Ministr školství mládeže a tělovýchovy představil v pondělí vlastní návrh koncepce financování regionálního školství, setkal se ale z nepochopením a kritikou, a to nejen z řad opozice, ale rovněž ze strany koaličních partnerů.
Z článku Pavla Kozdery v ParlamentníListy.cz vybíráme:
„Vyzývám ministra Josefa Dobeše, aby si opět a podrobně prostudoval svoji koncepci financování regionálního školství, a věřím, že ji posléze změní či zruší tak jako mnoho jiných předchozích rozhodnutí. Je patrné, že cílem představených změn je zachovat pouze velké sídlištní školy a gymnázia a žáky z menších či vesnických škol vyučovat nejlépe u televize, kam jim mohou být promítány národovecké projevy pana ministra Josefa Dobeše,“ dodal Gazdík.(...)
Dobeš nicméně tuto kritiku odmítá. „Kategoricky vylučuji, že budou rušeny malotřídky, nebo že to dopadne na spádové školy,“ uvedl na pondělní tiskové ministr. „Je možné, že některé plně organizované dvoustupňové školy přejdou na model jednostupňových škol, či málotřídek, o tom však stejně jako dosud nerozhodne ministerstvo, ale zřizovatel,“ doplnil Dobeš.
Přečtěte si: Gazdík: Dobeš dětem na vesnicích zruší školy a posadí je k televizi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
"vylučuji, že ... to dopadne na spádové školy"
Jen se připravte na to, že budete mít ve třídě třeba 34 žáků.
Přesně tak, na jedné straně budeme mít na vesnicích kolem 2000 obyvatel poloprázdné opravené budovy jen s 1. stupněm a straně druhé narvané k prasknutí spádové školy, z nichž se stanou monstra, kde se bude vyučovat na směny tak, jak tomu bylo v době husákových dětí v mnoha městech. Navíc, aby se tam děti vlezly, zlikvidujeme vybudované odborné a interaktivní učebny.
Katastrofa bez hlavy a paty. ještě bych to pochopil, kdyby důvodem byla krize a skutečným cílem ušetřit. Protože však o toto vůbec nejde, tak to nechápu. Navíc mám obavy, že snahou MŠMT je takto získané peníze přelít do soukromého školství, protože ministr avizoval, že by se soukromým školám začalo přispívat i na provoz.
Nešilte, dětí nám přibývá...
"dětí nám přibývá"... a proto si musí ministerstvo pospíšit, než si toho někdo všimne!
"kdyby skutečným cílem bylo ušetřit" - Ono o to jde, z čeho by se platila ta odstupná, z čeho by se platily ty projekty, na které nám EU nedá ani korunu a budou rozjeté atd.
Dole se ušetří, nahoře rozkrade. To začíná být filozofií současného vládnutí.
Kdo je pan Gazdík? Další zneuznaný aspirant na ministra šklství?
"Nešilte, dětí nám přibývá..."
Bohužel jenom ve městech, na vesnicích ani náhodou.
A Gazdíka nechte na pokoji, protože o něho v této kauze vůbec nejde. Jde o Dobešovy nepromyšlené antikoncepce všeho, na co si jenom vzpometete.
Dobeš: "Já nic nezrušil, to zřizovatel se tak rozhodl." Jistě, nedá přece polovinu svého rozpočtu na udržení školy a zbytek na to, že bude splácet 5 let EU peníze z projektu, který mu takto Dobeš z.... Individuální přístup je v p... Jak chcete zlepšit vzdělanost našich žáků. Narvat třídy k prasknutí.
Kdo je pan Gazdík?
Jeden z nejslušnějších lidí v politice. Ignorant
Pan ministr ani neumí počítat. Je to přesně tak, jak to napsali ve stanovisku měst a obcí. Pokud se reforma přijme, i na škole s 580 žáky s průměrem dětí otpimálním, poklesnou prostředky tak, že bude nutno přerušit výuku volitelných předmětů. Kompletně!!!! Zbude jeden tělocvik, jeden jazyk a jedna hodina volná.
Všechny druhé stupně budou učit totéž, protože to jinak nepůjde. Veškerá variabita půjde vniveč. Rodiče a zřizovatelé se prohnou, nebo prostě dojde k změnám švp. Pan ministr asi nelže, on tomu totiž nerozumí, ale pan náměstek ví dobře, jak to je. A pokud ne, tak ještě hůř. Pokud navíc ještě oba pohrdají parlamentními komisemi, (viz jiný článek zde), tak to už snad je diktát rovnou z blázince.
Okomentovat