Vážení rodiče dětí školou povinných!
Je nejvyšší čas společně zasáhnout proti tomu, aby Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR zavedlo v základním školství celoplošné testy, které budou namísto Vás rozhodovat o tom, na jakou střední školu Vaše dítě zamíří. Důvodů pro odmítnutí tohoto záměru je několik.
Myslíte, že o přijetí na školu rozhodne to, že je Vaše dítě dost učenlivé a má dobré známky? Děláte chybu! Třebaže je považujete za dostatečně inteligentní a pracovité, a i když má slušný prospěch, může se jeho cesta ke vzdělání nečekaně zadrhnout. Vaše dítě může být vyřazeno proto, že výstupní testy, které chystá ministr školství J. Dobeš, nerozpoznají jeho schopnosti. Kvůli špatně nastavené laťce nebo kvůli tomu, že budou nekvalitní, pak Vaše dítě půjde namísto studií do učení.
Josef Dobeš se zjevně inspiroval zahraničními projekty, jejichž škodlivost se již dávno projevila a je prokázána. Takovým je například kdysi velmi ambiciózní projekt plošného testování na základních školách „Žádné dítě nezůstane pozadu“, který byl zahájen v USA za vlády prezidenta G. W. Bushe. Dnes se celému zákonu posměšně přezdívá „Žádné dítě nezůstane pozadu samo“. Jeho někdejší nejvlivnější podporovatelka prof. Diane Ravitch dnes objíždí Spojené státy a usiluje o jeho ukončení. Ukázalo se totiž, že školy se ve výuce soustředí hlavně na to, co se testuje -- ostatní učivo ustoupilo do pozadí. Vysoké náklady na testování spotřebovávají stále více veřejných prostředků určených na výuku. A konečně, učitelé bývají svými nadřízenými instruováni, aby se přiliš nevěnovali těm dětem, jejichž výsledky v testech se - podle jejich názoru - nemohou příliš zlepšit. Takový postup je naprosto neetický a zcela odporuje poslání základní školy. Je snad nějaký důvod podobný debakl zopakovat v našich školách?
Hodláte se s tím smířit?
Všechny dosavadní zkušenosti s prací MŠMT ukazují, že ani jeho úřední rozhodnutí, ani jeho plánované projekty nejsou dost promyšlené a řádně prováděné. O dalším osudu Vašeho dítěte bude rozhodovat počítač. Zhruba sto tisíc žáků v jednom populačním ročníku nebude v testech prokazovat svou připravenost, ale schopnost zodpovědět správně povrchní otázky zaměřené na náhodné znalosti. Vaše šikovné dítě se prostou shodou okolností, bez vlastní viny, může ocitnout na slepé koleji.
Vezměte prosím toto varování vážně – ministr školství Josef Dobeš se v minulých dnech vyjádřil tak, že bude možné využít výsledků plošného testování na základních školách k tomu, aby se část dětí nesměla hlásit jinam než do učňovských oborů. Po zdrcujících reakcích řady odborníků i médií sice své názory opět zamlžil, ale nakonec v rozhovoru pro Radiožurnál z 10. listopadu 2011 tuto možnost nepopřel, jen načas odložil. Při zmatenosti jeho uvažování je ovšem možné, že za týden bude zase všechno jinak.
Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
No, a já se ptám, jak je daleko ten nápad na ten přesah, že by zároveň tyto testy, respektive jejich výsledky byly nějakou hradbou ke střednímu vzdělání s maturitou?
Josef DOBEŠ, ministr školství (Věci veřejné):
Tak je to první nápad, který zazněl, a nebude dříve nějaké stanovisko, jak jste správně řekl, než rok 2014, kdy by měla celoplošně proběhnout ostrá verze v celé České republice, a teprve po vyhodnocení těchto validních výsledků a podle vyhodnocení znalostí těch dětí bude možné hovořit o tom, co s těmi výsledky a jak je použít.
Ministr už tedy začal vydávat stamilióny korun na vybudování ohromné testovací mašinérie, a teprve za tři roky začne „spekulovat“ o tom, k čemu výsledky testů vlastně využije! Už to by Vás mělo varovat, stejně jako skutečnost, že samotný záměr plošného testování jednoznačně odsuzuje nejen celá plejáda odborníků, ale i Národní ekonomická rada vlády (NERV).
