Jan Wagner: Plošné testování ministra Dobeše jako tunel 2.

pondělí 2. ledna 2012 ·

V prvním článku jsme upozornili na středočeský projekt testování Eskalátor z dílen SCIO. Ministerstvo ale opominulo i celostátní projekt Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj Společnosti pro kvalitu školy, o.s.

Projekt OP VK IPo v oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj realizuje ostravská Společnost pro kvalitu školy, o.s. od října 2010 s rozpočtem necelých 15 milionů korun. Zde je anotace projektu:

Projekt je zaměřen na diagnostiku dovedností žáků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií formou elektronického testování a poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, pedagog. pracovníkům, vedoucím pedagogickým pracovníkům. včetně doporučení dalších jejich činností v ČJ, M, cizím jazyce, přírod. předmětech. Z mezinárodních výzkumů PISA vyplynulo, že čeští žáci mají největší rozdíl mezi vědomostmi a dovednostmi v neprospěch dovedností žáků. V zemích, ve kterých žáci trvale dosahují vynikajících výsledků, jsou žákovské vědomosti a dovednosti na stejně rozvinuté úrovni a včasná diagnostika a intervence v této oblasti u žáka pozitivně ovlivňuje jeho celkový rozvoj. Pojem znalost zahrnuje jak vědomost tak dovednost, kde dovednosti je schopnost tvůrčím způsobem aplikovat vědomost. Cílovou skupinou jsou především žáci. Každý žák ihned po ukončení testu dostane výsledky včetně dovedností s doporučením dalších činností pro zlepšení. K výsledkům testování bude mít trvalý přístup žák pod svým heslem.

Společnost pro kvalitu školy, o.s. realizuje také Testování žáků 1. ročníků středních škol a víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji a provozuje testovací portál IS Diagnostic.
Nabídka na účast v jarním testování byla rozeslána na české školy před několika dny.

V reakcích na upozornění na projekt SCIO se objevily výhrady proti využití komerčního řešení či regionálnosti projektu. Tyto výhrady v případě projektu Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj neplatí. Je tu tedy otázka, proč MŠMT zcela ignoruje plošný individuální projekt hrazený z OP VK, který řeší stejnou problematiku, a připravuje další prakticky identický?

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
2. ledna 2012 v 11:37  

Řekl bych, že podobných 15 milionových projektů bude v různých krajích i na celostátní úrovni spousta - ani MŠMT se nevyzná v tom, na co jdou peníze z ESF, natož aby bylo schopno koordinovat, aby nešly peníze na stejné nebo obdobné činnosti... Kolik stovek doplňovaček na vyjmenovaná slova po B vzniká třeba v Šablonách (EU PES)?

Anonymní řekl(a)...
2. ledna 2012 v 18:56  

Je někde soupis všech projektů OP VK, které byly dokončeny, jsou v realizaci a připravují se (krajské i celostátní)? Z toho by se dalo odvodit, jak koncepčně peníze z ESF využíváme...

Anonymní řekl(a)...
2. ledna 2012 v 19:23  

Pane Wagnere, ministr není plošně testován ("Plošné testování ministra Dobeše ..."), jen celoplošně urážen. Asi jste mínil plošné testování podle ministra Dobeše?

Anonymní řekl(a)...
2. ledna 2012 v 20:06  

Dají se někde stáhnout Scio testy?

Aby si člověk konečně udělal představu, jak mají správné testy vypadat - takové, co po nich studenti nejsou ani trochu stresování a co nevedou k průměrování výkonů, tak to je jistě musej udělat všichni, že? Chraň pánbůh, kdyby někdo s odpovědí zaváhal, jako ta kostelní myš, to by byla diskriminace jak řemen.

Anonymní řekl(a)...
4. ledna 2012 v 20:06  

Pane Wagnere, řečeno s Cimrmanem: už sem nepište a pokud možno nepište vůbec a věnujte se jakékoli práci, ale jiné!

Vy byste se dobře hodil na ministerstvo školství, protože vaše odborné výklady (poradce by vám mohl dělat pan Rychlík z České pozice) jsou evidentně tak geniální, že je škoda, že nejste angažován právě ve vedení českého školství.

poste.restante řekl(a)...
4. ledna 2012 v 21:09  

Ehm, milý Anonymní, pan Wagner je tu domácí pán, víte?

Luděk Blaha řekl(a)...
4. ledna 2012 v 22:07  

pan Wagner je tu domácí pán

A není to málo, Antone Pavloviči?

poste.restante řekl(a)...
4. ledna 2012 v 23:06  

Málo, hodně? Já nevím.

Ale přišla mi komická představa, že vlezu na stránky třeba idnes a začnu navrhovat místním redaktorům, aby SEM přestali psát a šli třeba raději prodávat suvenýry.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.