Školní přestávky by se mohly zkrátit z deseti na pět minut. Počítá s tím úřad ministra Josefa Dobeše v připravované vyhlášce. Podle další nové vyhlášky také budou moci mateřské školy přijímat více dětí než dosud, pokud budou děti chodit do školky na kratší dobu. Úředníci chystají i vyhlášku, podle níž by se měly přijímací zkoušky na střední školy konat dřív, aby nekolidovaly s termíny státních maturit. Některé změny přitom reagují na novelu školského zákona.
Z článku ČT24 v ČeskáTelevize.cz vybíráme:
"Přestávky mezi vyučovacími hodinami jsou nejméně pětiminutové, jedna přestávka v dopoledním vyučování musí trvat nejméně 15 minut. Přestávka mezi dopoledním a odpoledním vyučováním trvá nejméně 30 minut. Délku přestávek a jejich zařazení a počet vyučovacích hodin v dopoledním a odpoledním vyučování stanoví škola s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků," stojí v návrhu. Dětem se tak kromě přestávek může zkrátit i čas na oběd. Zatímco nyní na něj mají 50 minut, nově by to bylo jen půl hodiny.
Přečtěte si: Dobeš chce školákům zkrátit přestávky z deseti na pět minut
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
hmmm, tak to naše děti oběd nestihnou, jen dojít tam trvá 10 minut...
Ze všech stran se valí reforma!
A co takhle ubrat nesmyslné teorie?
Ještě tak vědět, která to je, .. že Dobešu?
Hurá, budou kratší dozory...:-)
On už tenhle náš Pepík takovej takovej holt je, šetří šudly a prodělá miliardy, přidělává učitelům hodiny práce a šetří minuty...Díky pane ministře.
Tak zalezi, jak je to mysleno. Ja to chapu (mozna spatne), ze skolam se spis uvolni ruce a prestavky MOHOU byt i kratsi nez ted, ale
NEMUSI. To v rade pripadu muze prospet, protoze nekdy je problem s odpolednim vyucovanim a dojizdejicimi zaky a zkraceni/posunuti prestavky je pak nelegalni. Ted by to aspon nebylo nacerno. Pokud by to bylo tak jak to chapu, je to IMHO pozitivni prakticky krok.
Ale mozna se na to "nedobre divam".
PN
Copak si psycholog může myslet, že dětem stačí na uvolnění 5 minut?
Chcete větší důkaz, jak rozumí Dobeš školské výuce !!! ?
To mu nakukali jeho poradci nebo měli zrovna pracovní volno?
Nevím proč zde tak všichni prudíte. V článku ČT24 v ČeskáTelevizi.cz je uvedeno: "Délku přestávek a jejich zařazení a počet vyučovacích hodin v dopoledním a odpoledním vyučování stanoví škola s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků". Čemu v tom nerozumíte?
Očekávám, že škole, jejíž děti chodí 10 minut na oběd a 10 minut z oběda dá dětem na oběd jistě více než 30 minut.
Formulace "úřad ministra Josefa Dobeše" je nesprávný. MŠMT není pana Dobeše, nýbrž on je úředníkem MŠMT.
Navrhuji zároveň prodloužit vyučovací hodinu ze 45 minut na 60 minut. Řada žáků si totiž myslí, že hodina má 45 minut... Tímto prodloužením vyučování se zároveň zlepšíme v testech PISA o celou třetinu a předběhneme tak Finy!!! ;-)
Já naopak navrhuji zkrátit hodinu na minut třicet. Těch průměrně patnáct minut se stejně navyužije pro výuku, ale k zápisu do třídníce, úklidu nepořádku po přestávce, k omluvám kdo a proč si co zapomněl a k vyšetřování, kdo nalomil květinu a zcizil Pekárkové svačinu.
V tom případě ale zbude na výuku jen 15 minut...
Tak jsem si chystal text zhruba asi v tom smyslu, že není nutno do ministra kopat za každou cenu, a že možnost dát ředitelům větší volnost při optimalizaci přestávek s ohledem na dojíždějící žáky nemusí být úplně špatná, pokud budou dodrženy běžné hygienické zásady.
A že si pamatuju i pětiminutové přestávky, které jsme zjevně přežili bez následků.
Jenže než jsem stihnul text dopsat, všechno je zase jinak - viz:
http://www.ceskaskola.cz/2012/01/msmt-prestavky-zustavaji-stejne.html
Ministr svolal poradu, která se usnesla, že změna by nebyla ve prospěch žáků.
Takže ono nešlo o promyšlený, prodiskutovaný a připravený návrh vyhlášky, ale bohužel zase jen o další chaotický výstřel do tmy.
Omlouvám se všem odpůrcům ministra, které jsem měl v úmyslu pokárat za zbytečný povyk.
Stejně jako ministr odvolávám to, co jsem ještě nestihnul vyhlásit, natož odvolat.
Kritici mají pravdu.
Tohle není ministr, ale ztělesnění chaosu.
Takový přístup k řízení resortu je prostě nepochopitelný a nepřijatelný.
V tom případě ale zbude na výuku jen 15 minut...
Šmarjá, člověče, mlčte už!!!
Pokud učíte déle než dva roky, měl byste vědět, že patnáct minut je otimální vyučovací jednotka:
- tři minuty upoutání pozornosti,
- dvouminutový úvod do problému,
- skupinová zkompetentňovací pětiminutovka,
- dvouminutová komplexní autoevaluace,
- tři minuty odpoutání pozornosti.
CO byste chtěl více?
Okomentovat