Blížící se výročí 17. listopadu nám hlasitě připomíná, že vzdorovat naduté aroganci moci má nejen význam, ale i šanci na úspěch. Zde o to víc, že za tímto ministrem nestojí ani ozbrojená moc, ani zákony této země.
Co tedy můžete udělat pro své dítě?
Ústava ČR v Článku 2 říká: „Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.“ A hned v dalším odstavci: „Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.“
Žádný zákon – ani platný školský zákon – neukládá povinnost účastnit se plošného testování na základních školách. Případný pokus ministra školství o zavedení povinného plošného testování na základních školách je tedy v tuto chvíli protiústavní. Žádný zákon neumožňuje ministru školství čímkoli vynucovat něco podobného na Vás a Vašich dětech. Stačí proto zaslat vedení školy, do které Vaše dítě nyní chodí, krátký dopis, v němž vyslovíte jednoznačný nesouhlas s účastí svého dítěte na jakémkoli plošném testování organizovaném MŠMT.
Tímto krokem nic neriskujete. Pokud se naopak proti nezodpovědnému experimentu ministra školství neohradíte, dáváte v sázku budoucnost svého dítěte!
Podaří-li se celý nesmyslný projekt zarazit už v samém počátku, mohou být ušetřené peníze použity na to, co OPRAVDU pomůže rozvoji vzdělávání: ke kvalitní přípravě učitelů, na lepší učebnice, na modernější vybavení škol, na chybějící školní psychology, prostě na spousty dalších věcí pro školství neskonale potřebnějších, než je tato drahá mocenská hračka ministra Dobeše.
Příloha: Znění dopisu pro vedení školy může být například toto:
Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,
domníváme se, že chystané státní celoplošné testy žáků na základních školách poškodí naše dítě ….......…............................... na jeho cestě za vzděláním, a proto Vám sdělujeme, že s jeho účastí v povinných celostátních testech organizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky nesouhlasíme. Neumožníme ani jeho účast na ověřování takových testů. Důvody tohoto rozhodnutí jsme s naším dítětem probrali a vysvětlili jsme mu, jak má postupovat.
Víme, že tento náš nesouhlas je ve shodě se zákony České republiky, že nepoškozuje ani školu, ani naše dítě.
S přátelským pozdravem
Dne ….................
…....................................... rodiče (zákonní zástupci)
Zdroj: František Polášek
Výzva k bojkotu plošného testování
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
26 komentářů:
Je více než tragikomické, jestliže se na propagaci bojkotu podílí bývalá ředitelka IPPP, která nyní uvedenou výzvu rozesílá na všechny strany.
Kdyby znala Karla Havlíčka B. a jeho "nechoď Vašku s pány na led..." ušetřila by si mnohé trapné chvilky. Například s propagací státních maturit, že?
„které budou namísto Vás rozhodovat o tom, na jakou střední školu Vaše dítě zamíří“
A já si naivně myslel, že jsou to děti, které si volí přípravu na budoucí povolání či studium.
diky autorum, podepisu a poslu
Jistě. Žádný zákon neukládá dítěti povinnost podrobit se ve středu 25.6.2012 ústnímu zkoušení z biologie u paní učitelky Vonáskové. Žádný zákon mi neukládá povinnost pouštět staré lidi v tramvaji sednout, když je tramvaj plná a tak se tam ti důchodci nade mnou klátí jak sakura ve vichřici. No, nechci být nějaký škarohlíd, ale mě to obtěžuje. Žádný zákon nikomu neukládá povinnost se zúčastnit voleb.
Žádné testy za nás přece nebudou rozhodovat, jestli smíme býti neurochirurgem, uhlobaronem, nebo špičkovým matematikem, který dokáže Riemanovu hypotézu. Kupříkladu já toužím vyhrát Wimbledon. Žádný zákon mi neukládá, že ho vyhrát nesmím a žádné testování v podobě několika tenisových zápasů (navíc tak nelidsky naskládaných do několika málo dní za sebou) nebude rozhodovat místo mě o tom, jestli pohár získám, nebo ne. Akorát jich asi budou muset vyrobit desítky tisíc, což se trochu prodraží a v žádných novinách nebudu vyobrazen, protože kdyby tam měli být vyobrazení všichni výherci, nebyly by to noviny, ale dvanáctisvazkové album.
