Informace z jednání pracovního týmu Rady hospodářské a sociální dohody ČR pro vzdělávání a lidské zdroje ze dne 10. 11. 2011.
1. V úvodu jednání jeho účastníci obdrželi informace od zástupců MŠMT – PaedDr. Jiřiny Tiché, ředitelky odboru 22 a Ing. Bc. Petra Bannerta, ředitele odboru 23, o postupu prací na revizi RVP pro základní vzdělávání, které by mělo probíhat do konce roku. V návaznosti na to se připravuje revize RVP jednotlivých oborů středního a vyššího vzdělávání.
Zástupci ministerstva informovali, že je stanoven pracovní tým sestavený z odborníků, který se problémem revizí vzdělávacích programů zabývá.
2. Jak MŠMT ovlivňuje záměry krajů v optimalizaci s přihlédnutím k tomu, aby nedocházelo k likvidaci oborů, o tom následně informoval ředitel odboru 23 Petr Banner. Podle něj MŠMT ve spolupráci se zřizovateli a v návaznosti na dlouhodobé záměry krajů ve vzdělávání stanoví kritéria optimalizace středních škol.
3. Dalším tématem jednání byla současná opatření ministerstva školství k posílení úlohy odborného vzdělávání. K tomu zástupce MŠMT P. Bannert řekl, že jedním z nástrojů opatření je státní maturitní zkouška a také testování v 5. a 9. třídách. Dále pak je to podpora výchovného poradenství na školách, úzká spolupráce se zaměstnavateli či účast žáků ZŠ v dílnách SŠ. Tyto aktivity by mělo koordinovat ministerstvo školství.
4. Návrh UZS na zpracování Národního programu vzdělávání České republiky do roku 2020 a další bod jednání – Finanční zabezpečení státní maturitní zkoušky v roce 2012 pro zúčastněné školy – budou zařazeny k projednání na další poradě Pracovního týmu RHSD ČR pro vzdělávání a lidské zdroje.
5. O tom, jak postupují práce na reformě systému financování regionálního školství, podal informaci ředitel odboru 26 ministerstva školství Ing .Vlastimil Finke. Do konce listopadu by měly být stanoveny hlavní parametry u jednotlivých oborů vzdělávání (například počty žáků na třídu) s tím, že v prosinci by měly proběhnout diskuse nad těmito parametry, případně jejich změnou.
Cílem ministerstva školství je, aby v první polovině ledna 2012 už byly stanoveny konkrétní parametry, a to v úzké spolupráci se sociálními partnery. V prosinci bude ministerstvo školství pořádat v regionech semináře, kde budou jeho zástupci problematiku vysvětlovat tak, aby v nastavení parametrů bylo dosaženo konsensu.
Pro každý obor vzdělávání bude určen minimální normativ, který má zajistit, aby školy mohly fungovat, a zároveň, aby zřizovatel měl ze zákona povinnost při nedostatku žáků tento normativ dofinancovat.
6. Ředitel odboru V. Finke dále informoval o odměňování pedagogických pracovníků – tabulce pro pedagogické pracovníky. Rozpočet kapitoly regionálního školství byl navýšen oproti loňsku o 3 miliardy korun, přitom objem prostředků na platy pedagogických pracovníků bude navýšen o 4 miliardy korun.
Částku 3,5 miliardy korun ministerstvo školství rozpustilo do navrhované tabulky, jež je součástí vládního nařízení, které je nyní v připomínkovém řízení.
Odborový svaz zásadně nesouhlasí se zrušením věkového automatu. Toto řešení odbory považují za nesystémové a v rozporu s ministerstvem školství proklamovaným zvýšením ohodnocení zkušených učitelů. Jde o podraz vůči učitelům.
Odbory upozornily také na to, že by ministr školství měl informovat objektivně a nikoliv mediálně šířit polopravdy v tom smyslu, že učitelům bude přidáno od 500 do 1500 korun měsíčně v tarifech. Skutečnost je taková, že ve 12. platové třídě v 5. stupni je přidáno 750 korun, a to je nejvyšší navýšení.
Návrh tabulky měl být podle odborů projednán na tripartitě dříve, než byl dán do vnějšího připomínkového řízení, což se nestalo. Odbory toto jednání považují za nečistou hru.
Převzato ze ŠkolskéOdbory.cz (Mgr. La Sala)
„Školská tripartita“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
"Zástupci ministerstva informovali, že je stanoven pracovní tým sestavený z odborníků, který se problémem revizí vzdělávacích programů zabývá."
Zajímalo by mě personální obsazení tohoto týmu.
Okomentovat