Předsednictvo ČMOS PŠ na svém zasedání 1. a 2. prosince 2011 v Mělníku schválilo výstražnou stávku v den jednání vlády o novele nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě. Ve středu 7. 12. 2011 školy a školská zařízení zahájí výuku až od 9.00.
Vážené kolegyně a kolegové,
nevěřme slibům ministra školství J. Dobeše! Vědomě lže. Právě ministr školství prosadil urychlené projednávání vládního nařízení č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejném sektoru. Dne 7. 12. 2011 z jeho iniciativy ztratíte rozhodnutím vlády poslední jistotu – tarifní plat podle délky praxe. Ministr školství bez jakýchkoliv konzultací se sociálními partnery navrhl do platového předpisu zakotvit možnost, aby ředitel školy mohl stanovit pedagogickým pracovníkům plat v rozpětí. Ministr školství podrazil pracovníky regionálního školství! Nemá žádný objektivní důvod, proč po roce zavedení nových platových tabulek pro pedagogy zcela zpochybňuje, že pedagogická zkušenost a dokonalost je získávána z velké míry dosaženou praxí. Ministr školství bere tímto jistotu slibovaného navýšení platů.
Vážené kolegyně a kolegové,
uvědomme si, že jde o nevratnou změnu!
Tímto krokem ministr školství přenáší zodpovědnost za úroveň odměňování pedagogických zaměstnanců na ředitele škol. Pro ředitele škol bude závazný pouze 1. platový stupeň a očekávané navýšení tarifů bude plně závislé na výši objemu finančních prostředků, které bude mít k dispozici. Požadujeme zachovat nárok na určení platového tarifu v závislosti na délce pedagogické praxe.
Předsednictvo Českomoravského odborového svazu pracovníků školství rozhodlo vyjádřit svůj nesouhlas vyhlášením výstražné stávky v den jednání vlády – 7. 12. 2011. Školy a školská zařízení zahájí svůj provoz až od 9.00 hodin!
Vyzýváme Vás, kteří nesouhlasíte s navrženými změnami z dílny ministra školství, abyste se připojili k výstražné stávce.
Nedejme šanci nekompetentním návrhům ministra!
Ke stažení v příloze najdete „Dopis ředitelům“.
Výzva k výstražné stávce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
25 komentářů:
Jistota v podobě tarifního platu podle délky praxe je pro školství škodlivá. Její ztráta mne nemrzí.
No jasně, jsem-li mladý suplent, proč by mne délka praxe měla zajímat. Na chuť tarifnímu platu podle délky praxe přijdu až v letech, kdy začnu užívat Prostenal a jiné vynálezy moderní doby...
Bylo by možná dobré vysvětlit, oč tady jde.
Všichni víme, že délka odsloužené praxe neznamená automaticky vyšší kvalitu práce.
Stejně platí i opačné tvrzení.
Jen v letech to zkrátka není, i když pár let na získání praxe je, podle mého, určitě potřeba.
Současný systém ale dává jednu z mála jistot, že když mám odslouženo x let, ocitnu se v n-tém platovém stupni a minimálně tento základ také dostanu vždy.
Dnes musí stát při plánování výdajů přihlížet i k platovým stupňům a příslušný tarif vyplatit musí.
V okamžiku, kdy zůstane pouze třída, klesámě VŠICHNI na úroveň základu a někteří dostanou svou "kvalitu" (prozatím neměřitelnou) zohledněnu v odměnách.
Reálná výše odměny závisí pak pouze na benevolenci ředitele, který peníze rozdělí dle svého uvážení.
POKUD BUDOU.
Kámen úrazu neni v zrušení věkového automatu, ale v přesunu příslušného objemu peněz do NENÁROKOVÝCH složek.
Jinými slovy, pokud stát nebude mít prostředky, a on je mít nebude, pak pochopitelně poníží zdroje na odměny a to všem, bez rozdílu.
Že by bylo fajn mít alespoň nějaká objektivní kritéria pro přidělování odměn, o tom ani nemluvím.