Bože chraň nás před podobnými pitomci. A děti, uvažte, žádný zákon vám neukládá povinnost poslouchat své rodiče a součástí Ústavy je tvrzení, že nikdo nesmí být nucen k tomu, co není výslovně vyžadováno zákonem. Tak se konečně na rodiče vyserte a dělejte si co chcete.
Plán, který v sobě zahrnuje myšlenku, že o něčí budoucnosti by mohl jakýmkoli způsobem rozhodovat test je pro mě zcela nepřijatelná. Plně podporuji.
Zajímalo by mě, zda je to vůbec postup legální?
to anonymni: Ano, máte pravdu. Také podporuji. Myšlenka, že by o mém životě měl rozhodovat jeden pohyb nohy je pro mne nepřijatelná, zvlášť když nemám svůj den. Přesto se mi to děje opakovaně, každý všední den, kdy jezdím do práce autem a vozím dceru do školky. Čili nakonec to mé sešlápnutí, nebo nesešlápnutí brzdy neovlivňuje jen život můj, ale život celé mé rodiny a možná leckdy i rodin jiných.
A je pro mne rovněž nepřijatelná představa, že když jdu na pohovor jako kandidát na pracovní pozici, nemám žádný opravný termín. Chci jich aspoň pět. To přece nemůžou myslet vážně? Zajímalo by mě, jestli je to vůbec legální. A zdali pak je legální mě na tu pracovní pozici nepřijmout.
Můžete prosím prozradit, jakému oboru se hodláte věnovat, jelito možné? Já abych věděl, jak se vám vyhnout. Děkuji.
To jste se, pane Doležele, spletl. Toho anonymního přispivatele, který si patrně nedovede představit, že by o budoucnosti mohlo rozhodovat cokoli, je lépe zvát "jelitem nemožným".
Příště, prosím, oslovení formulujte případněji.
Já bych pane Doležele nebyl tak striktní.
Pokud vím, i SAT testy lze opakovat a na školu pak poslat ty lepší výsledky.
Ale jestli je cílem školy připravit pro reálný život, pak není od věci dětičky upozornit na fakt, že někdy v životě nastávají situace, kdy prostě je jen jediná šance uspět a další už být nemusí nikdy.
Kromě toho, jak už jsem psal dříve, systém by měl být průchozí obousměrně. Například není jediný důvod, proč bránit absolventovi s výučním listem, aby si maturitu dodělal při nástavbovém studiu dodatečně.
Občas se nemohu zbavit pocitu, že společenským zadáním je, aby děti opoustěly školu co nejzhýčkanější a nejnesvéprávnější.
Navrhuji sepsat výzvu k bojkotu jakéhokoli zkoušení. Vždyť to všechno je přece protiústavní. Jak si můžou dovolit nás zkoušet učitelé v základních školách, ve středních školách, při studiu na vysoké škole? To je přece nepřípustný zásah do našich práv, že?
A k té výzvě. Bylo by určitě dobré zveřeknit, kdo je pod ní podepsán. jestlipak to zase nejsou titíž eduini a jim podobní?
Vážený pane Doležale,
Vaše reakce na můj přispěvek o nevhodnostosti testování je pro mě překvapivě agresivní. Ocenila bych poněkud věcnější diskuzi.
K mé kvalifikaci, mám za sebou jednooborovou magisterskou psychologii. Pracuju s dětmi každý den jako školní psycholog. Vyučuju na Masarykově univerzite a jsem zaměstnána na částečný úvazek na Akademii věd. Čtenář ať si přebere sám, pro Vás to klidně může být informace, že v těchto institucích působí "pitomci".
Kromě toho, že výsledek dítěte může ovlivnit situace ve které se nachází (nemoc,nemoc sourozence, rozvod rodičů, šikana...) nevíme vůbec nic o tom, jak test bude konstruovaný, pouze že zadání dostala IT firma, která s konstrukcí testů nemá žádné předchozí zkušenosti.
Navíc plošné testování, které bude rozhodovat o budoucím povolání již bylo zavedeno v USA - vedlo to prokazatelně k zhoršení kvality škol a výuky. Školy se začaly zaměřovat pouza na znalosti potřebné k projití testem atd atd.
