Změnou systému financování regionálního školství, kdy by školy dostávaly peníze dle naplněnosti tříd, by se podle ministerstva jen na druhém stupni ZŠ ušetřilo 398 milionů kč. Podle ČSSD ale dojde k likvidací mnoha venkovských škol.
Z článku Vratislava Dostála v DeníkReferendum.cz vybíráme:
Náměstek ministra školství Ladislav Němec nicméně upozornil na to, že zatímco ředitel školy se 192 žáky a deseti třídami má v současnosti rozpočet 4,4 milionu, ředitel se stejným počtem žáků v osmi třídách má o téměř 200 000 korun méně. O rozdělování peněz totiž rozhodují kraje nebo obce, které často připlácí na školu s málo žáky, protože ji chtějí zachovat. Nově by školy měly dostávat peníze na ideálně naplněnou třídu, například s 24 žáky. Pokud by měly dětí méně, dostávaly by i méně peněz.
„Je třeba změnit systém financování, aby ředitelé věděli, kolik peněz budou mít v příštím roce," vysvětlil Němec. Nyní jsou totiž mezi školami ze stejného kraje rozdíly ve financování na jednoho žáka až 30 procent.
Podle Chládka z ČSSD ale koncepce zavádí například institut „optimálně naplněné třídy“, který bude zřizovatele nutit ke slučování tříd a rušení škol. „Další, co je v plánu obsaženo, je snížení rozpočtu pro veřejné školství, což výrazně ovlivní kvalitu vzdělávání,“ doplnil Chládek. Návrh pak podle něj hrozí celkovým výrazným rozkolísáním systému regionálního školství, neboť školy podle jeho slov nebudou mít dostatek času se na radikální změnu připravit.
Přečtěte si: Dobeš představil změnu financování škol. ČSSD: Zlikvidujete venkovské školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Článek o škrtání ve výdajích VŠ ve prospěch regionálního školství ve výši 4 miliard - tady:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=725738
Kam se podpora regionálního školství vypařila?
Kdo ty prachy má? Kdo je vzal? Ať se přihlásí.......Nojo, nepřihlásí se, je třeba to zjistit - a dokázat. A stejně to bude marné......
Není to k tématu tady - nedá mi to - v citovaném článku se píše o dlouho plánovaném zavedení školného na VŠ.
Staví se opět na rozeštvávání lidí - na závisti, na označení těch, kteří zbůhdarma vyžírají náš stát. To je velmi osvědčená taktika, ještě stále je dost těch, kteří naletěj.
Zpočátku se malovalo narůžovo, kterak a za jakých okolností by studenti spláceli půjčky - lehce a levou zadní, prakticky libovolně - vlastně by ani splácet nemuseli, pokud nebudou mít dostatečně vysoký příjem.Už se začínají ukazovat čertovy růžky a odtajňuje se i to, že z těch půjček budou i narůstající úroky, snižuje se minimální výše příjmu, kdy už student bude muset půjčku splácet, atd. Z čeho bude žít, z čeho si pořídí bydlení a zařízení bytu, kdy bude moci založit při splácení všech půjček /pokud mu vůbec banky umožní další půjčku např. na bydlení/ rodinu /pokud vůbec bude mít zaměstnání/......
Co jsme to za nemravná společnost, která se odmítá postarat o své potomky nezištně do té doby, než se dokáží postavit na vlastní nohy?
Co jsme to za lidi, když dopustíme, aby se na penězích pro školství přiživovalo tolik různých institucí? Je snad školství anebo tento stát pokusnou laboratoří nějakých alchymistů? Úroveň vzdělávání se snižuje snad cíleně, aby lidé neuměli myslet a neodporovali moci?
Dokola vést diskuse a kulaté stoly evidentně nemá smysl.
A když něco takového nemá smysl, je třeba říci ne.
Pokud je třeba najít ztracené peníze, neutíkají komínem. Mají je ti, kteří tento systém financování jakkoliv podpořují.
Těch ušetřených 400 000 000 Kč se mi zdá, vzhledem k tomu, co to způsobí, dost málo na to, aby to stálo za to.
Jinak ty neustálé řeči, že ředitel bude dopředu vědět kolik financí může čekat, jsou naprosto zcesté. Proč? Pokud to bude tak, jak avizuje ministerstvo, že na třídu s integrovaným žákem dostane ředitel úplně jiné finanční prostředky než na běžnou třídu, nebude zase dopředu vědět nic. O integraci žáků totiž nerozhoduje on, ale PPP. Rozhodování v této oblasti je natolik chaotické a nepružné, že v momentě, kdy bude ředitel dělat úvazky apod., nebude si stejně výší finančních prostředků jistý.
27. prosince 2011 13:23
"nebude si stejně výší finančních prostředků jistý."
Bude si jistý docela , pač mu od 1.1.2013 nezbude mnoho na nadtarify a všichni učitelé pošupou do základu ( viz. nové tarifní tabulka )
Okomentovat