Kulatý stůl ke vzdělávací politice se koná čtvrtek 16. 2. 2012 od 10 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 2.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Jak revize RVP může přispět ke zlepšování výsledků vzdělávání?
- Co očekáváme od revize RVP, na níž pracuje ministerstvo školství?
- Co si myslí učitelská veřejnost o rámcových vzdělávacích programech?
- Jak často a jakým způsobem by měla probíhat revize RVP?
- Kdo by měl formulovat zadání pro revizi RVP a kdo kontroluje, zda byla provedena dobře či špatně?
- Měli by do revize RVP mluvit i učitelé? A jak to zařídit?
- Víme, jak podobné revize probíhají v zahraničí?
- Jak současná revize RVP ovlivní proměnu našich škol?
Pozvaní panelisté:
- RNDr. Mgr. Tomáš Pavlas, odborný pracovník, Národní ústav pro vzdělávání
- PhDr. Stanislava Krčková, bývalá ředitelka VÚP
- RNDr. Jiří Kuhn, ředitel Gymnázia Nymburk, předseda Asociace ředitelů gymnázií ČR
- Mgr. Jan Korda, ředitel ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha, předseda PAU
Moderuje: Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.
Technické zabezpečení kulatého stolu zabezpečují: KAMERAMAN.cz.
Informace o kulatých stolech naleznete na adrese: www.skav.cz a www.ucitelske-listy.cz.
Kulaté stoly probíhají pravidelně každý třetí čtvrtek v měsíci od 10.00 v aule ZŠ Vodičkova v Praze 1.
Jsou pořádány zdarma, bez nutnosti předchozí registrace. Trvají 2-3 hodiny. Kapacita sálu je omezena.
14 komentářů:
revize nerevize, dokud nebudeme mít na školách kvalitní učitele, nepohneme se z místa. Dokument je dokument a praxe je praxe. Současní mladí. kteří odcházrjí z fakult jsou dost nepoužitelní. Keců plni, ale problém zapsat vůbec něco do třídnice a o schopnosti udělat děckám v učivu alespoň systém minimální.
A co takhle pomoci dětem, aby se naučily svůj systém - každý to má jinak. Proč pořád dávat jenom samé hotovky? (Nemyslíte doufám tím systémem ony pověstné láčkovce, že ne?) S tou třídnicí máte pravdu, ale není to otázka věku, ale spíše osobního ladění. Někdo je systematik a jiný je bohém. Oba mají dětem co dát.
Vážený kulatý stole SKAV,
zahajuji dnešní schůzi.
První bod programu, dávám hlasovat:
kdo je pro a kdo je proti?
Má mít naše školství systém?
Má mít učitel ve své výuce systém?
Má si učitel "svůj systém" vypracovat sám, ať je jaký je (třeba bohémský - viz komentář výše)?
dokud nebudeme mít na školách kvalitní učitele
A kdepak jsou ti nezvedenci? Kampak se nám poschovávali?
Většinou už odešli do důchodu, protože před cca 40 - 20 lety chodili studovat učitelství i mnohé myslící bytosti. Ti, co lezou z fakult teď, už se tak z 90 % nazvat nedají. A těch 10 % se ve škole nikdy neobjeví.
Peďák byl vždycky z nouze, když nic jiného nevyšlo (maturitní roční 79/80).
A k hlasování: jsem pro "osobní" systém, ne pro centrální. Chci nést svou zodpovědnost před rodiči. Jsem dospělá, ne dítě.
Promiňte, ale o jaké osobní odpovědnosti to píšete?
Vám už se někdy stalo, že by přišel rodič na schůzku a ptal se na plnění výstupů ŠVP?
"Peďák byl vždycky z nouze, když nic jiného nevyšlo (maturitní roční 79/80)."
Může být, ale mezi "nic jiného nevyšlo" (VŠ = 15% ročníku) a "nic jiného nevyšlo" (VŠ = 70% ročníku) je trošku rozdíl...
"Peďák byl vždycky z nouze, když nic jiného nevyšlo (maturitní roční 79/80)."
To je možné, i když já vím i o hodně dobrých studentech, kteří prostě chtěli být učitelé.
Ptejme se ale:
1. Proč tomu tak je?
2. Co udělat, aby tomu tak nebylo?
pro poste.restante 16:05
Budete se asi divit, ale pravidelně.
Tak to se tedy opravdu hodně divím. Jste první případ o kterém jsem kdy slyšel.
Ten rodič, který se ptá na ŠVP, není náhodou učitel?
první případ o kterém jsem kdy slyšel
Velmi zodpovědně zvažuji, jestli Vám to mám, pane poste.restante, prozradit, aby to s Vámi neudeřilo, ale mne se rodič ptá na ešvépé také pravidelně, a to jednou za deset let. Nemýlím-li se, pak to nebude dřív, než za čtyři a půl roku.
Asi budu za pitomce, ale já těm kulatostolním otázkám nějak nerozumím. Působí to na mě dojmem, jako kdyby se tak nějak tušilo, že by se mělo k nějaké změně přistoupit, ale moc se neví k jaké. Zvlášť pikantně v této souvislosti působí otázka, jak často by se to mělo dělat, kdo by měl zkontrolovat, jestli se to udělalo dobře, když se případná změna projeví zase až za pár let.
Si říkám, k jakým asi ve společnosti a v jednotlivých vzdělávacích oblastech došlo významným změnám, že se má kvůli tomu měnit dokument, který se připravoval a naplňoval mnohá léta. Ledaže ... ledaže by se to bývalo udělalo nepořádně.
Upřímně mi je ovšem celá revize ukradena, protože stejně učím tak, jak jsem učil vždycky. Jinak to neumím a ani umět nechci. Nebo lépe, učím toho méně, než jsem učil kdysi, protože dnes už to dětičky nějak nepobírají. A to bohužel žádná revize ne-změ-ní.
Jediné řešení je zrušit RVP, kulatý stůl spálit a jeho účastníky napojit mléčnou kyškou a pak je pověsit za palce u nohou do průvanu.
"protože stejně učím tak, jak jsem učil vždycky. Jinak to neumím a ani umět nechci. "
Souhlasím s Vámi pane Luďku, na tom není přece nic špatného. Nejlépe je vidět např. výsledky "skupinové výuky" ( do nedávna velmi preferované )v matematice u studentů, kterým je to šumafuk. Výsledkem je taková "kladná nula".
Báječné je taky, že náměstek Němec a ministr Dobeš sdělují učitelstvu, že se do RVP ( potažmo ŠVP ) mají implantovat standardy předmětů s potřebnými indikátory. Vtip je v tom, že jsem je doposud neviděl. Ignorant
Okomentovat