Nechceme připustit, aby ministr školství Mgr. Josef Dobeš hazardoval s českým školstvím svými nezodpovědnými vizemi a reformami, které neuznává drtivá většina společnosti, včetně odborníků z oblasti školství. Návrhy ministra nejsou přínosem k růstu a dostupnosti vzdělání v naší zemi, ba naopak.
Zaměstnanci škol a školských zařízení
- Důrazně protestují proti nařízení vlády č. 564/2006 o platových poměrech zaměstnanců v rozpočtové sféře, proti konstrukci navržené tabulky pro pedagogické pracovníky, u které není tak, jak ministr sliboval, výrazné zvýšení platu ve 12. platové třídě (vysokoškolsky vzdělaných) s praxí!
- Upozorňují na zásadní rozpor ve slibovaném navýšení do tarifních složek platu, jelikož pan ministr ve svém prohlášení oznámil, že kvalifikovaní pedagogové budou v 11. platové třídě a nekvalifikovaní v 9. platové třídě – tudíž by pak jejich tarifní platy poklesly a pan ministr se tím veřejně a úmyslně dopouští lží. Jeho vyjádření je v rozporu s platnou právní úpravou poskytování platu.
- Nesouhlasí se zrušením platového postupu podle započitatelné praxe a předáním této kompetence do rukou ředitelů škol a školských zařízení. Tímto krokem ministr vyvolá sociální nejistotu v řadách pedagogických pracovníků s celkovým dopadem na kvalitu výuky.
- Rozporují a nesouhlasí s návrhem reformy financování RgŠ, zejména se zavedením směrného čísla průměrného počtu žáků ve škole, což nepovede ke kvalitnější výuce, ba naopak, dojde k popření Listiny základních práv a svobod. Dle článku 33 má každý občan právo na bezplatné vzdělání v základních a středních školách, podle schopností občana a možností společnosti též na vysokých školách. Zákon stanoví, za jakých podmínek mají občané při studiu právo na pomoc státu. Spolu s tímto návrhem zanikne velká část škol a školských zařízení, především v oblastech s menším počtem obyvatel. Dále dojde k (ne)dobrovolnému přesunu žáků mezi jednotlivými školami s cílem dosáhnout „optimálního“ počtu žáků ve třídách a tím k rozporu se zákonem č. 561/2004 Sb. (školský zákon).
- Žádají stabilizaci a ne destrukci financování regionálního školství na léta 2012 – 2014. Zvýšení mzdových prostředků bylo přislíbeno ministerstvem pouze na rok 2012, ale podle předpokladů ministra financí by v letech 2013 – 2014 mělo dojít k propadu zdrojů na financování školství o cca 13 mld. Kč, čímž by došlo k radikálnímu poklesu mzdových prostředků ve školství.
- Žádají dorovnání objemu mzdových prostředků na platy nepedagogických pracovníků na úroveň roku 2010 a znovu obnovit závazné platové stupně podle délky praxe.
- Odmítají popření smyslu celého základního vzdělávání. Ministr navrhuje výstupní testování žáků 5. a 9. ročníků, které mají být předpokladem k přijetí ke vzdělávání ve středních školách. Je zcela nepřípustné, aby byl takto popřen základní princip školství, kdy na základě 2 testů je o žákově možnosti vzdělávání rozhodnuto na celý život, a nejsou posuzovány výsledky za období celého vzdělávacího procesu na základních školách.
- Cítí se uraženi tím, že se ministr školství obklopuje pseudo-odborníky jak na ministerstvu, tak z řad ředitelů soukromých spřízněných škol, kteří ke vzdělávání přistupují jako k podnikatelské aktivitě a nikoli jako ke službě pro všechny občany České republiky, včetně zdravotně a sociálně znevýhodněných žáků.
- Odmítají návrh „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015“, ve které chce ministerstvo žáky s lehkým mentálním postižením začlenit do běžných škol (dle oddílu č. 4), dále pak záměr na znemožnění zřizování a provozování ZŠ praktických. Tím by došlo ke zhoršení sociálního prostředí tříd běžných základních škol, jelikož pro tyto žáky není zajištěna adekvátní péče v těchto školách a zároveň tím budou poškozeni i žáci ostatní, především ti nadaní.
- Požadují opětovné navázání regulérního sociálního dialogu se sociálním partnerem ČMOS PŠ, kterého neprávem ministr označil za nečinného v oblasti personální a rozpočtové. Napadání sociálního partnera může vést k sociální destabilizaci celého resortu.