Pro více informací en.wikipedia.org/wiki/No_Child_Left_Behind_Act obzvláště kapitola Proposals for Reform.
Za obrovské peníze tedy zavádíme praxi, která se jinde neosvědčila.
S pozdravem,
Katerina Bartosova
Co tedy můžete udělat pro své dítě?
Inu rodičové, udělejte pro své dítě to nejlepší, co můžete udělat- přesvědčte je, aby se začalo učit. V životě už to tak chodí, že žádná petice je povinností nezbaví.
Poslední tři dny nastal pro žáky ideální stav - střední školy se předhání, aby je přijali, řada učitelů si rozmýšlí, zda vůbec dát pětku na konci roku nebo ne, přezkušování v případě neklasifikace na konci roku se může protáhnout až do listopadu. Jenže - aspoň podle části učitelů - to nepřináší větší pozornost, lepší práci.
Zodpovědný rodič by podle mne měl a chtěl vědět, jestli známka na škole odpovídá celorepublikovým nárokům, zvlášť je-li dítě nejstarším potomkem. Škola, jejíž nároky budou menší než testovací, asi nepřipraví nejlépe nejen na testy, ale hlavně na další studium.
9:34 a 10:15 naprosto souhlasím.
Nestačím se divit, jaká stupidita zachvátila českou spíše odbornou veřejnost, než rodičovskou. Hádáme se o to, co pan ministr řekl a co neřekl, ale jaký je skutečný stav ve školách? Manipulace pana Poláška s touto peticí mi ale hýbá žlučí. Proč petice tohoto typu nesměřuje proti současným testovacím pseudoautoritám? Vždyť se totéž děje nyní, jen v jiných směrech a hlavně v jiných typech financování.
Je tak snadné dštít síru, ale sami si neumíme zamést před vlastním prahem. Petice střídá petici, názor jde proti názoru, a vyhovět všem skutečně nejde. Testování (jak nový termín :)) bylo, je a bude součástí veškeré činnosti člověka, je totálně jedno, jakou má podobu. Jak bezbřehé jsou teorie pozitivní motivace našich amerických vzorů už také dobře víme. Jistá míra stresu je v mnoha ohledech tou správnou motivací, tak je to dáno neurofyziologickými parametry života. Překonávat překážky je přece tím, co pohání lidskou společnost vpřed. Jistá míra srovnání tedy neuškodí nikomu, ani té nejlepší a sebestředné paní učitelce, co učí nejlépe a zcela bezchybně,ale ani premiantovi či propadlíkovi, co na paní učitelku hledí jako na exota. Kecy o využití testů tak, nebo tak, jsou zas jen mediální hloupostí Karmelitské, a nestačím se divit, kam tam na ní chodí. Nebo vlastně spíš vím, ale to už je opravdu jen jejich věc.
Plošné testování při správném využití výsledků jako srovnávací databáze dá možnost školám opravdu zlepšit své výsledky. Však jak se mnohé školy holedbají grafíky, co jim nejmenované organizace vytvářejí!!! Proč má být tento zásadní parametr v rukou soukromého subjektu, opravdu nevím. Proč má mít soukromý subjekt databázi všech žáků a případně určovat směr studia? Právě tady já vidím otázku mnohem podstatnější. Nikdo nebrojí proti těmto testům (panečku, vždyť je to sakra docela dobrý a hlavně jistý kšeft, co se dá bez větší námahy za rok zas znovu zopakovat).Běžnému rodiči je zhola jedno, jestli je test takový nebo makový, pokud popíše jistý stav vědomostí v určitém okamžiku. Proto souhlasím s Krtkem. Informace pro rodiče garantovaná státem a nezávislou certifikační autoritou může, opakuji ale nemusí být, docela vhodným prostředkem k motivaci, rodiče, žáka, učitele, ředitele, ale také za jistých okolností zřizovatele. Jen s ním nesmí ti nahoře nakládat jako s knutou. Ale to už bychom zas byli někde jinde....
Výzva k bojkotu
To je jako se stávkou. No samozřejmě! STÁVKA!!!
Ale beze mne, prosím. Přece se nepřiprávím o skoro osm stovek.