Klíčový je fakt, že když peníze nejsou, jsou i objektivní kritéria vcelku houby platná.
Např.: Před pár lety dostávali třídní prvních a maturitních ročníků odměnu kolem tisícovky za zvýšenou administrativu.
Schválně si tipněte, kolik je to teď?
„Reálná výše odměny závisí pak pouze na benevolenci ředitele, který peníze rozdělí dle svého uvážení.“
Nebo podle toho, s kým je kamarád / spí / na kordy (dosaďte dle libosti).
Mrzí mě, že jako důvod ke stávce je uváděn jen ten mzdový. Já jich vidím mnohem víc a pádnějších! Prachy vem čert.
Ze zkušenosti vím, že odboráři nepatří většinou mezi nejlepší a nejúspěšnější pracovníky. Proto jejich protestům rozumím - alespoň v něčem si mohou připadat k něčemu dobří. V naší škole odbory nejsou. I kdyby byly, já bych se ke stávce nepřipojil. Nejsem "socka".
Hra o něčem jiném.
Pozor, tady jde o daleko víc, než jen likvidaci stupňů za léta. V roce 2013 má školství podle Kradouska dostat o 13 miliard méně!!!!! To je likvidační rozpočet. Takže, pokud se podaří zlikvidovat tarify za léta, mohou se v roce 2013 snížit platy ve školství o potřebných 13 miliard. A to už bude pořádná rána. Učitelé půjdou s platem dolů ze současných 17 tisíc čistého na nějakých 12 !!! tisíc čistého. Pak už ve školství nezůstanou vůbec žádní kvalitní učitelé, po kterých všichni volají. Konec školství v Čechách. Lidi myslete! Chcete, aby vaše děti učili výborní učitelé? Pak stůjte za nimi a podpořte je. Suprový učitel za tyto peníze svoji práci dělat nebude. Nezapomeňte také na to, že výborný učitel se připravuje, vymýšlí, maká a když to sečtete, dá to daleko více než 40 hodin týdně. I takové ve škole mám a jsem na to hrdý. Smutno mi je však z toho, že jim nemohu dát vše, co by si zasloužili !!!
To Honza Král:
Vy nejsta socka, vy jste absolutní nula, která uráží svým postojem lidi, kteří chtějí jediné, být spravedlivě ohodnoceni za svou práci.
Podívejte na západ, jak tam si lidé umí bránit svá práva a pozice(Velká Británie).
Je lež, když někdo tvrdí, že se teď musí šetřit. Lidé uvědomte si, že stát vůbec nešetří. Jen bere tam, kde je to nejjednodušší - u státních zaměstnanců.
Proč se neplatí minimální povinný paušál u daně? Nebo snad podnikatel, živnostník nepoužívá obecný chodník, neposílá děti do státní školy?
Proč se neplatí u podnikatelů a živnostníků vyšší sociální a zdravotní pojištění (např. dle průměru u státních zaměstnanců). Oni snad nejsou nemocní? Oni nezestárnou a nebudou potřebovat péči ve stáří? Mají snad patent na trvalé mládí?
Je smutné, jak snadno uvěříte státní ideologii.
Vážím si lidí, kteří v této době dokáží bojovat za lepší pracovní podmínky a riskují, že se stanou nepřáteli tohoto státu. Kde, že jsem toto už slyšela? Neměli bychom tak rychle zapomínat.
bojovat za lepší pracovní podmínky
škoda jen, že nebojují také za lepší výsledky pracovního procesu. Ano, stát by měl reklamovat zmetky vycházející z našeho procesu. Lidi, vás fakt nežere, jaké deváťáky pouštíme do života? Vždyť jsou nezaměstnatelní, to budou leda tak budoucí odboráři.
Žere mě to. Plním pouze společenskou poptávku. Dítě se nesmí přetěžovat, rodič má vždycky pravdu a ví nejlépe, jak vzdělávat svého potomka.
