Proč neumíme čerpat dotace a dohledávat miliardy, které potřebuje rozpočet a školství, a přitom zvyšujeme daně? Otázky pro ministra Dobeše, profesora Rýdla, senátora Chládka a další hosty.
Záznam pořadu na webu ČeskáTelevize.cz, o školství se hovoří od 14. minuty záznamu.
Ministr Dobeš v Otázkách Václava Moravce 8. ledna 2012
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Školství není reformovatelné od politiků, ale jen a jen od učitelů. A to i přesto, že časem příjde nějaký další ministr.
Výňatekn z díla "O vnitřním klidu"
Seneca :-)
"jen a jen od učitelů" - tak dlouho jsem se snažil školství reformovat, až jsem byl odejit. Místo hledám stále.
Je to až do nebe volající drzost, jak se tam naparoval alternativní bordelář Rýdl, který kdysi sám sebe označil jako "pana Reformu" a se svým podržtaškou Kitzbergerem to tu ještě nedávno velmi agilně prasili. Jeho závěrečné upšouknutí o zrušení ÚIV a úžasné odbornici Strakové, schopné pracovat i na 2,8 úvazku a brázdící svět s nesmrtelnou přednáškou o školství na Novém Zélandu už ani nezaslouží komentář.
Přišlo mi to celé, jako kdyby se lidojedi hádali, jestli je lepši mne upéci nebo usmažit.
Žádné vyhlídky.
Rýdl mě těžce zklamal. Je to kecálista o humanitě, cílem školství je podle něho utvrzování sociálních vztahů a inkluze všech se všemi.
Bože, a takovíhle vědátoři nám mají určovat směr.
Takže radši Dobeše s jeho plošnými testy? Něco jako "po nás potopa"? Co Vy konkrétně očekáváte od školství, když ne výchovu k humanismu a socializaci?
Od školství očekávám, že poskytne především kvalitní vzdělání. Stačilo by, aby žáci na základním stupni uměli číst, psát čitelně a počítat elementární věci, např. trojčlenku. Zatím to čtení s porozuměním zvládá tak polovina.
Tohle pokud stát není schopen garantovat, souhlasím třeba i se změnou zákonů - ať jdou rodiče žáka do vězení, pokud se sám odmítá věnovat učení a rodiče selhávají. Nebo místo povinné docházky na ZŠ ať jdou ve 13 letech manuálně makat, na umístěnky.
Čtení by mohlo stačit - psát můžou na počítači (ten jim i opraví chyby) a počítat na kalkulačce. Takže budou stačit 2 roky povinné školní docházky. Docela mě udivuje, že na to Dobeš ještě nepřišel. To by se ušetřilo peněz... (Možná mu křivdím, protože jeho testy k tomu nemají daleko.)
Naprostý souhlas s anonymním 15:07.
Výchovu k humanismu a socializace vždy byla smyslem školy. A pokud to někdo nechápe a třeba si myslí, že socializace znamená slušné vychování, asi by neměl dělat učitele.
Pokud školy omezíme tak, jak navrhuje 14:48, ZANIKNOU! Zcela vážně, zaniknou! Protože to půjde zajistit jinak a mnohem levněji.
Ano, škola měla vždy výchovně vzdělávací cíle. Jenže poskytovat jen výchovu bez vzdělání, na to opravdu nepotřebujeme školní budovy, tabule, učebnice, počítače. Vychovávat lze i v lese, v metru, na hřišti. Zrušme školy.
Stejně taková blbost je vzdělání nevychovancům. Ale výchova - to není jen o společenských vztazích, to je i o člověku samotném. Nemám-li úctu a respekt sám k sobě a k výsledkům své práce, nebudu ho mít ani ke druhým.
Kdo si myslí, že nejdůležitější je socializace stáda, aby bylo ohebné, a třeba absolutně tupé, ten je vedle jak ta jedle.
Vychovávat musí rodna, školá má především vzdělávat!!! Není divu, že to zde vypadá jak to vypadá, když si většina lidí ty pojmy plete....
9. ledna 2012 14:14
"Co Vy konkrétně očekáváte od školství, když ne výchovu k humanismu a socializaci?"
Mimo to, že školství má především vzdělávat, chci též připomenout, že největší podíl na polidštění člověka má PRÁCE. V tom měl jeden pravdu.
Polidštění člověka je práce přímo nelidská.
Ad 15:07 a Ondřej Šteffl 15:58
A jste si vědomi toho, že počítač pouze opraví překlepy? Že pravopisné chyby a nesmysly v textu zůstanou? Krutá věta: "Děti bily doma." To počítač za chybu považovat nebude!
A pokud nevím, jaký vzoreček použít, i kalkulačka je mi na nic.
Tím chci říci, že bez základny (trivia) je nadstavba (humanizace) nemožná. Ale souhlasím s tím, že omezit se na základ možné není.
reparát - audio
http://www.impuls.cz/clanek/josef-dobes-soucasnou-koalicni-krizi-nemam-za-fatalne-hysterickou/232136
Okomentovat