Ministr školství je velmistrem švihlé personalistiky: jeho pátý šéf evropských fondů Robert Plaga skončil v úřadě po osmi pracovních dnech!
Tak to tu ještě nebylo! Pokud by existovalo mistrovství světa ve
švihlé personalistice, Česko má bezkonkurenčního nominanta: ministra
školství. Josef Dobeš (VV) opět dokázal, že by klidně i o dovolené
(kterou nyní čerpá) mohl psát scénáře komediálních skečů legendární
skupiny Monty Pytonův Létající cirkus. V úterý, krátce po Vánocích, se
totiž na ministerském webu objevila třeskutě legrační, leč krátká a nejspíše úmyslně nenápadná věta:
„Po vzájemné dohodě ukončí ke dni 28.12.2011 Ing. Robert Plaga, Ph.D.
své působení ve funkci vrchního ředitele sekce řízení operačních
programů EU.“
Že vám to nepřijde k popukání? Čtenáře, který se přestává orientovat
v oboru švihlé personalistiky, uveďme do kontextu: třicátník Plaga nastoupil na post vrchního ředitele
sekce evropských fondů (tedy skoro náměstka) teprve 15. prosince, takže
strávil na ministerstvu ve funkci pouhých osm (!) pracovních dní. Potud
je to „vražedný fór“, jak se také jmenuje jeden z montypythonovských skečů,
nicméně sranda přestává ve chvíli, když si uvědomíme, že Plaga – již
pátý Dobešův šéf sekce – měl být zodpovědný za sto miliard korun. Ano,
sto – ve dvou operačních programech s tak trochu legračními zkratkami OP
VK a OP VaVpI.
O odbornosti a koncepčnosti vedení
ČESKÁ POZICE však již v úterý získala interní e-mail, jímž se vrchní ředitel loučil s kolegy ve IV. sekci evropských fondů, jež má nyní 380 pracovníků (pod ministrem Dobešem se za rok a půl úřednicky prakticky zdvojnásobila). Plaga, brněnský absolvent Mendelovy univerzity, děkuje kolegům za krátkou spolupráci, oceňuje jejich nasazení a píše:Oficiality máme za sebou, nyní spekulace. Úřadem se šíří zvěsti, že mladý Plaga měl hned v prvních dnech po nástupu podepsat problematické projekty placené z evropských peněz, ale odmítl tak učinit. Údajně následovala hádka s ministrem, pak Dobešem připravovaný vyhazov a také samotným Plagou podaná výpověď. Druhá verze je prozaičtější, leč lidsky asi i krutější. Vedení ministerstva se možná rozhodlo k výměně vrchního ředitele už třetí den po jeho nástupu; zkrátka proto, poněvadž si uvědomilo, že na dotyčný post chce vlastně někoho jiného... Kvapné odvolání si bossové pro Plagu schovávali až po skončení Vánoc.
Celý článek na webu ČESKÁ POZICE
33 komentářů:
Do kdy bude tenhle zamindrákovaný neschopný trpaslík ničit resort školství? Je premiér tak velký zbabělec nebo stejně velký neschopa, že jej neodvolal? Na tuto vládu evidentně sedí známá pasáž z Vyšetřování ztráty třídní knihy: "Debil blbeček, debil blbeček, debil blbeček, akorát támhle vzadu, to je snad jediná výjimka, sedí dva blbečci vedle sebe!"
Já jsem tentokrát bez připomínek. To už nejde dlouho vydržet a tuším, že už to nebude dloho trvat a do školství přijde jiný vítr.
Odkud povane a jak budě čerstvý je však otázka.
Mirek
Pokud je pravdivá první verze - odmítnutí "poslušnosti", je to dobrý signál. Říkat NE asi není těžké, je to pouze jedna slabika.
Pane Rychlíku, prosím, moc prosím, ušetřete nás svých myšlenkových odpadků alespoň v době vánočních a novoročních svátků. Zkuste se alespoň chvíli zabývat tím, čemu trošku rozumíte (i když z vašich příspěvků bohužel vyplývá, že si myslíte, že rozumíte úplně všemu).
Pane Wagnere, prosím, ovládněte své naléhavé puzení uveřejňovat zde každé intelektuální ubzdění pana Rychlíka, k navození správné atmosféry stačí úplně každé druhé, zejména vzhledem k dlouhodobým "zažívacím" potížím pana Rychlíka.
