V prvním článku jsme upozornili na středočeský projekt testování Eskalátor z dílen SCIO. Ministerstvo ale opominulo i celostátní projekt Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj Společnosti pro kvalitu školy, o.s.
Projekt OP VK IPo v oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj realizuje ostravská Společnost pro kvalitu školy, o.s. od října 2010 s rozpočtem necelých 15 milionů korun. Zde je anotace projektu:
Projekt je zaměřen na diagnostiku dovedností žáků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií formou elektronického testování a poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, pedagog. pracovníkům, vedoucím pedagogickým pracovníkům. včetně doporučení dalších jejich činností v ČJ, M, cizím jazyce, přírod. předmětech. Z mezinárodních výzkumů PISA vyplynulo, že čeští žáci mají největší rozdíl mezi vědomostmi a dovednostmi v neprospěch dovedností žáků. V zemích, ve kterých žáci trvale dosahují vynikajících výsledků, jsou žákovské vědomosti a dovednosti na stejně rozvinuté úrovni a včasná diagnostika a intervence v této oblasti u žáka pozitivně ovlivňuje jeho celkový rozvoj. Pojem znalost zahrnuje jak vědomost tak dovednost, kde dovednosti je schopnost tvůrčím způsobem aplikovat vědomost. Cílovou skupinou jsou především žáci. Každý žák ihned po ukončení testu dostane výsledky včetně dovedností s doporučením dalších činností pro zlepšení. K výsledkům testování bude mít trvalý přístup žák pod svým heslem.
Společnost pro kvalitu školy, o.s. realizuje také Testování žáků 1. ročníků středních škol a víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji a provozuje testovací portál IS Diagnostic.
Nabídka na účast v jarním testování byla rozeslána na české školy před několika dny.
V reakcích na upozornění na projekt SCIO se objevily výhrady proti využití komerčního řešení či regionálnosti projektu. Tyto výhrady v případě projektu Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj neplatí. Je tu tedy otázka, proč MŠMT zcela ignoruje plošný individuální projekt hrazený z OP VK, který řeší stejnou problematiku, a připravuje další prakticky identický?
Jan Wagner: Plošné testování ministra Dobeše jako tunel 2.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Řekl bych, že podobných 15 milionových projektů bude v různých krajích i na celostátní úrovni spousta - ani MŠMT se nevyzná v tom, na co jdou peníze z ESF, natož aby bylo schopno koordinovat, aby nešly peníze na stejné nebo obdobné činnosti... Kolik stovek doplňovaček na vyjmenovaná slova po B vzniká třeba v Šablonách (EU PES)?
Je někde soupis všech projektů OP VK, které byly dokončeny, jsou v realizaci a připravují se (krajské i celostátní)? Z toho by se dalo odvodit, jak koncepčně peníze z ESF využíváme...
Pane Wagnere, ministr není plošně testován ("Plošné testování ministra Dobeše ..."), jen celoplošně urážen. Asi jste mínil plošné testování podle ministra Dobeše?
Dají se někde stáhnout Scio testy?
Aby si člověk konečně udělal představu, jak mají správné testy vypadat - takové, co po nich studenti nejsou ani trochu stresování a co nevedou k průměrování výkonů, tak to je jistě musej udělat všichni, že? Chraň pánbůh, kdyby někdo s odpovědí zaváhal, jako ta kostelní myš, to by byla diskriminace jak řemen.
Pane Wagnere, řečeno s Cimrmanem: už sem nepište a pokud možno nepište vůbec a věnujte se jakékoli práci, ale jiné!
Vy byste se dobře hodil na ministerstvo školství, protože vaše odborné výklady (poradce by vám mohl dělat pan Rychlík z České pozice) jsou evidentně tak geniální, že je škoda, že nejste angažován právě ve vedení českého školství.
Ehm, milý Anonymní, pan Wagner je tu domácí pán, víte?
pan Wagner je tu domácí pán
A není to málo, Antone Pavloviči?
Málo, hodně? Já nevím.
Ale přišla mi komická představa, že vlezu na stránky třeba idnes a začnu navrhovat místním redaktorům, aby SEM přestali psát a šli třeba raději prodávat suvenýry.
Okomentovat