Kamil Melichárek z České školní inspekce napsal komentář k článku Proč se skrývá projektový tým NIQES? Tento komentář bohužel filtr našeho redakčního systému Blogger zařadil mezi spam, což činí zpravidla v případech, že dorazí komentář od uživatele, jehož předchozí příspěvky byly manuálně redakcí označeny jako spam. Vyjádření proto zveřejňujeme samostatně s redakčním komentářem.
Nejprve vyjádření Kamila Melichárka:
Dobrý den všem čtenářům. Dostal jsem avízo na tento článek a rád bych se vyjádřil k některým podnětům:
1. Informace o obsazení projektového týmu byla skutečně dočasně stažena, protože řídící struktura se mění a informace by nebyly aktuální. Ihned po dokončení změn, bude přesná informace opět k dispozici.
2. Bližší informace o tomto zásahu nebyly ze strany médií ani České školy požadovány. Přitom by opravdu stačilo se zeptat.
3. Projektový tým se neskrývá. Pravidelně docházíme do zaměstnání (zrovna před chvílí jsem několik kolegů potkal na chodbě) a intenzivně připravujeme mimo jiné generální zkoušku testování.
4. Projekt se jmenuje „NIQES“. Vyhledávání slovem „NIQUES“ je sice zvláštní, ale funguje.
5. Kamil Melichárek je ředitelem odboru ICT a hospodářské správy (nikoliv analytiky – tento odbor už asi 3 roky neexistuje). Pokud bude pro komplexní přehled třeba dodat i informaci o tom, co rád dělá ve volném čase (jako u kolegy Andryse), je to možné.
Osobně oceňuji investigativní úsilí redakce serveru a budu moc rád, pokud podobně podrobně budou vytěžovány i další publikované informace ČŠI, a to zejména ty o části projektu národního šetření výsledků (jehož částí je testování v 5. a 9. třídách). V tomto tématu jsou opakovaně prezentovány nesmysly, nepotvrzené spekulace a smyšlené výpočty, které byly již v minulosti vyvráceny v oficiálních dokumentech ČŠI.
Kamil Melichárek
Česká školní inspekce
Šéfredaktor České školy se 14. prosince 2011 telefonicky obrátil na Kamila Melichárka s několika dotazy k plošnému testování 5. a 9. tříd, které nebyly zodpovězeny s tím, že vzhledem k postoji České školy bude Česká školní inspekce odpovídat jen písemně, abychom odpovědi nezkreslili, a až bude mít čas. Devět otázek bylo odesláno téhož dne, tedy před sedmi týdny, dodnes jsme odpověď nedostali.
Pokud mají pracovníci České školní inspekce či projektu NIQES dojem, že jsou na České škole opakovaně prezentovány nesmysly, nepotvrzené spekulace a smyšlené výpočty, které byly již v minulosti vyvráceny v oficiálních dokumentech ČŠI, měli možnost v odpovědi na otázky vše uvést na pravou míru.
Materiály ČŠI samozřejmě vytěžujeme, viz v posledním půl roce publikované články:
Vyjádření České školní inspekce k článku Proč se skrývá projektový tým NIQES?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
17 komentářů:
Všechny čtenáře se skutečným zájmem o problematiku projektu NIQES a testování bych rád odkázal na web projektu (www.niqes.cz) a ČŠI (www.csicr.cz), kde pravidelně publikujeme všechny aktuální informace a zásadní dokumenty. Zde budou k dispozici také oficiální vyjádření ČŠI k podnětům přijatým za poslední období, a to včetně reakce na otázky či spíše úvahy šefredaktora tohoto webu. Většina z nich je vypořádána také v Závěrečné zprávě z pilotního ověření (která byla právě dokončena) a souboru informací k první generální zkoušce, který bude publikován do týdne.
Komunikovat jakkoliv zde, na serveru, jehož šéfredaktor účelově manipuluje s příspěvky do diskuze a tímto hrubým způsobem je selektivně opatřuje nesmyslným kontextem, je pro mě nepřijatelné. Pokusy o diskreditaci mé osoby jakožto spammera považuji za doslova ubohé. Na tento server jsem dnes přispěl poprvé asi po dvou letech a bylo to naposledy.
Kamil Melichárek
"jehož šéfredaktor účelově manipuluje s příspěvky do diskuze"
Já nevěděl, že články a názory pana Wagnera ovlivňují nejen ČŠI, ale také úředníky v Bruselu. Asi je něco špatně. Každý z nás má přímo povinnost poukazovat na nesmysly a nedostatky ve školství. Nestrkat hlavu do písku při nedostatcích jako je například nečerpání evropských peněz, vyjadřovat se k plošným testům v pátých a devátých třídách,.... Manipulaci nepociťuji, spíše chválím pana Janka za objektivitu. Ignorant
Na tento server jsem dnes přispěl poprvé asi po dvou letech a bylo to naposledy.
