Příběh z nitra společnosti, která spojuje svět
Zkušený, slavný žurnalista David Kirkpatrick pronikl hluboko dovnitř společnosti Facebook i do myslí klíčových aktérů, Marka Zuckerberga nevyjímaje, aby seskládal mozaiku příběhu plného odvážných idejí, odhodlanosti, tvrdé práce, peněz a slávy, ale i konfliktů, zrady a zklamání.
Setkáte se s mladičkým harvardským studentem Markem, zhodnotíte první zárodky Facebooku, poznáte první tým studentů, který kolem sebe vytvořil, budete spolu s čerstvě založenou společností stoupat na žebříčku popularity a prodírat se trny konkurence, nepochopení a kritiky a nakonec očima aktérů nahlédnete do otevřené budoucnosti Facebooku a sociálních sítí obecně. Zejména však poznáte ideje, zásady, motivy a přání zakladatele a lidí kolem něho. Hlubokomyslné, hodnověrné a informacemi nabité vyprávění se neomezuje jen na zrod a vývoj podnikatelského úspěchu par excellence – zamýšlí se také nad současnými i budoucími dopady Facebooku na společnost jako celek.
Kniha vznikla za plné spolupráce Marka Zuckerberga, současných i bývalých členů jeho týmu a dalších lidí, kteří pro ni poskytli exkluzivní rozhovory. Na motivy jejího příběhu byl v roce 2010 natočen oscarový film The Social Network.
Více informací o knize nalezente a knihu s 15% slevou zakoupíte na http://knihy.cpress.cz/pod-vlivem-facebooku.html.
7 komentářů:
Hm. Příští týden na ten film jdu... pak budu soudit.
Ale z jiného soudku: až bude muset nějaký učitel vysvětlovat prokurátorovi, proč si to či ono dítko domluvilo "rande" s úchylem na facebooku nebo spolužácích, když měli na hodině IKT právě probírat excel, možná pozměníme názor na fenomén zvaný FACEBOOK :-)
kondratov
Ano, tak to je přesně moje řeč. Opakovaně a i písemně žádám správce sítě o zablokování Facebooku apod. A dokládám to mimo jiné případy jak uvádíte. Dočkal jsem se dokonce odpovědi, že to prostě dělat nebude , že za pořádek ve třídě odpovídá učitel. Jenže ten učitel nevidí co dítko kde dělá, když do zadních lavic ani nevidí, zda tam to dítko vůbec ještě je. Takže dítka na to hřeší a buzerován je učitel. A pan šéf ani správce nechápovau, že sedí-li učitel u katedry vpředu a ovládá dataprojektor - tj. nemůže být současně u zadních lavic, že prostě neví co dítka dělají. Tak poraďte!
Existují různé aplikace pro kontrolu počítačů v učebně, některé jsou i zdarma. Problém není ve Facebooku, ale v neschopném správci.
Já vím, ale to potřebujete dva monitory a mít k té aplikaci přístup. Ona tam už běží a co se děje sleduje jen ten správce. Pokud dítko leze kam nemá, správce to vytiskne a přinese řediteli školy. Pak je kárán a řešen učitel, který to má "vysvětlit". Ale podobně jsou sledováni i učitelské počítače.
Proč dva monitory? V té aplikaci zakážete Facebook.
Není váš správce náhodou vůl?
Napište mi kontakt na janek.wagner@ceskaskola.cz, možná ho ukecám.
Dva monitory? Na jednom bych měl něco jako je ITALC - free SW na ovládání žákovských PC - tam bych mohl po dobu výkladu na daťáku u zlobivých bloknout myš a klávesnici, a na druhém monitoru bych předváděl tu prezentaci. Pracuji tak, že rozdám barevné papírové předlohy se zadáním a řešením - protože daťák není nic moc vidět, pak předvedu pomalu řešení - čekám na žáky - měli by pracovat podle daťáku - kde jim ukazuji kam cvaknout a proč a co se stane když apod. Ti zlobiví na to kašlou udělaj jen něco na 4 a to jim stačí. Pak už lezou na různé stránky zatímco já a zbytek třídy pokračujeme v práci.
Ale co Vám budu povídat, má přes 25 let praxe poctivý titul inf elektro, pracoval jsem i v akademii věd, vyšla mi příručka v Gradě, ale správce tu dělá absolvent naší školy. kamarád ředitele, takže asi jako jediný v celé republice coby učitel ICT nemám na školním počítači žádný Word ani Excel, přísný písemný zákaz nosit si svůj notebook - natož ho nedejbože použít, neboť bych prý mohl něco zneužít. K zneužití se u nás nabízí spousta lákavého SW = Win XP, MS Office 2003. Takže už nenosím notebook ani mobil ba ani hodinky neboť zákaz ředitele se vztahuje i na podobné přístroje co obsahují procesor. Ještě, že nemám kardiostimulátor!
Hledám si práci na jiné škole. Tady to nemá cenu.
Hledám si práci na jiné škole.
Jestli dovolíte, drobné dopručení. Vyčkejte až po první vlně konkurzů. Jestli by se mělo naplnit chmurné proroctví, že zřizovatelé změny v zákoně využijí k tomu, aby se zbavili posledních zbytků ještě dobrých ředitelů, pak byste mohl okusit podstatu rčení "z deště, pod okap", "z bláta, do louže", "kolik višní, tolik třešní".
Už jsem to tu psal: žákům nic nezakazuji. Jen je žádám, aby na sebe při tom neřvali, nehýkali nahlas a nenatáčeli monitory k nahlédnutí ostatním. Připojení k netu při výuce potřebujeme a blokace webů mnoho neřeší. Zakážu jedno, budou dělat jiné. Mají-li řešit nějaký problém a dělají něco jiného, ptám se, proč nevyužijí ten čas. Říkají, že to udělají doma. Patrně tam mají nějaké podnětnější prostředí nebo rychlejší procesory, nevím. Je to jejich věc.
Jen je pravidelně upozorňuji, že kapacita jejich informačních kanálů jim neumožňuje dělat kvalitně více věcí najednou a že hrozí, že nebudou mnoha věcem rozumět a taky, že nebudou stíhat. Zpravidla mi nevěří a pak si stěžují, že je výklad nesrozumitelný, protože ničemu nerozumějí a já jsem náročný nad míru, protože nestíhají. Ani nemusíte hádat, komužeto je uvěřeno.
Teď jsem opravoval testíky. Letos žádný z mých prváků neodpověděl na otázku, kolik bitů nejméně potřebují na zakódování měsíců v roce a kolik barev nejvíce zakódují osmi bity. Bývaly doby, kdy to mezi budoucími intelektuály nebyl problém. Nějak jsem se na stará kolena pošpatnil.
Okomentovat