Ministr Dobeš zveřejnil avizovaný interní audit MŠMT z let 2009 - 2010

úterý 10. ledna 2012 ·

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš zveřejnil část interního auditu MŠMT za roky 2009 - 2010, jak přislíbil v médiích. Jedná se o audit z období působení vrchního ředitele sekce EU fondů Jana Vituly, který neposkytl auditorům součinnost.



24 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 10:05  

Vcelku nic neříkající cár papíru, který vám vyrobím za dvě hoďky. Vždyť tam není podpis.

Ať ministr nehází věci na Vitulu. Zjištění z EU hovoří jasně. Nastavení v pořádku. Selhala až kontrola za Dobeše. Vyhodit Vitulu je jedna věc, zajistit, aby se pak věci změnily k lepšímu druhá. A to se bohužel ministrovi nepodařilo.
Ba naopak šablony a nové národní projekty hrozí ještě větším průšvihem.

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 10:09  

Navíc šlo o prioritní osu 5.1, tvrzení pana ministra jsou v souvislosti s čerpáním a panem Vitulou nerelevantní. Ano, pan vitula nespolupracoval, ale nejsou uvedeny bližší podrobnosti, kterými pan ministr operoval.

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 10:21  

Selhala kontrola již za exministryně Kopicové. Byla v úřadě 15 měsíců, a to v období, kdy byly auditované národní projektu ve fázi rozjeté realizace.

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 12:33  

A proč zveřejnil jen část, a ne celý audit?

A proč vůbec mektá něco jako "neříkejte mi, že v tom mám bordel, když jiní ho v tom měli taky"?

Není tam náhodou od toho, aby eventuální nepořádek odstranil? A není tam náhodou už dost dlouho, aby mohly být vidět výsledky?

A co ty nové stamiliónové projekty, které už jdou pouze za ním? Kdy nám poví něco hezkého například o Baumrukovi? (Od evropských komisařů jsme zatím nic pěkného na toto téma neslyšeli.)

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 12:51  

Hezkých stamilionových projektů je mraky, ale je bohužel smutné, že "objektivní" zprávy informují jen o některých tunelech.

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 16:12  

Pánové (možná i dámy),
materiál přináší doklad o tom, že Dobeš udělal jen to, co by udělal i ten nejníže postavený manažer - změnu zodpovědné ososby. Stalo se tak na úplném začátku jeho éry na MŠMT. Kdyby to tak neřešil, to by bylo křiku! Jsem jen poučený laik v této věci, ale postup Dobeše byl korektní (ve věci zadání auditu a řešení personální záležitosti). Taky tohoto jinistra nemusím vidět v televizi, ale prosím o trochu soudnosti.

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 17:16  

Pro anonyma 16:12: Myslíte tím propuštění auditora Evžena Mrázka?

Anonymní řekl(a)...
10. ledna 2012 v 22:38  

16:12
I kdyby dělal i ten nejníže postavený manažer psí kusy, Dobeš je NEJVÝŠE postavený manažer! Kdyby takhle "pomáhal" soukromé firmě, byl by ne vyhozenej, ale mrtvej!

Anonymní řekl(a)...
11. ledna 2012 v 10:23  

10. ledna 2012 16:12

Vtip je v tom, že vyhodil již pátého. Chyba tedy bude u Dobeše.

Anonymní řekl(a)...
11. ledna 2012 v 16:40  

Ad 11. ledna 2012 10:23

Manžel hledá spolehlivého řidiče do firmy. Během čtyř měsíců jich prošlo a bylo po několika dnech vyhozeno 11. Předtím u něj pracoval dlouhodobě řidič, který se z rodinných důvodů odstěhoval z města. Myslíte si, že těch 11 vyhozených zaměstnanců je proto, že šéf nestojí za nic?

poste.restante řekl(a)...
11. ledna 2012 v 23:02  

Ad 11.1 16:40
Pokud nevídíte rozdíl v práci řidiče a ředitele sekce na ministerstvu, pak Vám asi těžko lze něco vysvětlit.

