Zpráva o studii ministerstva školství v Coloradu (USA) o zjištěných rozdílech ve výukových výsledcích žáků tradičních a online škol nejen v tomto státě.
Mnohem více dětí než v minulosti, „chodí“ do školy ve svém
pokoji, ložnici, nebo kuchyni. Výsledkem je radikální změna funkce
školy.
Na podzim 2011 prošla tiskem ve Spojených státech zpráva o studii ministerstva školství Colorada (Summary Report of the Operations and Activities of Online Programs in Colorado), která nevyzněla pro stále více zaváděné online školy příliš dobře. Možná, že by některá fakta mohla zaujmout i české učitele.
Co je to online kurz?
V dnešní době se v USA
stále více přehodnocuje fakt, co to znamená chodit do školy. Mnoho žáků
či studentů dnes může navštěvovat některé kurzy a předměty z pohodlí
domova. Třeba Virginia v nedávné době schválila 13 nových on-line
středních škol. Florida začala dokonce vyžadovat, aby všichni žáci
veřejných středních škol, měli alespoň jeden kurz povinně „on-line“. To
proto, aby byli lépe připraveni na vysokou školu, kde se tento typ výuky
běžně používá. Stát Idaho bude brzy vyžadovat dokonce kurzy dva.
V Georgii používají nový výukový systém, který dovoluje středoškoláky
plně do výuky zapojit i prostřednictvím smartphonů. Již třicet
amerických států nabízí studentům online alternativu tradičních
prezenčních kurzů. Otázkou však je, zda je tento typ vzdělávání pro žáky
základních a středních škol vhodný.
Jsou online kurzy tak dobré, jak je prezentují jejich zastánci?
Ukazuje se, že studenti zapsaní pouze do online školy, mají
prokazatelně horší výsledky ve standardizovaných testech a mají rok od
roku nižší šanci na akademický postup, než jejich vrstevníci, kteří
navštěvují prezenční výuku. Kritici se též obávají, že si děti při
nadměrné účasti v online kurzech nevytvoří schopnost se správně
socializovat. Zastánci naopak tvrdí, že online vzdělávání může ušetřit
peníze, a tím rozšířit nabídku vzdělávacích programů na míru každému
studentovi. Někteří stoupenci online škol tvrdí, že neuspokojivé
výsledky jsou způsobeny tím, že je v online školách zapsáno příliš mnoho
žáků, kteří předtím měli problémy ve školách tradičních.
Alison Brown, matka tří dětí, říká, že její syn který navštěvuje
mateřskou školu, již umí číst a při nástupu do školy by ho spolužáci
brzdili. Proto se rozhodla přihlásit syna do online školy, kde bude mít
možnost rychle postoupit do vyšších ročníků. I její starší syn, který je
v první třídě, studuje online. Paní Brownová zřídila v suterénu svého
domu, malou domácí školu, kde mají její synové možnost komunikovat
s učiteli. Sama říká, že oba chlapci jsou velmi spokojení a hodlá je
v online škole nechat nejméně několik příštích let.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz
Ondřej Solnička: Mým učitelem je počítač
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Takže zahodíme několik set let pedagogiky a tradice vzdělávání, protože paní Brownová si něco myslí.
Mluvil jsem o tom u nás na pavlači s paní Hnědou a ta říká, že paní Brownová je vedle jako jedle. Své kluky posílá do školy, takže nemusí trávit několik hodin ve sklepě. Sama říká, že oba chlapci jsou velmi spokojení a hodlá je ve škole nechat nejméně několik příštích let.
Paní Hnědé její rozhodnutí schvaluji. Nevím, zda jste si všimli, ale celý článek ho podporuje. Byl bych ale opravdu moc nerad, kdyby se za několik málo let ukázalo, že kvalita vzdělání v našich školách je v průměru (zjištěném z výsledků plošného testování) stejná, jako u online škol. Stačí nutnost snížit rozpočet na školství o pár procent, a bude! V USA se též hodně poukazuje na nízkou odbornou úroveň učitelů veřejných škol (narozdíl od nás ale mají silné odbory).
Okomentovat