Dnes jsem se sešel se zástupci Svazu měst a obcí ČR a hlavním tématem setkání byla reforma financování regionálního školství ministra školství Josefa Dobeše. Výsledkem jednání bylo oboustranné konstatování, že ministerský návrh je v praxi nepoužitelný a je třeba jej odmítnout jako celek.
Osobně si myslím, že tento návrh patří k těm nejnebezpečnějším, které Josef Dobeš kdy předložil, protože je pro širokou síť základních škol likvidační a navíc se jedná o krok nevratný. Ačkoliv Josef Dobeš původně sliboval, že do tohoto materiálu bude začleněn i prvek kvality, nic takového v něm zařazeno není. Ačkoliv jsem přesvědčen, že regionální školství je třeba částečně reformovat, Dobešův návrh – pokud by na něj došlo – způsobí, že situace bude mnohem horší, než stávající podoba.
Návrh je podle mého názoru jasným nástinem pokusu o privatizaci celého školství. Josef Dobeš by si však měl uvědomit, že stát je tady mj. od toho, aby svým občanům garantoval základní vzdělání a jeho dostupnost.
Společně se zástupci Svazu měst a obcí ČR jsme se tedy dohodli na odmítnutí celého návrhu a na uspořádání veřejného slyšení v Senátu Parlamentu ČR, kde bude podrobně rozebrán tento návrh, a to už v průběhu února.
Kromě Svazu měst a obcí ČR Dobešův návrh odmítají i Spolek pro obnovu venkova a Sdružení místních samospráv ČR. Chtěl bych jim takto vyjádřit svou plnou podporu.
Marcel Chládek: Stínový ministr školství jednal se zástupci Svazu měst a obcí o Dobešově návrhu na financování regionálního školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Čtěte: http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-proc-mame-problem-s-eurofondy-dy5-/p_politika.asp?c=A120103_105014_p_politika_wag
Čtěte: http://fragmenty.cz/iy099975.html
Promiňte, ale já vždycky, když se mne maminka ptala, jetli mám kapesník říkával:
"Mami, mně to stačí říct třikrát."
Pomíjím fakt, že oba články jsou přinejmenším stejně tendenční, jako vystoupení senátora Chládka a že jde o dost průhledný pokus přehodit zodpovědnost za (ne)čerpání evropských prostředků na jiné ve stylu - "My nic, my muzikanti. To všechno oni".
Je v pořádku, že čtenáři mají možnost udělat si vlastní úsudek na základě více zdrojů.
Ale Vaše vkládání stále stejných odkazů už mi začíná připadat únavné, až trapné.
Pro poste.restante 6. ledna 2012 9.33
To je tím, že pan šéfredaktor sem umisťuje stále stejné bláboly a tak se snažím o takzvané vyvážené informování čtenářů. To dnes frčí.
Mě zase připadá trapná úporná snaha pana šéfredaktora přetiskovat zde 1:1 bláboly České pozice a zelených pravdoláskařů. Na a vidíte, panu šéfredaktorovi to nestačí ani desetkrát. Jenom dokazuji, že jsem stejně vytrvalý jako pan šéfredaktor, pan Rychlík nebo pan stínovaný Chládek.
Pokud Vás čtení odkazů unavuje, nečtěte je.
Já vám, pane kolego, Váš názor nijak nezazlívám.
Ale co kdybyste místo "tapetování" odkazů zkusil své argumenty nějak věcně zformulovat a nejlépe i konkrétními fakty podpořit.
Že zde redakce cituje články o školské problematice 1:1, to snad nelze nikomu vyčítat. Mimo jiné i proto tento server existuje.
A že je vyznění těchto článků vůči ministrovi převážně negativní, to nejspíš také nebude chybou redakce.
Což takhle místo vlepování odkazů do diskusí požádat o uveřejnění "alternativních" názorů přímo redakci.
Já už tak v minulosti učinil několikrát a nikdy jsem nebyl odmítnut.
(Jen pro úplnost ale dodám, že se zveřejněním obsahu na jiném serveru musí autor také vyslovit svůj souhlas a také, že ne všechny texty napsané o školství mají také nějakou relevanci a přínos.)
Milý anonyme, nikdo vám nebrání publikovat i na České škole, i když jsem přesvědčen, že článek z Fragmenty.cz je bezobsažná sračka (dámy prominou), stejně jako vaše vyjádření "Mě zase připadá trapná úporná snaha pana šéfredaktora přetiskovat zde 1:1 bláboly České pozice a zelených pravdoláskařů".
Publikujeme prakticky všechny vyjádření pana ministra či oficiální vyjádření MŠMT, které často publikuji se skřípějícími zuby, stejně jako vyjádření z tábora ČSSD.
"průhledný pokus přehodit zodpovědnost za (ne)čerpání evropských prostředků na jiné ve stylu - "My nic, my muzikanti. To všechno oni"."
To by snad zajímalo všechny, kdo za to může. Od roku 2006 tady vladne kdo ? Konkrétní čin, konkrétní odpovědnost, konkrétní věznice. Ignorant
Pro Janek 6. ledna 2012 11.03
Milý Janku, nikdo vám nebrání publikovat i na České škole, i když svým příspěvkem jste se zařadil mezi bulvární nevycválané burany.
