Plánované plošné testy žáků 5. a 9. tříd základních škol budou sloužit k hodnocení škol a kontrole minimálních standardů, které mají všichni žáci zvládat. Nebudou tedy prostředkem k dělení žáků na budoucí učně a studenty, jak o nich původně uvažovalo ministerstvo školství. Po jednání vlády to oznámil ministr školství Josef Dobeš.
Z článku Tomáše Vacka v Rozhlas.cz vybíráme:
Podle ministra by měly testy sloužit i jako vodítko pro školy, ve které oblasti by měly výuku zlepšit: „Celý vzdělávací systém je rozvolněný zrušením osnov a učitelé vlastně nemají porovnání. V různých městech a vesnicích České republiky se učí děti v tom předmětu něco úplně jiného.“
Smysl plánovaných testů popsal v pořadu Stalo se dnes náměstek ministra školství Ladislav Němec: záznam v MP3.
Přečtěte si: Testy žáků 5. a 9. tříd nikoho na učiliště nepošlou, slíbil Dobeš
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Testy ne - ale vzdělávací výsledky snad ano, probůh! Nebo ne?
Ale ostatně - proč by dvojkař nemohl jít na učiliště?
Nevím, která dubová mediální hlava začala stavět problém do takového světla. Proč by cokoli mělo posílat děti kamkoli? Prostě budou srovnávací testy, kterou budou vypovídat o momentální úrovni vzdělání žáka, potažmo po několika letech bude moci zobecnit i vzdělávací aktivitu a úroveň škol. Kdo zase chce vyrábět šokující titulky do novin, ať to stojí, co to stojí? Hlavně že to lidi na...e.
Úroveň škol? Jako kolik čtyřkařů a kolik pětkařů mají?
Takové úzkopásmé testovní v rukou úředníků povede k nové totalitě. Vzponeňte si na tato slova za pár let! Školy se stanou trenažéry rozumově kognitivních znalostí, zaměřených na dosažení úspěšnosti v testovací baterií. Učitelé to za těch pár korun pro úředníky udělají. Budou učit předměty a nikoli děti.
Milí úředníci, chystáte budoucnot i pro vaše děti a přispějete tím k větší psychopatičnosti škol i celé společnosti. Sami se v lidskosti nerozvíjíte a ostatním to odpíráte.
Co vám brání si to připustit? Moc nebo vzdělání? Nebo obojí?
to anonymni 14:11: Vždy mne znovu udivuje, jak ti nejvíce nezávislí myslitelé, tvořiví a zaměření na "vyšší" cíle, než je dosažení úspěšnosti v testovací baterii, nejsou ani schopni se pod své výplody podepsat.
to 14:11
Školy se stanou trenažéry rozumově kognitivních znalostí, zaměřených na dosažení úspěšnosti v testovací baterií.
Asi čtete hodně sci-fi žánr, že?
Čím jsou podle vás dnešní školy?
Jsou místem, kam se odkládají děti od věku 6/7 let. Kde se možná pár dětí, těch vychovanějších a slušnějších, motivovaných, i něco dozví a naučí. Kde se ale taky 50-60% dětí úspěšně proflakuje až do 15 let, aby neumělo pořádně sčítat, násobit ani číst, o psaní nemluvě. Tohle chcete?
Teď jsme trenažéry učitelského hulákání na nezbedníky, ukázňování neukázněných, přežívání hodin v touze, aby už zazvonilo. Trenažéry polykání prášků o velké přestávce, aby se ty zbývající tři hodiny daly ustát. Trenažéry psaní poznámek. Trenažéry handrkování s puberťáky odmítajícími jakékoli formy "odborných diskusí" podle RVP, ale i jakéhokoli obyčejného dialogu o něčem jiném než o jejich mobilech. Připouštím, že občas je s nimi i hodně legrace. Ale jako učitele mě taková práce nejen neuspokojuje, ale přímo mě deptá.
Ptám se, co Vy na dnešní škole vidíte tak pozitivního, že tento stav tak bráníte? Třeba se poučím.
To není pravda. Aspoň ne všude. Ve středu mi pár žáčků pobrekávalo, že už je zase volno, že chodí do školy rádi. Oni se prostě chtějí učit. To jenom my jim v tom občas bráníme. A ministrova opatření dají bič do ruky těm, kteří to jinak neumějí, ale napráská i těm, kteří ho nepotřebují. A to je špatně. Mělo by to být tak, že si každý vybere - testy ano nebo ne.
Zřejmě máte na mysli žáčky z prvního stupně. Tam je ovšem jiný svět, paní učitelku milují a těší se na školu. Ale strčte nos do sedmiček a výše a zeptejte se, kolik jich přijde dobrovolně do školy. A pokud by i přišli - nevydrží být v klidu ani minutu. O to jde. O to jejich pekelné zlobení, ječení, křik a rámus. A v tom něco učte.
Mám zazlé už učitelkám z 1. stupně, že jim to chování tolerují a děti jsou pekelně rozjívené. Počítám že už budu v posledním stadiu odolnosti. Mívám sny, které nazývám "Blechy útočí". Ale ano, jinak jsou ty naše děti velice roztomilé...
http://www.ucitelskyzpravodaj.cz/smerujeme-do-19--stoleti-247/
Okomentovat