Úřadem se šíří zvěsti, že mladý Plaga měl hned v prvních dnech po nástupu podepsat problematické projekty placené z evropských peněz, ale odmítl tak učinit. Údajně následovala hádka s ministrem, pak Dobešem připravovaný vyhazov a také samotným Plagou podaná výpověď.
Tomu se říká seriozní žurnalistika. Jeden by skoro myslel, že se uklikl a je na webu Aha!
Nemáte někdo nějaký nápad, za co utratit sto miliard ve školství? Jaké projekty uznává EU - poučil se někdo "u sousedů"?
Nemám žádné zkušenosti, ale napadá mě: ROZUMNÁ inkluze, na kterou nejsou peníze (asistenti, spseciální pomůcky, mimoškolní výchova apod.), na tu by se nedalo čerpat?
Honzo Hučíne, opravdu si myslíte, že Dobeš nebo Plaga to řeknou na rovinu? Ostatně za těch více než deset let, co se školství věnuji, se zvěsti tohoto typu vždy potvrdily ;-)
28. prosince 2011 14:26
Copy ?
100 miliard? To máme víc než 10 milionů na školu. Já bych to dal těm školám, ať si to použijí, jak uznají nejlépe :-)
to 22:42
Bohužel, nejjednodušší řešení někdy nebývá to pravé.. :)
Já bych to dal těm školám, ať si to použijí, jak uznají nejlépe
To jako, že by šli a něco za to koupili normálka v obchodě? Bez provizí, úplatků a lacino?
Vy jste se zbláznil člověče! Co kdyby se toho chytli i v ostatních resortech. Co pak se všemi těmi úředníky na ministerstvech, obecních, městských a krajských úřadech, co s lobisty a zprostředkovateli? Co s těmi nebožáky, kteří se naučili sepisovat projekty se zadnicemi v kopřivách?
Vždyť to je útok na samu podstatu naší civilizace. Co budou politici vymýťovat, když korupce nebude? Kde narychlo najdou nová témata do voleb? K čemu budou ministerstva, k čemu bude ministr školství?
Vy rozvraceči starých dobrých časů! V žoldu koho takto uvažujete?
V žoldu koho...
No nejspíš jsem najatý brigádník, nějakého - pana Blahy :)
nejspíš najatý brigádník
Tos ty Slávku? Počkej doma!
Pro Janek 28. prosince 2011 20:18
Pane Janku, ne Dobeš a ne Plaga, ale pan Dobeš a Pan Plaga.
Hezky jak Vás to učili ve škole.
Pro anonym 14:26. Vážený pane Nejmenovaný,
pakliže říkáte páté změně šéfa EU fondů, pod nějž spadá cca 96 miliard korun a tuto věc následně řeší premiér (viz dnešní MfD), "intelektuální ubzdění" pana Rychlíka, dovoluji si s Vámi nesouhlasit. Nemohu za to, že se tak děje, mrzí mne to, ale jen popisuji situaci. Nijak se sem na Českou školu nevnucuji; přestaňte mne prosím opakovaně urážet a moje příspěvky zde tedy přeskakujte.
Děkuji Vám. Jsou i lidé, které to na domovské České pozici zajímá - například premiéra České republiky.
Pro dalšího kolegu přirovnávající zprávu k Aha! předesílám, že drtivá většina našich "spekulací" se následně potvrdila. Vždy se ptáme na oficiální verzi, která v článku zazní, ale pravdu se zřídka dozvíte z PR oddělení. Díky za pochopení.
Štastný vstup do nového roku, Martin Rychlík
Pane Rychlíku, někde jsem zaslechl, že už dostal výpověď zase další šéf sekce EU fondů - nějaký R. Klaga. Píší o tom v Parlamentních listech. My čtenáři fakt ty jobovky vůbec nestíháme vstřebat.
Pro pana Rychlíka 29. prosince 2011 13:03
Podruhé v této diskusi (opakování je matka moudrosti):
Pane Rychlíku, prosím, moc prosím, ušetřete nás svých myšlenkových odpadků alespoň v době vánočních a novoročních svátků. Zkuste se alespoň chvíli zabývat tím, čemu trošku rozumíte (i když z vašich příspěvků bohužel vyplývá, že si myslíte, že rozumíte úplně všemu).
Česká škola, doufám, nemusí přetiskovat všechny nesmysly z České pozice. Kdyby někdo ze čtenářů České školy náhodou chtěl číst něco z České pozice, tak si to přečte tam. Prosím neprotlačujte sem stále svinstvo z České pozice.