- Žádají o kontinuitu v ověřování a naplňování školních vzdělávacích programů, které byly pracně vytvořeny pedagogickými pracovníky všech škol. Nyní, na základě rozhodnutí ministerstva, by měly být zcela zrušeny a nahrazeny doporučenými standarty MŠMT.
Nechceme připustit, aby ministr školství Mgr. Josef Dobeš hazardoval s českým školstvím svými nezodpovědnými vizemi a reformami, které neuznává drtivá většina společnosti, včetně odborníků z oblasti školství. Návrhy ministra nejsou přínosem k růstu a dostupnosti vzdělání v naší zemi, ba naopak.
Vzdělání je největším bohatstvím národa, a proto nemůžeme připustit jeho devastaci.
Vyzýváme proto ministra Dobeše, aby se vzdal své funkce!
Krajská rady odborového svazu pracovníků školství Moravskoslezského kraje
V Karviné dne 14. 11. 2011
13 komentářů:
Kdopak to je, ta krajská rada? za honosné tituly se může schovat ledaskdo.
A kdo jsi ty, ty anonymní sráči?
Pouze inteligentní jedinec je schopen inteligentní reakce, že milý pane Mayere?
to 23:14
Aneb, jak říká Jára Cimrman: "Styďte se, Mayere."
Kdopak to je, ta krajská rada?
viz honosné tituly
http://www.kros-msk.cz/node/19
Kdopak to je, ta krajská rada?
(Kdo že se to opovažuje vyzvat k odstoupení nejlepšího polistopadového ministra školství a kdo mu k tomu dal právo, že? )
Odpověděl už kolega Blaha.
Krajská rada odborového svazu má právo mluvit za odboráře příslušného kraje.
Inteligentní jedinec si nejdřív zkusí informace zjistit sám.
Inteligentní jedinec se soustředí na podstatu problému a argumentuje k věci.
Inteligentní jedinec klade inteligentní otázky.
Reakci pana Mayera hodnotím jako přehnanou.
Otázku z 23:02 mám tedy chápat jako jako hloupou, anebo záměrně bagatelizující?
Proč se hádáte o tom, kdo je krajská rada.
Důležitější je, že nám Dobeš za pár týdnů vymýšlení dobešovin totálně rozvrátí školství. Pokud zůstaneme ovcemi a budeme-li čekat, až nás zaříznou, bude pozítří pozdě plakat.
Dobeš za pár týdnů vymýšlení dobešovin totálně rozvrátí školství.
No právě.
Proto mi přišlo poněkud zvláštní řešit jako první otázku, kdože to vlastně ta rada je, místo abychom se pobavili, zda náhodou nemá pravdu, v čem se případně mýlí, ale hlavně, co s tím vším konečně chceme dělat.
Děkujeme (v Čechách se už tradičně mlčí a čeká - chybí nám asi cyrilometodějská tradice).
České školství se pod vedením nejhoršího ministra školství po roce 1990 rozkládá a to velmi rychlým tempem. Co funguje, to se rozbíjí. Je opravdu nejvyšší čas, aby ministr odešel a přišel někdo, kdo bude školství stabilizovat. Je to opravdu hrůza. Malá skupinka okolo Dobeše skutečně "Proti všem". Ignorant
Reakci pana Mayera jako přehnanou rozhodně nehodnotím. Anonym nemá právo napadat tímto způsobem, pokud je to - zdůrazňuji - anonym.
slovo pana profesora Štecha
Inu, bodejť by si pan psycholog nepřihřál svou polívčičku.
Velmi doporučuji prostudování Koncepčního záměru reformy systému financování regionálního školství včetně příloh. "Nejvýživnější" je příloha č. 2 - modelové výpočty!!! Každá škola si může snadno zjistit, jak špatně tom bude. Z pohledu malé školy je tento spíše nekoncepční záměr likvidační pro většinu menších škol. Ovšem vypočtená úspora 2 - 7 miliard korun je pro MŠMT jistě velmi lákavým soustem. Že to znamená rušení škol, propuštění mnoha učitelů, žádnou perspektivu pro součané studenty pedagogických fakult, nůž na krk obcím - chcete školu - tak si ji plaťte (z čeho???) i spíše zamlčené zvýšení úplaty za vzdělávání a školské služby, MŠMT neřeší. V Praze je přece blaze, hlavně, že tu sekeru někdo zatáhne. Celé roky vtipkuji o tom, že MŠMT svou politikou usiluje o jednu velkou školu na Václaváku, kam se budou svážet školními autobusy děti z celé ČR. Děsí mě, že se můj vtip stává krutou realitou.
http://www.smocr.cz/cz/oblasti-cinnosti/skolstvi/nova-koncepce-financovani-regionalniho-skolstvi.aspx
Okomentovat