To nevadí, pane Melichárku. Já to za Vás vezmu.
Za poslední tři měsíce jsem sem poslal téměř pětset kydů, blábolů či účelových manipulací. Tak o pár víc nic nestojí.
V tomto směru jsem poměrně potentní. Pravděpodobně si tím něco kompenzuji, či co. Možná bych se měl začít věnovat golfu. To člověka uklidní ... na těch hřištích z rozporcovaných mědvědů, paráda. A vozík jako vozík. Pro malé nepohyblivé sviště nebo pro golfové hůlky. Vsjo ravno, molodci!
Problém je ten, že pokud pan Wagner takto (ve stylu bulvární žurnalistiky) zachází s informacemi "z druhé strany", jejichž absenci jinak kritizuje, nemůže se divit, že už mu je nikdo nebude za takových okolností sdělovat...tento server se tak stává komunitní stokou apriori paranoidních teorií, které sice občas mají velmi prozaické vysvětlení, holt ale čtenáři tady se je prostě nedovědí...takže tu nejde o objektivitu, ale nejspíš zájem nějaké jiné skupiny...v případě testování je to asi jednoduché.
Pane Melichárku, děláte z toho drama. Pan Wagner se prostě naštval, že mu ta propracovaná teorie o útěku projektového týmu na Bahamy nevyšla, tak vám to dal sežrat v rámci možností své hračky v podobě tohoto serveru, proti čemuž se můžete jen těžko bránit, protože každý nemůže mít takový server. Byla to od něj jen taková klukovina.
Tak jste se tu chlapci Melichárkovic vyblili, nevadí.
Za prvé, pan Wagner byl první, kdo upozornil na připravovaný tunel Internetu do škol ještě v době, kdy se tak ještě ani nejmenoval a mluvilo se jen o "generálním dodavateli" a "pronájmu služeb". To bylo na INVEXu 2000. Ostatní zvětřili až po roce, kdy už bylo pozdě.
Za druhé, vzhledem k tomu, že se od té doby školství věnuje, má zřejmě, bez ohledu na Dobešovy čistky, kontroly telefonů, mobilů i počítačů, na ministerstvu plno kontaktů, kteří mluví a mluví.
Za třetí, je trochu jiná doba, a zlodějské zmrdy, jako jste vy, nemůže už vystát většina národa.
Za čtvrté, už nekradete ze státního, ale z evropského.
To 18:35 - fakt dobrý! Jen přidám za páté a možná nejdůležitější: Nejde Vám po krku sám!
"že už mu je nikdo nebude za takových okolností sdělovat"
Aha, vůbec jsem netušil, že jsem se posunul o 22 let zpět. V době, kdy je rektor UK obviňován z podněcování "sociálních nepokojů" a nezávislá média z manipulace s veřejným míněním, tak skutečně mám velké obavy z toho, že se tady formuje nová vládní strategie. A to já blbec klinkal klíči proto, aby to tady vypadalo aspoň trochu civilizovaně. Korupce, korytáři, podvodníci, zloději, lichváři, exekutoři a "demokratičtí politikové" - to je realita dneška. Na novináře bych tento srab neházel a vážím si takových jako je J. Wagner. Mám obavy, že pro jisté kruhy je to nepřítel č.1
Za šesté:
Pan Wagner se problematice školství a vzdělávání věnuje déle, nežli většina aktuálního "top managemetu" Ministerstva školství v součtu.
Takže jeho názor má pro mne tomu odpovídající váhu.
(A to navzdory tomu, že ne vždy s ním souhlasím.)
Taktéž si dovoluji upozornit, že je mi vcelku putna, čím se pan Melichárek zabývá ve volném čase.
Ale z toho, čím a jak se zabývá v pracovní době, je poněkud povinen skládat účty veřejnosti, kteroužto pan Wagner jako novinář zastupuje.
Pokud považuje jeho interpretace informací za manipulativní, je jistě jeho právem se proti tomu ohradit a prezentovat vlastní názory i na tomto portále.
To Poste.Restante: tleskám Vaší spravedlivě rozhořčené řeči. Ignorantství, drzost a současná hloupost ouřadů a vedení MŠMT je už do nebe volající :o(
anonymní 18:35
V diskusi na normálním! fóru by už takovýto hrubý a vulgární příspěvek byl dávno vymazán. Cenzura na České škole ovšem systematicky likviduje slušné, ale nesouhlasné názory těch, kdo nepřitakávají páně Wagnerovu názoru.