Pro Vaši informaci:
1. Dámy neprominuly.
2. Nevycválanost můžete odstranit v nějakém jezdeckém oddíle (http://www.jezdec.cz/kluby.php?idk=1).
3. Buranství se už asi nezbavíte. To z Vás měl vymlátit otec. Zjevně se to nepodařilo. Snažte se ho (to buranství) alespoň co nejvíce tlumit.
4. Skřípání zuby se snad již dnes dá odstranit. Doporučuji návštěvu zubní ordinace, nebo poproste někoho, aby Vám jednu vrazil, případně se šikovně postavte za koně při odstraňování nevycválanosti (bod 2).
Pokuste se, prosím, na České škole zabývat odbornou problematikou a nekanalizujte zde politické názory své a svých ideových milců z řad
pravdoláskařů a vlezdobruselistů.
Ad 13:16
Hnus!
Školství dnes v OVM, poprava Dobeše.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclava-moravce/video/
Prof. Rýdl ****************
Chládek O.K.
Ad 15.38
Hnus!
Ad 15:38 a zřejmě i 13:16
Áchjo!
Jako v MŠ......Pepíčku Pepíčku, když budeš furt bacat všechny kolem, nikdo tě nebude mít rád!
Anebo ti to někdo vrátí a pak budeš brečet.
Pepíčku, už buď hodný chlapeček!
Ad 13:16
Asi máte nehodnověrné zdroje.
Mám naprosto spolehlivé info: dámy PROMINULY. Co teď s tim?
Možná přijde Pepíček, ten to vyřeší :-)
Pro Anonymní 8. ledna 2012 17.19
Pepíček nevyřeší nic, ten je vždy buď hloupej nebo vyčůranej. Ostatně kdyby byl Pepíček tak sprostý, jako někteří zde diskutující, dostal by hodně, ale opravdu hodně nabacáno. Některým se toho nabacání zjevně nedostává.
Vaše spolehlivé zdroje jsou nespolehlivé. Sedím s několika dámami ve vinárně a žádná z nich neodpustila. Takže jak které dámy. Ty, které prominuly, nejsou dámy ale nány, říkají dámy.
Nic z toho ovšem neomlouvá buranství a sprosťáctví, které se tu šíří, bohužel za vydatné pomoci pana šéfredaktora.
18:12
Aha! Takže bude potřeba poupravit mou statistiku: dámy z vinárny neprominuly, jiné DÁMY ano.
Ovšem "v návaznosti na téma článku" bude velice důležité demokraticky neupírat ani DÁMÁM svobodu promíjet podle svého uvážení a nedegradovat je na základě jejich projeveného názoru na nány - to by bylo buranství a sprosťáctví - a to my přece nechceme, že?
Mimochodem: co říkáte /anebo co říkají dámy ve vinárně..../ na plánováné financování regionálního školství?
To je ale sprosťárna a buranství!
Šéfredaktor je po 15 letech na netu tolerantní, kdyby nebyl, po komentářích anonymů by tu nebylo ani památky. Invazi sprostých anonymů hájících ministra před několika měsíci jsem asi opravdu měl začít mazat, takto jen nastavili laťku tolerance.
Ono se jede nejen po šéfredaktorovi. Pan Moravec to po dnešních OVM dostává vypapkat.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Tohle-je-pry-Vaclav-Moravec-Zbabelec-s-velkym-egem-chlapik-v-uvozovkach-219236
Ať hledám v Diskusních pravidlech jak hledám, nikde nevidím, že by zde nesměli přispívat anonymní komentující (mimochodem je jich tu většina).
Podle toho, co však Vy tvrdíte, p. šéfredaktore, uvedu-li nějaký nick, můžu být sprostý jak šafářova kobyla. Inu Evžen Mayer je z Arabely, tak já si budu odteď říkat Vodník Česílko. A těšte se na ty sprostoty, kam se na mě evža hrabe.
Jo, a ať žije ministr školství! Jen houšť do těch lenochů.
To anonym 8. ledna 2012 20:42
Parlamentní listy může číst jen vlezdoprdelník a hlupák, říká náš školník.
Vodníku Česílko - máte odměnu 150 000,- Důsledně dodržujete linii MŠMT. Tímto Vám děkuji. J.D.
Wau! No já nevím, takhle bez smlouvy - aby to se mnou nedopadlo jako s tím výtvarným mladíkem, sliby a pak kde nic tu nic. Vždyť jsem toho zas tolik neřek.
Ale kdyby byl nějaký šikovný vedlejšák, pane J.D., nepohrdnu!
Pepíčku alias vodníku česílko, notak! Z tolika hloupých řečí takhle před spaním se ti může přihodit i inkontinence. Až budeš velkej a rozumnej, taky si můžeš s dospělými popovídat.
Teď si umy hezky zoubky a jdi hajat.
Koukám, že tu máme dalšího anonyma, který má značné problémy s pochopením psaného textu.
Pokud ty texty píšou zabednění ignoranti, tak je opravdu těžké, ne-li nemožné, je pochopit.
Prostě každý, kdo má jiný názor než pan šéfredaktor a jeho partička přicmrdávačů, automaticky nechápe ty literární perly jimi publikované a je blb. Proto není nutné se jeho názory vůbec zabývat. Stačí ho označit za méně chápavého a je to. To jsou praktiky "profesionálního" novináře.
Okomentovat