Ale zkusím to takto.
Všechny ty šéfy si ministr sám našel, oslovil, přijal a následně vyhodil.
Je rozdíl vybírat z pár zájemců, anebo někomu nabízet práci.
Analogie k Vašemu příkladu tedy odpovídá spíše situaci, kdy by Váš manžel sám přišel za pěti různými řidiči, přetáhnul je ze stávajícího zaměstnání a následně vyhodil. Takže to asi nejspíš neumí vybírat, ne?

A propos, jen pro upřesnění.
Ten poslední utekl sám po pěti dnech.
To přece zaměstnanci dobrým manažerům běžně dělávají, viďte?

Anonymní řekl(a)...
11. ledna 2012 v 23:40  

Poste.restante

Nemohu s Vámi souhlasit. Rozdíl mezi řidičem a ředitelem ovšem je, hlavně zřejmě ve výši platu, ale o tom není řeč.
Rozdíl v tom, jak kdo se k práci dostal, taky nevidím jako zásadní. Někteří z našich uchazečů přišli na inzerát, někteří nám byli doporučeni známými, jeden byl vzdálenější příbuzný, kterého manžel "přetáhl", jak to nazýváte. Pro nezvládání pracovních povinností pak byli buď propuštěni, nebo odešli sami - nebyli ochotni zvládat nárazově vyšší pracovní nasazení. Podotýkám, že dvanáctý řidič je výborný, k oboustranné spokojenosti.
Chci říci jen to, že dobré pracovníky musíte hledat, mnohdy i hodně dlouho. Úplně stejné, ba horší zkušenosti např. s přijetím čerstvých "maturantů" do firem mají další známí.
Jak mohl např. ministr vědět, zda nabízí pracovní pozici schopnému člověku, když na takovém místě a s takovou náplní práce dotyčný neměl zkušenost? Vždycky je to sázka do loterie.

Luděk Blaha řekl(a)...
11. ledna 2012 v 23:47  

Koukám, že tady jsem se ještě nevyjádřil. Jestli nestíhám nebo jsem to přehlédl?

Ono je to někdy těžké trefit se při výběru, zvlášťě pak má-li člověk jasnou představu o počekávaných parametrech.
Ale možná by pani o manželovi mluvila jinak, kdyby byla z jedenácti manželek ta desátá.

poste.restante řekl(a)...
12. ledna 2012 v 0:55  

Podívejte, časté výměny podřízených, které si ale přitom vedoucí sám na nějaké místo přivedl, nejsou SAMY O SOBĚ důkazem ničeho. Ani neschopnosti, ani schopnosti. V tom s Vámi mohu souhlasit.

Přesto jde o jasný signál, že zde něco nehraje.
Být já ředitelem firmy a některý můj vedoucí by během půroku vystřídal pět sekretářek, nejspíš ho kvůli tomu nevyhodím, ale výrazně zbystřím, co že se to na tomto oddělení děje a jestli se nerýsuje do budoucna průšvih.

Kdyby ale tento vedoucí podobně vystřídal během krátké doby pět projektantů a my kvůli tomu NESTÍHALI ZAKÁZKY a přicházeli o zákazníky, tak s pravděpodobností rychle se blížící k jistotě vyletí ten šéf oddělení.

V ministrově případu jde o obě situace.
V kontextu MNOHA DALŠÍCH ÚLETŮ, je fluktuace šéfů klíčového odboru jen dalším významným dílkem do skládačky s nehezkým obrázkem.
A čerpání prostředků z EU je jednou z KLÍČOVÝCH ČINNOSTÍ MŠMT. A časté výměny tomu asi příliš nepomáhají.

Schopnost najít si správné lidi do týmu je jednou z hlavních vlastností dobrého manažera a její absence naopak známkou nekompetentnosti.
Váš manžel ať si ve své firmě a za své peníze hledá řidiče třeba deset let. Je to jen jeho problém.
Ale neschopnost ministra, kterého platíme z našich daní a která má konkrétní negativní dopady, to už není jen vnitřní záležitost jednoho úřadu.