Pane Wagnere, prosím také podruhé, ovládněte své naléhavé puzení uveřejňovat zde každé intelektuální ubzdění pana Rychlíka, k navození správné atmosféry stačí úplně každé druhé, zejména vzhledem k dlouhodobým "zažívacím" potížím pana Rychlíka.
To 18.56
Opakování moudrostí by mohlo býti matkou moudrosti. Opakování ubzdívání = nedostatek rozumných argumentů. Podruhé v této diskusi, potřetí celkově. Nuda!
Lehká pomoc! Doporučuji: článkům pana Rychlíka se vyhýbejte, pokud Vás event. někdo ke čtení nenutí. Anebo nutí?
29. prosince 2011 18:56
Vymyslete si něco nového. Tento text snad přeposíláte automaticky strojově. Opravdu to vypadá na brigádníka od nejlepšího ministra školství všech dob. Vyhýbejte se cenzuře. Každý může svobodně vyjádřit svůj názor. Ignorant
Pro Anonymní 29. prosince 2011 19:20
Opakovaně se neubzdívám já, ale pan Rychlík. Nikdo ho nenutí číst mé příspěvky, když je tak citlivý na „urážení“, kterým pana Dobeše častuje v každém svém příspěvku.
Pro Anonymního ignoranta 29. prosince 2011 20:23.
Cituji Vás: „Každý může svobodně vyjádřit svůj názor.“ Tak to dělám. Máte s tím nějaký problém?
"Máte s tím nějaký problém?"
Ne,ne mám Vás rád. Ignorant prosím s velkým a ještě lépe pan Ignorant.Nemějte z Ignoranta strach, jsem mírumilovný člověk, takový Jan Hus. Děkuji. Ignorant
"Pane Rychlíku, prosím, moc prosím, ušetřete nás svých myšlenkových odpadků" - práci pana Rychlíka můžeme vyhodnotit na cause zastavení certifikace plateb v OP VK: pan Rychlík zprávu publikoval 23. 12. v 13.19, Česká škola ji převzala téhož dne ve 13.46, ČTK o cause informovala až 29. 12 ve 13.09 na základě tiskové zprávy MŠMT zveřejněné v 12.15. Ostatní média pak přebírala zprávu ČTK, ČT24 mě pozvala do vysílání až ve po 13.40.
To 11:29
Nemohu si pomoci. Opakování ubzdívání /pokolikáté už?/ = nedostatek rozumných argumentů.
Ovšem je nesporné, že ubzdívání je taktéž názor, který nechť je svodobně vyjádřen.
to Janek, 30. prosince 2011 14:50
S trochou ironie si dovolím poznamenat, že ti žurnalisti to mají fajn. Stačí přijít s novinkou jako první.
Naše milá Rychlá roto Martin/Janek, kéž bych mohl říct: tak děti, dnes je 30.3. a vyjmenovaná slova po p máme probraná. To vedlejší třída je bude brát až příští týden, jsme lepší!!
Proč jen ministr nechápe, že kdyby zavedl rychlost výuky jako kriterium kvality práce učitele, máme vyhráno?
Jestli jsem v minulosti i nyní na webu Česká škola něco oceňoval, pak to bylo právě široké spektrum názorů, které zde byly povětšinou slušnou formou a většinou také s patřičnou argumentační podporou zveřejňovány.
Tento prostor je plně pod správou redakce a konkrétně pana Wagnera a je tedy na něm, které články zde zveřejní.
Pokud svou práci bude dělat špatně, pozná se to vcelku rychle na čtenosti a návštěvnosti serveru, následně pak i na finančních výsledcích.
Není to, pochopitelně, pro mne stěžejní kritérium.
Mnohem důležitější je podle mne právě komplexnost a šíře záběru článků ze školské problematiky.
Fakt, že si zde mohu přečíst tisková prohlášení MŠMT, stejně jako názory ministrových kritiků.
Pokud v současnosti převažují ohlasy kritické k činnosti MŠMT i ministra samotného, pak to není kvůli aktivitě tajemných center, která v zákulisí chystají dehonestační a mediálné kampaně, ale prostě proto, že to současný ministr dělá blbě.
Rád bych proto navrhnul členům ministrova fanklubu, aby přestali věnovat vcelku zbytečnou energii na výzvy adresované panu Rychlíkovi a panu Wagnerovi.
Mnohem efektivnější bude nejspíš psát přímo ministrovovi své názory a rady.