Zkuste na běžné škole být náročný, nepřijmout úkol, protože je na jiném formátu papíru, než jste si jako učitel přál, snížil jste známku za špatnou úpravu či nečitelný rukopis.
Požádejte rodiče, aby dohlédli na plnění pracovních povinností svého potomka, na pořádek v batohu, na vybavení penálu apod. Nic z toho ve většině případů nedosáhnete.
Vše začíná v rodině. Dítě nemá základní pracovní návyky, není schopno dokončit úkol, necítí zodpovědnost za splnění úkolu. Je utvrzováno rodinou a svým okolím, že škola je jenom taková hra, kde se ta pravidla zase nemusí brát tak vážně.
A pak najednou chceme, aby to bral vážně a hrozně se divíme, že si chce dál "hrát". Vraťme do škol především disciplínu. Bez podpory systému (MŠMT)a rodičů TO NEJDE!
Souhlasim s Honzou Kralem. Odborari v mem okoli jsou ti, kteri by meli byt radi, ze maji zakladni plat. Proto ted vyvadeji. "Vyvadel" bych taky, ale ne pod vedenim odboraru.
Odborari v mem okoli
Zvyšte kvalitu okolních odborů svým členstvím.
Jenže lidem se do odborů moc nechce zkrzevá ty příspěvky.
A tak nechávají pouliční křiklouny, kteří měsíčně stovku zaplatí, ať to případně vybojují i za ně.
Odbory mají politicky neutrálně hájit práva zaměstnanců. Že mají převážně levicový charakter, je chybou pravicových nečlenů.
Pravicový odborář? To snad ne, pane kolego. V poezii se tomu říká oxymoron.
oxymoron
Mám-li být, dle Vašeho pojetí, přiostřený tupec, tak to beru.
Pravicový odborář?
Proč ne?
Pár takových znám.
Volí pravici, ale jsou v odborech, protože vědí, že ve funkčním demokratickém systému mají odbory své místo.
Jenže to je uvažování, které je pravděpodobně nad rámec schopností většiny kontra-odborářů.
Jít sám a třeba i s pravicovými názory zkusit udělat něco pro lidi, třeba i prostřednictvím odborů, na to jsou většinou u nás lidé příliš velcí srabi.
Ono je totiž mnohem jednodušší stát mimo a hulákat, jak to ostatní dělají blbě.
Jediná vláda, která uměla jednat s odboráři, byla vláda Margarety Thatcherové. Vodní děla, obušky a jízdní policie. Tomu jedinému odboráři rozumí.
Odbory jsou přežitek z 19. století a v 21. století nemají co dělat. Je jich necelých 500 000 tisíc a s nehoráznou drzostí tvrdí, že mluví za 5 000 000 zaměstnanců. Ani náhodou.
Ty nadrzlé prorostlé odborářské bafuňáře je třeba vykopat na smetiště dějin.
Anonymní 4.12.2011 15:28
Promiňte, ale jako vtip byl Váš příspěvek dost slabý a pokud byl míněn vážně, pak je mi líto, ale na Vaší úrovni diskutovat neumím.
Zkuste, prosím, své názory přednést třeba v Německu, ve Francii nebo Švédsku.
Nebo řekněte v Polsku, že Solidarita patří na smetiště dějin.
Nebo třeba V USA, vzoru tržního hopodářství.
Dozajista tam pobavíte stejně jako mne.
:-)
přežitek z 19. století
S tím nelze než souhlasit. Stejně jako je v kultivované společnosti přežitkem zhovadilost mocných, jejichž jedinou kvalifikací pro dosazení do funkce je mnohaleté lezení do zadku už dříve někam dosazených pitomců.
Z vlastní zkušenosti vím, že hovadům se člověk neubrání slušností. Jediná obrana je aktivní, vedená nástroji neméně zhovadilými. Sice to kazí charakter a člověk musí být silná osobnost, aby sám lákavému hovadství nepodlehl, ale je to docela účinné. Viz princip tzv. nastaveného zrcadla.
