Zástupci Českého fóra pro rozvojovou spolupráci, Stálé konference asociací ve vzdělávání, EDUin a Agora CE společně žádají o zveřejnění informací o postupu prací při revizi rámcových vzdělávacích programů.
Koalice neziskových organizací žádá ministra Josefa Dobeše, aby odbornou i rodičovskou veřejnost jasně a pravidelně informoval o změnách obsahu vzdělávání na základních a středních školách. Koalice vznikla v souvislosti s liknavým přístupem ministerstva k žádosti EDUin o zveřejnění záměru změn v rámcových vzdělávacích programech, které určují povinný obsah vzdělávání ve školách.
Podle dostupných informací by revidované rámcové vzdělávací programy měly vstoupit v platnost 1. září 2012, ale odborná veřejnost zatím postrádá prakticky jakékoli oficiální informace, jak jejich revize probíhají a jaké je zadání pro komisi, která na úpravách rámcových vzdělávacích programů pracuje. Proto se spojily nevládní organizace, které mají zájem na tom, aby ze vzdělávacích dokumentů nezmizely prvky, které školám ukládají rozvíjet schopnost žáků diskutovat, formulovat názory a zaujímat postoje k veřejným problémům. Představitelé zúčastněných organizací upozorňují, že právě tyto oblasti jsou klíčové pro aktivní občanství. Čeští žáci a studenti často neumí jasně formulovat a obhájit své názory, proto je důležité, aby v rámcových programech zůstaly zachovány ty pasáže, které jako povinnou součást vzdělávání stanovují také výchovu k diskusi a demokracii.
Zúčastněné organizace proto žádají ministra školství Josefa Dobeše, aby co nejdříve oznámil, jakým způsobem chce informovat veřejnost o svých záměrech a o způsobu zapojení odborné veřejnosti do revize rámcových vzdělávacích programů pro základní a střední školy.
EDUin: Neziskové organizace vytvořily koalici, která chce sledovat revizi RVP
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
A zase eduin...
Proč chce do školství každý mluvit, ale nikdo nechce učit?
Jak chtějí kontrolovat revizi, když nevědí, co se děje ve školách?
(viz ulítlé články pp. Feřteka, Botlíka, Nováčkové, Šteffla, aj.)
Myslíte si, že ona dvacítka neznámým způsobem vybraných "revizorů" skutečně reprezentuje znalosti a zkušenosti z RVP? A že podobným mechanismem vytvořené standardy jsou vhodným zdrojem pro tyto revize? Zatím to je všechno stylem "jedna paní (Dobešovi) povídala". V případě sexuální výchovy to je totiž doslova a do písmene.
Ne že by Dobešovi tu a tam nepřistálo nějaké máslo na hlavě. Ano - on je vidět a čeho si novináři cení - lze rozmazávat jeho chyby. Ale co ti samozvaní aktivisté dokázali, abych mohl začít aspoň doufat, že jsou lepší. Kdo je certifikoval, proč si mám myslet že mají kus pravdy, když vidím jen tupé argumenty (ne hloupé, ale bez ostří - v tomto smyslu tupé). Spíš z nich čiší klientelismus ve prospěch vybraných ekonomických zájmových skupin. Je mi líto, ale pro mne nereprezentují nic. Stačí vzít 17 fotbalistů, položit jim tři otázky o školství a mám programové prohlášení jiné samozvané skupiny. Výhodou pro mne pak je, že fotbalisté nestávkují a jejich práce je vidět....
Zatím nejvíce tupých argumentů produkuje ministr sám a jeho tiskové oddělení. O klientelismu na půdě dnešního ministerstva se dozvídáme každou chvíli, ministrovi se neříká Mr. 30 % pro nic za nic, že?
Všichni také víme to, jak "mohli ovlivňovat" obyčejní učitelé zdola nové standardy. Byli jsme pozváni na NIDV do krajského města. Chvíli tam něco blábolili náměstci ministra. Potom odpoledne probíhalo "zasvěcování" do tajemství srovnávacích testů. Taková důležitá věc potřebuje více času na svou realizaci,....
pro 11:42
Zdá se, že vůbec netušíte, kdo jsou ty organizace, které se zajímají (za nás kantory) o probíhající revizi (dřív než bude pozdě). Nechci Vás podceňovat, tak zatím jen napíšu, abyste si to našel. Jste, pravděpodobně, dospělý, tak byste to měl umět. A pokud jste čtenářsky gramotný, uvidíte, že to jsou skuteční odbornící spjatí s praxí. Buďte tedy tak laskav... (Podle dikce mi přijde, že jste muž, pokud ne, dosaďte si všude ženský rod.)
Ano ano, pan Fertek, ten ma praxe na rozdavani...
To je muj kun.
Ano, nejhorší na současném ministrovi je to, jak zneužívá svých pravomocí (když zároveň o vzdělávání a výchově mládeže nic netuší) a svého úřadu. Ten je tu ale kontinuálně, tedy pokud ho nezlikviduje úplně, a je zde proto, aby zajistil věc veřejného zájmu, tedy vzdělávání. Podívejte se na "ministrův web" - ve skutečnosti by to měl být web rezortu. Ministerstvo není PR agentura, a při své exekutivní činnosti by se mělo sakra řídit tím, že ministr je a za týden být nemusí. Tak proč to úřad nedělá?? No protože Bobš vyházel všechny lidi s názorem. Bohužel je to tak!
Samozřejmě že vedle svých mediálních hrátek a neustálého "outsourcingu" (rozuměj pouštění žilou úřadu) by se měl ministr věnovat koncepčním úkolům, jakými jsou třeba i revize rámcových programů nebo pomoc školám z ESF. Dělá to? Ne, standardy nechal tvořil "lidi z ulice"; doc Hájkové a nečetným výjimkám se omlouvám; za nemožných termínů a pak to protáhl úřadem za 4 dny. Nebo "evropské peníze do škol" - kdo z Vás to taky děláte, no není Vám smutno? K čemu ty nesmysly děláme? No je to normální???
Okomentovat