Jako jednu z mála zpětných vazeb pro MŠMT označil zprávu OECD o hodnocení vzdělávání v ČR ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš.
"Je to důležitá zpětná navigace pro to, co je třeba v regionálním školství dělat," prohlásil ministr na tiskové konferenci. Přivítal, že zpráva potvrzuje správnost kroků, které MŠMT v oblasti regionálního školství činí.
OECD - Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj - je mezivládní organizace 34 ekonomicky nejrozvinutějších států na světě. Česká republika jako její člen využila v roce 2010 nabídky na expertní posouzení našeho vzdělávacího systému z hlediska hodnocení.
Více o zprávě naleznete zde:
http://www.msmt.cz/pro-novinare/msmt-vita-pohled-expertu-oecd-na-zamer-overovani-vysledku
V řadě věcí zpráva OECD náš hodnotící systém vnímá pozitivně, k výtkám pak první náměstek ministra Ladislav Němec na tiskové konferenci prohlásil: „Tou nejdůležitější je riziko selektivnosti žáků. Zpráva však vychází z dat získaných v roce 2010. Situace se od té doby uplatněním příslušných vyhlášek 72 a 73 výrazně změnila k lepšímu.“
Podle ministra také ze zprávy vyplývá také potřeba ověřování výsledků vzdělávání na základních školách. „OECD nám říká, že nemáme národní údaje o výsledcích žáků. To je realita ministerstva školství. Dostávám informace ze strany OECD, z výzkumů TIMSS a PISA a vidím, jak se naše děti ve výsledcích propadají. A my stále nemáme dlouhodobé systémové informace a zpětnou vazbu na národní úrovni. Zde si velice slibují od standardů a od ověřování znalostí v 5. a 9. třídách,“ uvedl Josef Dobeš.
Informace o výsledcích pilotního projektu ověřování výsledků v 5. a 9. ročnících a chystané generálce zde: Overovani_5_9.doc
Ministr Dobeš: Zpráva OECD je pro nás důležitá
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Četl pan ministr tu samou zprávu jako my ostatní?
Určitě. Když jsem ji četla já, říkala jsem si, že dovoluje různý výklad (dle potřeby) a stalo se...
Pan ministr gramofónově cyklicky opakuje stále jen to svoje. Dobře zná pravidla asertivní medializace. Testování je pro něj zpětná vazba, tak to naordinuje národu. Žákům, učitelům rodičům i zřizovatelům slibuje, že budou mít zpětnou vazbu .. a tím říká, že TOTO je zpětná vazba. Říká tím .. "játostáleříkámaříkámtoodzačátku". Prostě plní vlastní normu z doby, kdy se na své židli rozkoukával a personálně vylepšoval svůj resort a doufá, že se to testování stane kvalitní pravdou. Jako psycholog ví, že jakýkoli blábol, dostatečně mediálně opakovaný se postupně může stát heslem doby.
Dále dobře ví, že tradiční učitelé toho času nemají opravdu nazbyt, takže když se jim předepíše určitá povinná činnost, už toho vedle své původní práce moc nestihnou. Prostě z nich chce udělat "pedometry" a z pracovníků ČŠI jejich "mentory". Pozorně to sledujte, to slovo se postupně stane hitem, i když bude řádně instantní.
Kvalita spočívá v péči o procesy a lidi,(nikoli v černobílém povrchním měření), a to chce čas a systém uvnitř škol. A v případě mentorů, pak neobyčejně vysoké osobnostní kvality, které pracovníci ČŠI, dosud spíše "pečující o papíry", neměli zatím kde nabrat. Z tradičního profesiografického hlediska tam vždy pracovali převážně lidé, kterým dělá potěšení kontrolní činnost. Jejich pozornost k chybám je tedy instinktivně zaměřena mimo sebe. Jak budou podávat učitelům skutečnou zpětnou vazbu bez užívání chybějícího formativního hodnocení, které sami nezažili?
Zlepšování kvality je fakt o něčem jiném, ale to je poslání pro docela jiného člověka, než je tento ministr, který se v mnoha rysech podobá kontrolnímu pracovníkovi, kterému stačí pro rozvoj dětí procenta.
Kde kdo by se na jeho místě už posunul ve spektru citlivosti k potřebám školství. To, co zatím vidíme, je etalónový příklad politického hrdiny, který neuhne z vytýčeného směru, ale klidně předem přijme osobní odpovědnost za to co napáchal, tím, že přenechá destruovaný útvar jinému odvážlivci. Příjme tak klidně a hrdinně právě proto, že do podstaty problému vlstně nevidí.
Mirek
Tomáš Feřtek, tiskový mlučí EDUin, řekl: „V nastávající debatě je třeba si především uvědomit, že testování a hodnocení není totéž. Je velmi pravděpodobné, že pan ministr bude dnes interpretovat studii OECD o hodnocení jako podporu zavedení plošného testování, ale je to právě naopak."
Přesně to se stalo.
Mě by VELMI zajímalo, v čem spočívá převzetí OSOBNÍ ODPOVĚDNOSTI ministra.
Pouze v jeho odchodu z ministerského postu, až to vše klekne?
Já si osobní odpovědnost představuji takto: pokud něco zničím, pak škody NAHRADÍM. Osobní odpovědnost, která je v podobě pouhého odchodu z funkce NENÍ OSOBNÍ ODPOVĚNOST, je to jedno velké NIC. Slovo do větru, výsměch. Nechápu, že se nikdo z novinářů na tuto pochybnou formu osobní odpovědnosti pana ministra dosud nezeptal.
Anebo žeby to mohl být návod pro "pěšáky"? Třeba: Přivlastním si sousedovo auto - budu jezdit cestou-necestou s tím, že je to nejlepší způsob, kterak auto udržet v kondici - až bude našrot, tak uznám svou chybu tím, že z auta vypadnu - a vrátím ho sousedovi, ať si s ním dělá, co uzná za vhodné. Osobní odpovědnost si přece BERU! Férovost nadevše.
Okomentovat