Anonymní řekl(a)...
12. ledna 2012 v 1:10  

Čerpání prostředků je klíčová činnost ministerstva?! Co je to za blábol? Prostředky EU mají pouze podpořit realizaci úkolů, které odsouhlasila vláda a které má resort MŠMT zajišťovat především z peněz státního rozpočtu. No, pravda je, že nekompetentní média referují o dění na MŠMT tak, že to vypadá, že kdyby nebylo operačních programů, tak tam asi nebude co na práci a museli bychom tu instituci zrušit. :)

poste.restante řekl(a)...
12. ledna 2012 v 1:41  

Máte pravdu.
Čerpání prostředků z EU je natolik zbytečná činnost, že sám ministr jejím splněním podmínil své setrvání ve funkci.
;-)

Luděk Blaha řekl(a)...
12. ledna 2012 v 1:53  

klíčová činnost

Odbočím trošku. Nevíte někdo, jak je to s tím přídavným jménem "klíčové"? Už jsem z těch reformních novotvarů někdy docela zpitomělý.
Co to přesně znamená a bylo to tu i dřív?
Klíč otvírá (nebo zavírá). Znamená to snad otvírací činnost? Nebo rozklíčovat klíčové kompetence.
Proč ne třeba stěžejní, nosné kompetence:
nosník - konzole - krakorec.
Já bych si někdy s takovou chutí ty kompetence rozkrakorcoval.

poste.restante řekl(a)...
12. ledna 2012 v 9:33  

Řekl bych, kolego Blaho, že slovo "klíčový" se nám významově posunulo od klíčové služby až ke klíčovým kompetencím během porevolučních let.

Často šlo o ne zcela šťastné překlady z angličtiny. Pamatuji už v devadesátých letech třeba "klíčový uživatel" = key user, ale už předtím "klíčové" slovo = key word, atd.
(Zajímavé, že to nepostihlo klávesnici - keyboard.)

No a pak přišli key account manageři se svými keynotes a už se to rozjelo naplno...
:-)

Anonymní řekl(a)...
12. ledna 2012 v 10:00  

zcela souhlasím s poste restante...

Anonymní řekl(a)...
12. ledna 2012 v 13:44  

"Prostředky EU mají pouze podpořit realizaci úkolů, které odsouhlasila vláda a které má resort MŠMT zajišťovat především z peněz státního rozpočtu."

Jenže když na ně není v rozpočtu ani koruna a když navíc, jak se ukazuje, školství žádné takové projekty nepotřebuje (kdyby je potřebovalo, nebyl by takový problém je vymyslet), pak je jasné, že se rozjíždějí jenom proto, aby se vyčerpaly peníze z ESF a ty se pak někam ulily.

A ještě k těm řidičům a vedoucím odborů - ono se to totiž nestalo jen na jedné pozici, ale na všech! Existují takové agentury, které, když máte málo zkušeností s výběrem zaměstnanců, vám je pomohou vybrat podle zadaných parametrů. Většinou je to levnější než způsob pokus-omyl.

Beetle Blaha řekl(a)...
12. ledna 2012 v 19:40  

ne zcela šťastné překlady z angličtiny

Pořád je to lepší, než kdyby mne rozjásaný aparárčík nějakou bumážkou komandýroval, jak kompetence rozkulačit.

Zen řekl(a)...
14. ledna 2012 v 0:10  

Genitalni!

Od ted budu pouzivat nazev "klicova paluba" :-)))

Zen řekl(a)...
14. ledna 2012 v 0:13  

Pro Anonymní z 12. ledna 2012 13:44

Problemy s temi agenturami jsou dva:
1. dodaji nekolik (obvykle 3) potencialni kandidaty
2. vyber provadi malmojove a frikuliny, kteri/e o skutecnych potrebach praxe vedi maximalne tak z prednasek na VS (nekolika malo vyjimkam se omluvam - sam vim o jednom schopnem)

Anonymní řekl(a)...
14. ledna 2012 v 9:07  

S agenturami je to naprosto úsměvné a nestojí to ani za reakci, ale když jste to rozvedl:
agentura prdlajs rozliší, jaké je pracovní nasazení uchazeče a jestli mu třeba nejde jen o razítko pro pracák;
pokud jde o řidiče, je to na bázi živnosťáku většinou, a tady se agentury pokud vím neangažují (vědí proč...)

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.