Nedávný rozruch okolo názoru ministra školství, že plošné testy na základních školách by měly určovat, kdo má a nemá nárok na studium s maturitou, ve skutečnosti nezpůsobil Josef Dobeš, ač jsme mu to skoro všichni vyčítali. Dokonce ani jeho poradce Václav Klaus mladší, byť on to první řekl nahlas. Jde o jedno z opatření pro zlepšení české vzdělanosti, které prosazuje organizace, která se jmenuje Asociace aktivních škol a založil ji právě ředitel PORG. Zajímá vás, co dalšího navrhuje on a jeho kolegové?
Z článku Tomáše Feřteka v blog.Respekt.cz vybíráme:
Studenti pedagogických fakult by měli začít studium roční praxí na některé škole jako asistenti učitele, družináři a suplenti.
Nevím, zda je to v praxi realizovatelné, ale asi by to vytřídilo lidi, kteří prostě jdou na pedagogickou školu, aniž mají v úmyslu někdy učit. V každém případě by přicházeli na vysokou s reálnou představou, jak učitelská práce vypadá.
Ředitelé by měli mít větší pravomoc rozhodovat o výši platu svých učitelů.
I když chápu obavy z ředitelů, kteří někomu nadržují, jsem jednoznačně pro. Ředitel(ka) a ne platová tabulka a věkový automat má být ten, kdo má posuzovat kvalitu práce učitele.
Přečtěte si: Co napadá Václava Klause a jeho kolegy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Ředitel(ka) ... má posuzovat kvalitu práce učitele.
Rozhodně! To dokonce musí!!!
Musí říci učiteli, v čem spočívají nedostatky jeho práce a musí mu také umět říci, jak ty nedostatky odstranit.
Je možné, aby tak činil člověk, který sám jako učitel nikdy nestál za nic? Nebo dokonce nikdy učitelem nebyl?
Mohla by už konečně nějaká instituce, asociace či co sdělit pedagogické veřejnosti, v čem že to spočívá ta kvalita práce učitele, abychom se zařídili a byli jsme připraveni na konečné řešení této otázky?
Po odpovědi se pídím už drahně let a ani o píď jsem doposud nepostoupil. Bývaly doby, kdy moje práce byla ceněna. Kolegy, mnohými rodiči a s odstupem času i samotnými žáky. Časy se mění.
A nebylo by nekonec lepší neoperovat pořád s nějakou kvalitou práce a stanovit výši platu podle snadněji uchopitelné prospěšnosti učitele pro školu, lépe jejího ředitele?
Zvláštní ...
Po přečtení článku pana Feřteka:
Nahnat pedagogické adepty nejdříve na praxi do škol - vytříděj se spontánně?
To je absolutně "skvělej" nápad - široce využitelnej v různých profesích.
A což takhle poslat adeptky na kadeřnice do rachoty - ať nejdříve jdou stříhat, barvit, stát celý den na nohou - a pak ať se rozhodnou, zda tu práci chtějí dělat "naostro"...
Anebo by si mohl vyzkoušet každý budoucí politik "nanečisto" různá korýtka.
V případě, že by sám politik zjistil, že na to opravdu, ale opravdu nemá vědomosti a ani jiné potřebné dispozice, mohl by odpovědně jít raději na pracák a posléze radostně v barvách týmu pracáku i za metaře anebo funebráckého asistenta.
S tou úvodní praxí souhlasím. Je blbé, když student se postaví sám před třídu poprvé ve 4. roce studia pedf a nedokáže se ani nahlas představit. Zkušenosti z různých táborů se dříve hodily, dnes je skoro nikdo nemá. Jde o to umět komunikovat, vystupovat, být srozumitelný, věřit si - to není každému vrozeno. Mimochodem je tam psáno, že je to praxe asistentská, suplentská, ne jako že hned učit.
Ve většině zemí je vstupní praxe "okoukávací" ještě před zahájením pedagogického studia - 2 - 3 měsíce. Někteří se rozhodnou, že tu profesi dělat nechtějí, Ti co zůstanou aspoň vědí, do čeho jdou a mají-li vůbec na to.
Okomentovat