Jsem jenom zvědav, jak dlouho bude trvat, než tento můj text elegantně zmizí.
na normálním! fóru
V normální společnosti by snad ani nebyl důvod k používání vulgárních výrazů. V mnoha případech se totiž jen obtížně hledá výstižný a současně i slušný výraz.
V normální společnosti by se mnozí lidé vůbec neobjevili tam, kde jsou teď. A pokud ano, pak by tam při obdobném chování setrvali dobu jen zanedbatelnou.
Souhlasím, že některé výrazy jsou za hranicí přijatelnosti.
Ale je také pravda, že když jsme s kolegou Blahou v paralelní diskusi použili výrazu "hovado", šlo dle mého soudu jen o výstižné pojmenování a nikoliv o vulgarismus.
Viz http://www.ceskaskola.cz/2012/01/martin-rychlik-ministr-dobes-chce-tocit.html
P.S.:
Biene. Nemylte se, já nejsem rozhořčen. Jen se snažím věcem dávat správné významy a zasazovat je do souvislostí.
To anonymní 21:12
To víte, nějak tím ve škole načichneme od žáků. Vulgárnější slovo v příspěvku bylo jen jedno a v souvislosti s tím mě napadá několik synonym daleko drsnějších.
Jaká normální fóra máte na mysli? Ať vlezu, kam vlezu, v souvislosti s MŠMT a jejím vrcholným představitelem (potažmo současnou vládou) je tento portál slabý čajíček. Jinde už berou do rukou vidle.
Definice:
Zmrd je zvláštní druh člověka šířící se od počátku lidstva ve všech společenských vrstvách. Zmrdství je pravděpodobně podmíněno genetikou a výchovou, přesné zdůvodnění tohoto stavu existence však není známo, stejně jako není známo,, proč existují viry. Zmrdi obvykle žijí ve větších společenstvích, kde mohou duševně parazitovat na ostatních ale ani zmrd samotář není výjimkou, obvykle je to člověk, na kterého se ostatní zmrdi vykašlali, protože se topí v průseru).
Zmrd potížista: Jeho životním motem je Nejde to mě tak to nepůjde ani tobě!, případně Jde mi to, ale tobě to nepůjde! Živí se potížemi druhých, a když žádné nejsou, tak nějaké vymyslí, nebo vytvoří. Takovým zmrdům se vyhýbejte obloukem a neposlouchejte ho ani náhodou!
zdroj: Necyklopedie, online: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Zmrd
"V diskusi na normálním! fóru by už takovýto hrubý a vulgární příspěvek byl dávno vymazán. Cenzura na České škole ovšem systematicky likviduje slušné, ale nesouhlasné názory těch, kdo nepřitakávají páně Wagnerovu názoru.
Jsem jenom zvědav, jak dlouho bude trvat, než tento můj text elegantně zmizí."
1. Již jsem to psal jinde: nemažeme žádné nesouhlasné názory, ale výhradně komentářový spam, tedy desítky identických komentářů k různým článkům.
2. V podstatě jsou jen tři takové komentáře, jeden napadá dvojici Rychlík-Wagner, druhý jen šéfredaktora a odkazuje na fragmenty.cz, třetí pak uráží pana Chládka a šéfredaktora.
3. Všechny tyto spamy (je jich několik desítek) máme uloženy a můžeme je komukoliv ukázat.
4. Spamový filtr redakčního systému se učí a nyní je za spam označuje sám, dokonce zřejmě za spam označuje i jiné příspěvky z téhož počítače či sítě.
5. Komentáře jsme jednu dobu kvůli podobným excesům moderovali a největší sprosťáky a spammery to odradilo. Toto řešení ale nepovažuji za vhodné a jsme vůči čtenářům tolerantní, stejně jako v dobách odporu proti Internetu do škol.
stejně jako v dobách odporu proti Internetu do škol...
mouhou být i dnes bodří hoši celkem v klidu. Tenkrát ty naše výrony beznaděje takřka nic neovlivnily a dnes, nezasáhne-li vyšší moc, dopadne to stejně.
Jediné nebezpečí snad by zahrozilo, kdyby nějaký orgán činný v trestním řízení při běžném monitoringu například šíření dětské pornografie zabloudil do těchto končin a v náhlém rozjitření profesní cti se s inspirací obrátil na partnerský útvar hospodářské kriminality, či jak se tomu říká.
Ale to je spíš na námět scénáře nějakého holyvůdského trháku typu Případ Pelikán.
Ono je dnes těžké být parazitickým zmrdem i v ČŠI. Ty z Ředitelství silnic a dálnic už poslali do tepláků a příklady táhnou. Doufejme jen, že se chlapci moc nerozprasili, tedy pardon, nerozmnožili. To bychom to tu měli za pár let znova.
Okomentovat