obsah/
http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2011/08/uprava-pisma-neni-dulezita-pokracovani/
Okomentovat