Pobouřené venkovské školy a strach mezi některými pedagogy, ale i rodiči dětí. To je podle některých pohledů učitelů důsledek navrhované reformy systému financování regionálního školství. „Pokud se s tím něco neudělá a nezabrání se tomu, aby to v navrhované formě prošlo, budeme jen zírat,“ říká jedna z pedagožek ParlamentnímListům.cz. Ministerstvo školství naopak tvrdí, že vše přinese ve finále jen pozitiva.
Z článku Aleny Hechtové v ParlamentníListy.cz vybíráme:
Zopakoval pak i to, že již dlouhý čas v Česku platí pravidlo, že by v každé obci měla být hospoda, kostel a škola. „My to opravdu rušit a měnit nechceme. Naopak, systém malotřídek chceme i v budoucnu maximálně podpořit. Když se ale mluví o té škole, nikde přece není uvedeno, že ta škola musí být oboustupňová. Pokud prostě není dostatek žáků, je kontraproduktivní takovou školu udržovat a financovat, jelikož ani výsledky vzdělávání nejsou na úrovni, která je žádoucí. Samozřejmě se bude hledat řešení toho, jak to třeba udělat, když bude v obci jen škola od první do páté třídy. Zda je dostačující dopravní obslužnost nebo bude nutné zajistit školní autobusy do místa, v kterém by se školy sloučily,“ doplnil dále Ladislav Němec s tím, že je však nezbytné k takovýmto rozhodnutím opravdu znát informace přímo z terénu. „Rozhodně nemíníme rozhodovat tady v Praze od „zeleného“ stolu,“ slibuje 1. náměstek ministra školství.
Připomněl pak také to, že se chystá na leden takzvaná "roadshow". V něm plánuje ministr školství Josef Dobeš (VV) a Ladislav Němec představit na různých místech České republiky celý Koncepční záměr reformy systému financování regionálního školství. A diskutovat o něm na místech, kde to bude nutné.
Přečtěte si: Venkovské učitele mrazí. Dobeš bude počítat děti, podle toho bude štědrý
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Jak k tomu jako učitel přijdu, že učím rok co rok ve třídách na 2. stupni mezi 26 - 31 žáky (jsme spádová škola), zatímco známý o 30 km dál k hranicím má celá léta ve třídách 14 - 17 žáků při dvou paralelkách? Vždyť je to dvojnásobek práce, proč to nikdo nevidí?!
Jak tak sleduji, tak VV budou mít v příštích volbách mínus jedno procento, proto se tak úporně drží koryt. Vyždyť jim zbývají již jen dva roky "odkolňování".
To bude zase ... U nas je treba nejblizsi spadova oblast mesto, ktere ma 5 skol (docela zaplneny). Z okolnich obci a "zrusenych" malych skol by tam mohlo dojizdet cca 200 zaku. Uz vidim, jak nekdo pridava zakovsky autobus kvuli 15-20 detem. Kdo zaplati zvysene vydaje rodicum? Navic v nasi male skole zacina byt trend, ze sem dochazi deti z tech velkych skol (problemy se sikanou a dalsimi SPJ, vetsi individualni pristup ...). Navic se zacina zvysovat pocet deti v MS ... UF. Chapu, ze se musi setrit, ale at zacnou u sebe v tom bordelministerstvu!!!
Okomentovat