Kdyby třeba existovala padagogická komora, že pane poste.restante, nemusely by se odbory angažovat ve věcech pedagogických. A tak by se dalo pokračovat ...
Podstata vyhlášky je v tom, že ředitel bude určovat, kdo je v jakém platovém stupni. Což může skončit všelijak - zvlášť když nedostane tolik peněz, aby všechny ponechal/ával ve stávajících stupních. A co když má - ideální stav - všechny zaměstnance bezchybné, aktivní a pracující s žáky navíc (olympiády, čas pro pomalejší, ...)?
Asi si fakt myslí, že už s námi mohou dělat úplně všechno.
krtek
Souhlasím s Vámi.
Jestli ani tentokrát se nedokážeme ozvat, pak si nejspíš své postavení zasloužíme.
Ředitel má dozajista mít právo určovat výši osobního hodnocení.
Ale jak chce, probůh, určovat výši základního platu ředitel, který má reálně čas tak na jednu hodinovou hospitaci za rok?
Vždy jsem tvrdil, že práce učitele má rozměr, který se jen obtížně zaškatulkovává a zařazuje do tabulek.
To ale neznamená, že by neměla být objektivní kritéria hodnocení. Alespoň nějaká.
Abychom konečně věděli, co je to ten "kvalitní učitel", že kolego Blaho?
Abychom konečně věděli, co je to ten "kvalitní učitel"
My máme v koupelně nad umyvadlem takové okénko a v něm se vždycky nejméně dvakrát denně jeden mihne.
Já bych pár kritérií možná věděl. Na základě svých pozorování soudím, že kvalitní učitel se pozná podle toho, že má v ústech zubní kartáček, ráno mžourá a večer má takový tupý výraz.
Přestaňte doufat, že právě vy budete patřit mezi ty kvalitní učitele, hodny příslušné odměny. Jestliže nebude zaručeno, že ředitel bude mít k dispozici objem mzdových prostředků v dostatečné výši (např mzda pro tarif + 25 % tarifu na odměny)je zcela jasné, že peněz bude málo a opravdu spadneme na ten společný základ. Jsem přesvědčen, že to dopadne tak, že bude jenom na tarif a MŠMT se bude vymlouvat na špatnou situaci ve státě nebo na neschopné ředitele. Nelpím na věkovém automatu, ale nevěřím že od MŠMT dostanu spravedlivou mzdu, že se bude někdo v tomto státě snažit mě dobře zaplatit.
Mimochodem zase se bavíme o mzdách. Veřejnost by však měla být stejně intenzivně informována také o drastickém podfinancování provozu a investic do pomůcek. My letos máme na pomůcky 0 Kč. Příští rok to nebude lepší.
Uvědomují se ti všichni kritici, že ten propad ve školství je dán nejen mizerným ohodnocením učitelů a jejich demotivací ale především nedostatkem peněz na vybavení učeben tak, aby výuka byla moderní, efektivní a pro žáky motivující.
Pane kolego (z 18:23), veřejnost to nezajímá. Ta chce rychlá řešení bez toho, aby se musela myšlenkově či citově angažovat. Nemožné ihned, zázraky do tří dnů. A hlavně ji neotravujme našimi problémy. Máme jim (v)zdělat děti, tak nekecejme a dělejme :/
Pane kolego(z 20:49),to byl takový naivní výkřik. Já to všechno vím. Škola od toho, aby poskytla přístřeší, v bufetu stravu a my tam posloužíme jako dohled. Přesně podle poptávky většiny rodičů. Jenom, pane bože, nic nechtějte po rodičích. Vždyť oni chodí do práce, že.
Tak zase zítra ve škole.
"Jediná vláda, která uměla jednat s odboráři, byla vláda Margarety Thatcherové. Vodní děla, obušky a jízdní policie. Tomu jedinému odboráři rozumí."
Až z toho chudinka dostala Alzheimera. Jinak milý pane, vaše příspěvky jsou úletové. Odborář nejsem. Jsou ve stylu Parabellum.
Okomentovat