Délka přestávek během vyučování na základních školách se měnit nebude. Změna iniciovaná na návrh škol a obcí měla být součástí vyhlášky č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Praha, 5. ledna 2012 – Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš svolal poradu vedení, která se jednoznačně usnesla, že změna by nebyla ve prospěch žáků, a proto se vrací k původnímu znění. Kratší přestávka by totiž žákům neumožnila dostatečnou přípravu na další hodinu a nezajistila jim prostor pro splnění hygienických potřeb.
Přestávky mezi vyučovacími hodinami budou tedy nejméně desetiminutové, jedna přestávka v dopoledním vyučování musí trvat nejméně 15 minut.
MŠMT: Přestávky zůstávají stejné
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Tak toho,(chtělo by se mi ho nazvat blbem, ale to neudělám, už jen proto, že by komentář nemusel projít), kdo potřebuje svolávat na takovéto věci poradu vedení, aby se usnesl na názoru, jaký dá průměrnému člověku jeho vlastní hlava, fakt ze svých daní platit nechci. Inu víc hlav, víc ví... A pak udělá prohlášení ve smyslu, že to dávno říkal a zase nějací nezodpovědní lidé, udělali chybu a tím to vniklo...? No tak ještě, že se pan ministr poradil se zodpovědnými a chytrými lidmi, co má kolem sebe a zabránil těm zlým lidem, co nemaj rádi děti, v jejich hanebném počinu.
Pane ministře, bude-li ještě někdy příležitost a budete požádán o nějakou další rekonstrukci,tak se na svolávání porady vedení vy.... dojděte do vrátnice ministerstva, myslím, že vám tam poskytnou minimálně stejně kvalifikovanou radu, jako vaše porada vedení.
Zase si Pražáci vyskakují. Školy na vsi to vidí jinak - neběháme do vyšších pater, přesuny žáků nejsou žádné, dáme radši delší hlavní přestávku a jde se ven. Stačí běžná 5 minutová přestávka! a stihnou autobus, jinak se binkají na návsi přes hodinu.
Promiňte, mám pocit, že jsem se nejspíš probral z komatu.
Ony nesmějí být pětiminutové přestávky?
Proč, proboha, ministr řeší, jak dlouho kdo kde čůrá??? Ať si to školy udělají podle svého, ne?
Rozuměla-li jsem dobře televizním zprávám, tak dosud nemohly být kratší než 10 min. Nějakou vyhláškou z dneška si to může rozhodnout ředitel podle podmínek školy, jedna musí být min. 15 min. Tak nevím, komu na tom rozhodnutí zase něco vadí, takhle je to nejlepší.
Konečně se Dobeš a jeho squadra zabývají problémem, který je jich hoden.
Pane Blaho, úprava délky přestávek, přestože to bylo z důvodu stíhání autobusových spojů, byla vytknuta naší ředitelce ČŠI.
Ve školství pracuji přes 17 let a dovoluji si připomenout to, co zde již bylo několikrát zmíněno. Vesnické školy, kam se sjíždějí žáci z okolních obcí, opravdu mají VELKÝ problém s nařízením povinných 10 minutových přestávek. Autobusy dětem díky tomu ujedou a další spoje domů odjíždějí nejdříve za 40 minut. V létě - to je pohoda. Ale co v dešti nebo zimě? V lepším případě běhají po návsi nebo okolo autobusových zastávek. V tom horším kouří a ničí veřejný majetek.
To snad nemyslíte vážně (předešlý komentář)? Každému soudnému člověku a to nemusí být pedagog, nebo děcký psycholog, musí dát rozum, že pokud se má dítě 45 minut soustředit, tak pět minut je nepřijatelných. A to jestli nenavazují spoje by se mělo asi řešit jinak a jinde, než na úkor žáků. Vy necháte čekat žáky venku 40 minut a nejste schopni se o ně ve škole postarat třeba nabídkou mimoškolních aktivit, doučováním, nebo jen dozorem, aby mohli zůstat ve škole a vyženete je na mráz? Jestli neumíte řešit takovýto problém a musí kvůli tomu vznikat nesmyslné vyhlášky, které jdou proti psychologickým zásadám a proti žákům, tak se ptám co to jste za pedagogy a za školu? A neargumentujte mi prosím nedostatkem financí. Jsou jiné školy, které jsou na tom finančně velmi špatně a daný problém dokáží řešit a žákům vycházejí vstříc.
Mohl by mi autor předchozího komentáře (0:48) vysvětlit, jaké konkrétní psychické škody napáchá jedna pětiminutová přestávka mezi sedmou a osmou vyučovací hodinou, ve kterých je vyučována výtvarná výchova?
A jak konkrétně by taková přestávka šla proti zájmům žáků, rodičů a které psychologické zásady se tím poruší?
A proč zjevně má ředitele a učitele škol za pitomce, bez špetky soudnosti?
Protože jeden ředitel základky je srab, musí dojíždějící žáci čekat téměř hodinu na autobusový spoj.
Svůj postoj obhajuje platnými předpisy a vyhláškami.
Na prvním stupni se podobné situace řeší družinou, na druhém je k dispozici počítačová učebna (s dozorem) pro volné využití, ale její kapacita je omezená.
Jinému učiteli by musel nařízený dozor po skončení výuky zaplatit, na což nemá peníze.
Kromě toho, může snad ředitel čtrnáctileté žáky přinutit, aby po skončení výuky setrvávali ve škole?
Na základě jakého předpisu, prosím?
Závěrem jen poznámka.
Myslím, že tady už delší dobu zbytečně pitváme mrtvolu.
Nová vyhláška nebude, stávající (hloupá) nadále platí.
Není dál co řešit.
pokud se má dítě 45 minut soustředit
Na co, prosimvás? Dítě se má především 45 minut dobře bavit.
To učitelé by potřebovali delší přestávky. Pominu- li zabezpečení bežných malých, středních a velkých potřeb, musejí si pedagogičtí baviči převléci propocené kostýmy, vyměnit klaunské nosy,doplnit pyrotechniku a mýdlovou vodu na bubliny, zopakovat vtipné repliky a při tom ještě nad svým publikem držet estrádní dozor.
Okomentovat