Ministerstvo školství chce školám rozdělit peníze podle toho, jestli je třída naplněná. Ve školách je žáků málo. Hrozí tak, že skončí.
Z článku Karolíny Opatřilové v Deník.cz vybíráme:
Vedení obcí vyděsila ministerstvem stanovená hranice šestadvacet žáků ve třídě. Po celé České republice tak koluje petice proti tomuto návrhu. Tu podepsali třeba Benešovští. „Pokud ministerstvo bude trvat na tom, že v jedné třídě má být šestadvacet žáků, aby byla naplněná, málokterá vesnická škola pak bude mít peníze na mzdy učitelů. Ty bude muset doplatit obec. Už teď přitom doplácíme naší škole sto sedmdesát tisíc korun ročně na uklízečku. Jestli návrh vstoupí v platnost, budeme muset posílat do školy přes milion korun ročně, což nemůžeme zvládnout,“ popsal starosta Benešova Antonín Rus. Z pětimilionového rozpočtu vesničky totiž zbývá právě milion a půl na investice. Ten by ale mířil do školy. „Pak může fungovat škola, nebo obec. Kdo s koho,“ upozornil Rus.
Přečtěte si: Malé školy na Blanensku jsou v ohrožení
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
To by mě zajímalí, kde obec vzala stanovenou hodnotu 26 žáků na třídu. Vždyť dosud nikdo nic závazného nestanovil. Materiál o financování běhá v připomínkách principu financování a není v něm žádná finální definitivní hodnota. A že v prezentaci je příklad s 26 žáky?
Původně se jednalo v návrhu o 26 žácích, nyní o ideální třídě o počtu 24. Co bude nad 24 nedostane nikdo zaplaceno ! To co bude pod 24 bude pokráceno koeficienty. Tedy, když nevyjdou peníze, tak doplatí obec. Evidentně je vidět, že systém dotace na žáka byl spravedlivější vůči žákům, učitelům a obcím. Dotace na ideální třídu je podfuk. Podotýkám, že vše má podporu vlády a ani nevím na jakou "radu" to má být změněno ( NERV ? ).
Dotace na třídu není podfuk.
Jako princip prozhodně ne.
Ale Dobešova dotace na třídu opravdu je podfuk, jehož jediným cílem je ušetřit.
Přesněji ušetřit přímé výdaje státu v kapitole gesce MŠMT.
Protože za výdaje obcí nese odpovědnost zase jiný ministr.
Žádný z členů současné vlády není schopen nahlédnout nad okraj vlastního krmníku.
Zajímá je jen vlastní žlab.
Cílem jsou "úspory".
Ať to stojí, co to stojí.
Z ministerstva ovšem nedávno padla myšlenka, že tato koncepce nepovede k úsporám, ale pouze k přerozdělení peněz .. zkuste zapátrat, kde byl nejnižší normativ na žáka (ano .. v Praze), pro koho to tedy má být spravedlivější (ano .. pro Prahu) a navíc, v Praze není problém s tím naplnit třídy vzhledem k vysoké hustotě zalidnění
celou dobu ministerstvo omílá, že mu jde o to, aby nebyly narvané třídy .. tenhle způsob financování umožní pražským školám otevřít za více peněz více tříd .. co na tom, že v okrajových částech republiky bude řada škol a obcí na pokraji krachu a děti budou nuceny dojíždět do školy na větší a větší vzdálenosti a rodiče budou muset sáhnout hlouběji do kapsy .. jde přece o ten spravedlivý a normativ (a nejlépe i pro chudinky soukromé školy, které stát dosud nepodporuje tak, jako ty státní)
Dobrá myšlenka je dotace na třídu také u víceletých gymnázií. Je to tlak, aby necpali do tříd při přijímání maximum - často i 32 - 33 žáků. Neprospívá to výuce budoucích elit, o luxování základek už vůbec nemluvě.
U venkovských škol by se měly připouštět některé výjimky a zmírnění normativu.
Dobešova reforma regionálního školství je nedomyšlený blábol. Otázka bude nakolik je schopný a ochotný diskutovat. Na druhou stranu mu však docela rozumím, protože na naší škole se např. nyní uvažuje o tom, že pokud bude prvňáků alspoň, 24 rozdělíme je do dvou tříd po 12. Ptám se: náš stát na toto opravdu má? Před dvaceti lety by takovéto dělení nikoho ani nenapadlo, teˇto vypadá na bezpbřehá pravidla a možnosti?
14:44
To je ale blbost. Žádnou takovou školu neznám. Jestli jste brigádník/brigádnice MŠMT, prosím, myslete u toho trochu! Ani přes spojení "nedomyšlený blábol" to nevypadá věrohodně.
29. ledna 2012 14:44
A z čeho zaplatíte toho druhého učitele ? ( 12 + 12 ) !
Nějak se o tom nemluví (a co naši novináři, o tohle se nezajímají?), ale i já mám zprávy nebo lze i dohledat na webu, že na západě Čech je několik škol, kde je na 2. stupni 12, 13 nebo 14 žáků ve třídách. Docela velice jim závidím podmínky pro výuku, přátelé.
I já vím o několika školách, kde je takový počet . Problém je v tom, že tyto školy jsou od "civilizace" někdy vzdáleny i 20 km. Jeden autobus ráno v 7.00 a druhý v 15.00 zpět. Tak bych prosil vysvětlení, jak se žáci dostanou domů, když je odpolední výuka do 15.30 ? Dále vysvětlete, kdo to zaplatí. Jedná se vesměs o oblasti sociálně vyloučené. Naúčtoval bych to ministrovi školství a malý dvůr a dlouhý bič.
Tady snad nejde o to, že mají míň dětí ve třídě (to jim přeji a tiše závidím), ale že někdo tvrdí, že z 24 dětí udělají dvě paralelky.
A pro 20:19 - vyloučené nevyloučené, všechny děti potřebují vzdělání na své maximum. Tak si nechte ty antisociální řeči!
Je možné, že mají více dětí s problémy a chtějí, aby měly šanci. Kdo učí v první třídě ví, že někdy nelze spoléhat na rodiče a na druhou stranu nemohou trestat děti. Já vím, že pro někoho je to neobhajitelné, ale děti opravdu nastupují do škol téměř nedotčené. Divili byste se, kolik těch bystrých v životě nedrželo pastelku. A co se týká malých škol- zas taková selanka to skutečně není.
kolik těch bystrých v životě nedrželo pastelku
A proč nechodily do školky?
I chodily. Ovšem- zkuste zlomit řvoucího předškoláka, který má psotníček, když vidí tužku, neřku- li nůžky. Do toho vám zvrací tříletý a další tříletý se právě po....Zase školka nemůže nést odpovědnost za vše- většina učitelek opravdu dělá maximum, ale zázraky neumí.
Jen šlo o to, že i při malém počtu dětí ve třídě to může být psí práce a kolkrát ani dělení třídy nemusí přinést ovoce.
Tak si nechte ty antisociální řeči
Hájíte přihlouplý asociální návrh Dobeše. To je již politická mrtvola.
Nebo jste snad brigádník MŠMT s povinností šířit blbiny ?
30. 1. 13:45
Omlouvám se, špatně jsem pochopila (ne)souvislost. Jsem ta poslední, kdo by hájil Dobeše.
Okomentovat