Už to vidím, jak se vzedmeme proti zařazování do platových stupňů podle obličeje.
O jakých osmi stovkách to hovoříte? Stávkující škola o žádné peníze nepřijde - ty jsou dané rozpočtem předem podle počtu žáků...
O jakých osmi stovkách to hovoříte?
Nestávkuje škola, ale učitelé.
Není hloupé Česko, ale jeho občané.
http://www.lidovky.cz/odbory-se-bouri-proti-dobesovym-zmenam-d9u-/ln_domov.asp?c=A111117_115736_ln_domov_rka
No konečně!!!
Pro pana Pavla Doležela:
Ohledně té povinnosti dětí poslouchat rodiče: máte pravdu jen potud, nezačne-li platit nový občanský zákoník.
to Kateřina Bartošová: Věcná diskuse může být klidně i agresivní. Po těch létech srážek s vám podobnými ode mne těžko někdo může vyžadovat nižší míru agresivity. Tak tedy věcně:
Nikdy jsem nerozporoval a nerozporuji, že výsledek dítěte v testech nemohou ovlivnit situace ve kterých se nachází. Jakékoliv výsledky vždy mohou být ovlivněny situacemi v jakých se nachází lidé, kteří jej produkují. To je jaksi podstata kauzality a života. Nikde jsem netvrdil a netvrdím, že test by žák neměl mít šanci si zopakovat. Pokud někdo chce být jako Pažout s Horáčkem ve třiceti v třetí bé, tak nechť.
Co ale odmítám je kritika jakéhokoliv testování. Vy sama jste důkazem toho, že tady nejde o to, jak ty testy vypadají, protože je odmítáte a jak sama píšete, ještě ani netušíte, jak budou vypadat.
Co se děje v Americe mne nezajímá. Studoval jsem v USA střední školu a o kvalitě tamního vzdělávacího systému mám to nejhorší možné mínění. Jediné, co USA umějí dobře, je zaplatit vysokoškolské učitele, čímž je stahují z celého světa. Průměrný Američan je ale blb, který netuší, co je to Evropa. Plošné testování je běžné v celé řadě západoevropských i východoevropských zemí a rozhodně není možné, říci, že by se neosvědčilo. Dokonce jsou na to studie. Například studie provedená na školách ve Walesu.
Jestli na AV ČR působí pitomci, to nevím, ale vaše uvažování mi připadá velmi, ale opravdu velmi omezené. Zkuste studovat taky něco jiného, abyste tušila, jak vypadá svět za zdmi působnosti státního rozpočtu a nesnažila se maximalizovat nějakou vybájenou hodnotu bez ohledu na to, že ve skutečnosti to má obrovské negativní dopady do oblastí, kterým ani za mák nerozumíte.
Tedy pane Doležele, Vaše namyšlenost je nebetyčná. Kolik Vám je? Pokud do 30, je to polehčující okolnost, pak ale zkuste občas mlčet. Pokud je Vám víc, tak pro to není žádná omluva a jste jen hloupý a agresivní. Zkuste s tím něco dělat a občas poslouchejte i ty, kteří si myslí něco jiného než Vy.
jen hloupý a agresivní
Velmi se ohrazuji vůči slovu jen, pokud uvádíte výčet základních kvalifikačních předpokladů pro vstup do poslanecké sněmovny parlamentu čr.
to anonymní: Noho Kristova. Já ty diskuse o diskutujících nemám zase tak rád, jak by se mohlo zdát, ale budiž. 30 už mi bohužel bylo. Hloupý a agresivní bezpochyby jsem, ale jak vidíte, pracuji na tom, aby mi to nevadilo. Jinak, narozdíl od všech těch hrdinů zagroškudlů, kteří jsou vždy a všude anonymní, já jdu s kůží na trh. Když si prokliknete mé jméno, zjistíte i jakým xichtem jsem byl obdařen. Nehněvejte se, ale jsem účastníkem internetových diskusí už příliš dlouho na to, abych byl vždy a za všech okolností slušný. To bych musel být psychopat (pro psychology: mít poruchu osobnosti).
to Luděk Blaha: Hergot, tam jsem ještě nebyl. Kvalifikaci, jak správně píšete, mám, tak hurá do toho.
Okomentovat