Když totiž ministr přestane provádět nesmysly, nebude mít ani pan Rychlík o čem psát, pan Wagner nebude mít co přebírat a my všichni budeme šťastní.
Asi mi to nebudete věřit, ale ptám se jako odborář tentokrát naprosto vážně:
Má pan Plaga nárok na nějaké odchodné?
Cituji ze záhlaví - O nás:
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články i k ožehavým školským tématům, jako je nová maturita nebo přijímací řízení a umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů (diskusní pravidla). Mezi autory jsou i pedagogové, kteří zveřejňují své praktické zkušenosti, jak zlepšit výuku v konkrétních předmětech - ať za pomoci informačních technologií, tak i bez nich."
Přesně proto jsem začal portál navštěvovat - zjistit, jak ostatní učí, co bych mohl okouknout, přiučit se od zkušenějších. Místo učitelských tipů k výuce tu ale čtenář najde hlavně politikaření, spekulace o kauzách a protiministerské výpady, často silně neobjektivní, jak se vzápětí ukazuje. Těch je tu neuvěřitelně - snad 90% všech příspěvků. To vám přijde normální, fanklube p. šéfredaktora?
No nic, vyžívejte se dál chutě.
Tom
Tome, přibližnou statistiku témat naleznete v prostředním sloupci. Téma Nová maturita s 639 články patří k předním.
Že je ministr Dobeš častým tématem, není vinou redakce, ale jeho činností.
Spřátelený portál má adresu www.rvp.cz. Tam najdete odborné články, digitální materiály, zkušenosti z výuky apod.
Jsem vděčná p. Wagnerovi, že tento portál vede tak, jak ho vede. A prosím, aby vydržel. Ostatně není to jeho jediná aktivita, jak by se mohlo zdát. Kdo z nás by šel 29.12. na konferenci MŠMT?!
"To vám přijde normální, fanklube p. šéfredaktora?"
Sám jste zde vyřkl oněch 90 %. Řekl bych, že 9 % bude mlčící část a to 1 % příznivci VV. Asi něco není v pořádku. Zmínil jste zde politiku. To ale nelze od současného školství oddělit, pač to rozpoutala věta " nejlepší ministr školství od roku 1989". Aféry s Bátorou, odměny 150 000,- pro vychovatelku, 70 000,- za focení rodinky,...Již toto vše je neuhájitelné před veřejností. Na MŠMT není kámen na kameni a pak se divme, že nejsme schopni čerpat evropské peníze. Je to neschopnost prvního řádu. Ignorant
30. prosince 2011 16:04
Jak jednoduché, když Vám to tak vadí, tak to nečtěte. Běžte na odborné portály. J. Wagner je naprosto neutrální novinář. Respektuje i protichůdné názory. Mám pocit, že Vám vadí to, že většina zde píšících nerespektuje "oslavu světlých zítřků" v podání některých vládních představitelů. Ignorant
Tom
Promiňte, ale k účelu, který je pro Vás i pro mne stěžejní sloužil především portál RVP.
Do té doby, dokud jej ministr Dobeš nezaříznul stejně pitomně, jako když selka zařízne do slepičí polévky jednu z nejlepších nosnic.
A tak bychom mohli pokračovat hodně dlouho.
Třeba já se věnuji ve volném čase také komunální politice a věřte, že toho mám někdy plné zuby. Rozhodně netoužím řešit i školskou problematiku, kterou považuji primárně za nepolitickou.
Věřte, že je mi naprosto jedno, zda pitomost o školství, která nekoresponduje s realitou, vysloví představitel ODS, VV, ČSSD nebo třeba Pirátské strany.
Ale zavedení ŠVP,standardů, státních maturit, čerpání prostředků z EU, nebo zrušení věkového automatu, bez zavedení kariérního řádu a kritérií hodnocení, nebo třeba současný ministrův návrh na změnu financování regionálního školství jsou podle mne záležitosti, které ovlivní naše školství a život žáků i učitelů mnohem více a na delší dobu, nežli to, jak se dá využít mobil ve výuce češtiny.
Já osobně tedy naprosto chápu, že podobným tématům se tento server věnuje v rozsahu, který některým připadá neúměrný.
Ani nevíte, jak rádi bychom se věnovali raději diskusím o vizích pana Brdičky o metodách výuky dětí "síťové generace" a nechávali si nadávat od madam CARCY do neschopných učitýlků při debatách nad smysluplností výuky malé násobilky formou "tupého memorování".
Okomentovat