V úterý ministr školství oznámil, že zastavil projekt SPORT, na který chtělo ministerstvo čerpat 650 milionů z evropských fondů. Řekl jsem si – jenom dobře, šlo o zjevný tunel. Když mi večer přišel mail, že podle všeho ten samý den Dobeš odvolal ředitele Národního institutu dětí a mládeže a na jeho místo dosadil šéfa zrušeného SPORTu, bývalého televizního redaktora a radního Jiřího Baumruka, vážně jsem si myslel, že je to pomluva a žert na Dobešovu adresu. Omyl.
Z článku Tomáše Feřteka v Blog.Respekt.cz vybíráme:
Tak jsem hned ráno zjišťoval, jestli je něco tak neuvěřitelného možné, a samozřejmě že ano! Odpoledne ve dvě tu informaci jako ověřenou jako první publikovaly Novinky.cz, dnes o tom píše Mladá fronta Dnes. Takže pan Baumruk ve vedení evropského programu dokázal, že je k ničemu, a proto ho povyšujeme do vedoucí funkce, aby měl více vlivu na životy našich dětí?! Že je Baumruk aparátčík jak z praku, si lze ověřit například v 20 minutách Radiožurnálu (k poslechu ZDE). Má taková nehoráznost ministrovi školství zase bez povšimnutí projít? Myslím si, že ne. Pokud si myslíte totéž, máte možnost to sdělit ZDE. Ten samý názor sdílí už skoro sedm tisíc lidí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Původně jsem si myslel, že proniknu do ministerských struktur jako revoluční prvek postrádající reakční konzervativec a komický staročech.
Nahlížím, že jistější bude spíš cesta sportovního komentátora a mluvčího radního, neméně komického ovšem.
Poslouchám audio s Baumrukem.
Cílová skupina 15 až 64 let. Širokospektrálně. Takže i bezdomovci, nezaměstnaní z pracáku /pokud zrovna nebudou muset jít na k raportu na počtu/ - odskočí si k Baumrukovi pro informace a budou blahořečit dobré vůli státu postarat se co nejlépe o své občany. Třeba se v rámci programu dozvědí více i o zdravé výživě pro sportovce na nějakém semináři, workshopu, dostanou informační materiál, kterak zdravěji žít - budou mít vědomosti a dovednosti ke všemu a o všem, co je pro každého zrovna teď nejvíce důležité.
Do nocleháren pro bezdomovce se z peněz EU nakoupí veškerá elektronika, která umožní sledování instruktážních filmů, podpořujících kvalitní realizaci tohoto projektu v masovém měřítku.
Ráno lidičkové polknou namísto snídaně sliny a půjdou si s chutí zacvičit - prohřejí své svaly, rouzproudí krev a elegantními pohyby svých vysportovaných těl se pustí do prohrabování kontejneru před Baumrukovým bydlištěm. Možná jim tam občas přihodí alespoň kousek žvance. Hlavně něco zdravého, žádný tuky, light.
Je hezké, že názor pana Feřteka sdílí skoro 7 tisíc lidí, nicméně zbylých 10 miliónů ho nesdílí.
zbylých 10 miliónů ho nesdílí
To ovšem setrváváte v hlubokém omylu.
V souladu s Vaší logikou názor pana Feřteka nesdílí zbylých sedm miliard.
Aktivity, které by vedly ke změně k lepšímu, vítám. Přesto se zatím nikam nepodepisuji :-)
Není totiž zcela jasné, komu z organizátorů takových aktivit o co ve skutečnosti jde.
Např. ve výzvě pana Feřteka je formulace:
"Ministr školství kalkuluje hlavně s podporou těch učitelů a ředitelů škol, kteří si vždy radši počkají na detailní pokyny shora. Výsledky českých žáků se však začínají propadat právě proto, že se naše školství včas nezbavilo tohoto komunistického dědictví. Je hrubou chybou se k němu zase vracet. Z mladé generace by měly vyrůst samostatné a sebevědomé osobnosti, které dokážou obstát v globální konkurenci."
Tak nevím, nevím. Vystudovala jsem za starého režimu a myslím, že jsem samostatná a sebevědomá osobnost :-).
V "globální konkurenci" s nefér pravidly, šikanováním, kultem peněz /nejmenuji dál ten hnus/, kde o děti jde na posledním místě, se mi žije a pracuje obtížně. Aniž bych chtěla obhajovat jakýkoliv politický systém, v tom "starém" se mi učilo lépe, měla jsem na učení klid, žáci měli dostatečný počet hodin k výuce /v současnosti se řídí učební plány úsporou peněz, hodiny pro výuku jsou minimální, nastavuji zdarma, hodiny nad úvazek jsou nepřípustné - nejsou peníze, spousta práce navíc není učiteli vůbec zaplacena - přičemž tomu tak v minulosti nebylo, dnes záleží pouze na tom, aby bylo na škole dostatek žáků, kvalita je šumák - hlavně mít dotace od kusu/.
Celý systém, ve kterém žijeme, je jeden velký omyl, resp. záměrná devastace všeho, co lidi stmeluje, devastace všech hodnot, kvůli kterým má život smysl.
Globální konkurence smysl nemá - podle mého názoru.
Smysl má snaha o vzájemnost, úctu, sounáležitost atd.
Je třeba učit a pracovat s láskou.
TA chybí všeobecně. Nemáme /někteří(?)/rádi vládu, protože ani ona nás /učitele, občany/ nemá ráda. Nezáleží jí na nás, vše je otráveno honbou po zisku.
Dokud budou prachy prioritou, nezmění se vůbec nic.
St.raketa
Okomentovat