Přečtěte si: Proč Dobeš pořádá hon na čarodějnic​e?!

neděle 6. listopadu 2011 ·

V minulém týdnu byla v pořadu ČT „Máte slovo“ probírána sexuální výchova na školách. Kromě mne byl hostem pořadu také například sexuolog prof. Petr Weiss, místopředsedkyně Výboru na obranu rodičovských práv Jana Jochová Trlicová nebo učitelka Arjana Shameti, která se v pořadu velmi ostře vyslovovala vůči svému řediteli.

Z článku Marcela Chládka v ParlamentníListy.cz vybíráme:

Přestože podle posledních informací paní učitelka žádnou výpověď nedostala, tak ministr školství nelenil a svolal na pátek mimořádnou tiskovou konferenci, kde zahájil bezprecedentní útok na ředitele školy. Nic proti poslání České školní inspekce do školy, o to mohla mimochodem požádat sama paní učitelka, ale aby ministr vytvářel tlak na zřizovatele školy a stavěl se do role soudce, je nejen hodně za hranou, ale i potvrzením jeho nekompetentnosti. Ministr Josef Dobeš nazývá učitelku Shameti ombudsmankou dětí a ředitele školy Petrnouška byznysmenem v oblasti sexuální výchovy, pravděpodobně prodává podle Dobeše ve škole kondomy. Kde vzal Dobeš právo k tomuto úsudku? Asi v těch padesátých letech, které ve svých výrocích také rád používá. Z jeho strany to je neadekvátní vměšování se do kompetencí jiných orgánů.

17 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2011 v 22:19  

Dobeš provedl to, co neměl. Vyhazov velké části zaměstnanců MŠMT a jejich nahrazení kamarády, kamarádíčky, lidmi bez potřebného vzdělání,...
To co provedl je "vzor demokracie". To se bude zase po příštích volbách vyhazovat v takové míře ?

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 10:27  

"Kde vzal Dobeš právo k tomuto úsudku?" Právo na úsudek má každý, i pan ministr Dobeš, a každému se úsudek druhého může líbi či ne.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 10:34  

Pro Anonyma 22.19
Každý ministr si může zvolit své spolupracovníky a podřízené, to je normální a také to každý udělal. To že vyházel kamarádíčky a kamarády Velkého inkluzisty a očního kontakta GreenFoxe a pokusil se zredukovat různé ministerstvem přímo řízené pseudoorganizace je Velké zlaté + pro naše školství.
Už jenom za to je třeba ho chválit a ne zatracovat.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 10:56  

Pro 10:34

Nevím, proč bych ho měl chválit za to, že někoho vyhodil, když jeho výběr nového osazenstva je ještě horší (soudě podle výsledků práce, tj. z toho, co z MŠMT padá, ne podle ksichtů, dokonce ani ne podle splnění kvalifikačních předpokladů). Ani tak stěžejního člověka, jako je šéf kabinetu, si nedokázal zdárně vybrat ani napopáté.

Je to nadutý primitiv, který nerozumí školství a vzdělávání a navíc není ani podprůměrný manažer. Jediné, co ho tam drží, jsou svazky ABL, jinak už by ho i tak slabý premiér, jako je Nečas, dávno vypakoval.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 11:34  

"Každý ministr si může zvolit své spolupracovníky a podřízené, to je normální a také to každý udělal."

Tenhle šílený "stranický" názor přežívá řadu let a nedávno opět zazněl na sněmu ODS z úst jednoho debilního místopřesedy téhle strany.
...že by prý ministr měl mít vždy právo přivést si maninisterstvo své lidi, aby mu ředitelé jednotlivých odborů "neházeli klacky pod nohy a nežíkali mu, jak to nejde"...jako je tomu prý v USA u státní administrativy, která přichází a odchází s prezidentem...

To jsou všechny jedině stranické kecy, srovnatelné s myšlením bolševiků do roku 1989.

"To že vyházel kamarádíčky a kamarády Velkého inkluzisty a očního kontakta GreenFoxe a pokusil se zredukovat různé ministerstvem přímo řízené pseudoorganizace je Velké zlaté + pro naše školství, ale jedině z pohledu primitiva, který nechápe, že podle této "filosofie" nový ministr na úřad zase svoje kamarádíčky a kamarádky, a tak stále dokola.

To, že ministr zdecimoval výzkumné ústavy, se za pár let tragicky projeví na stavu českého školství, jehož vývoj bude ovlivňován jedině momentálními myšlenkovými "puky" každého nového šílence v křesle ministra a opisováním různých pitomostí, které se ve světě objeví v massmediích.

Za to bychom měli ministra chválit?
Za lobbismus a klientelismus, myšlenkovou přízemnost a podprůměrnost?
To si děláte srandu?

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 11:35  

to 10:56

nadutý primitiv je hlavně ten, kdo jiné pouze uráží a sám neudělal nic! Nebo se snad máte sám čím pochlubit pro dobro školství?

Podle takových, jako jste Vy, je nejlepší ministr takový, který není vidět ani slyšet, že. Hlavně aby nesahal na něčí teplá místečka a zajetý bordel.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 11:57  

to 11:35

Ano, mám.

Nejlepší ministr je takový, který se nesnaží (marně) o své pozitivní zviditelňování v médiích jako Dobeš,
ale za kterým je na rozdíl od Dobeše vidět užitečná práce (což bývá podmíněno schopnostmi a kvalifikací, nebo alespoň uměním se obklopit lidmi, kteří je mají).

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 13:42  

Prosil bych zde diskutující, aby dodržovali alespoň základní prvidla slušnosti.

Zde by se také měl projevit bdělý a ostružinatý šéfredaktor pan Wagner a napomenout sprosťáky, ať již s jejich názory souhlasí nebo ne.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 15:17  

Dobeš se definitivně zbláznil, to nemá nic jiného na práci než prolongovat tento Bátorovsko Jochovsko Semínovský nesmysl!!!! Vysoké školy se bouří, regionální školství je kvůli jeho zmatkům na nohou, mateřinky nechápou a on si tady vyřizuje účty s nějakým ředitelem školy, bóže!

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 15:25  

Bohužel musím souhlasit, že pan Dobeš je zmatkář a je to primitiv!
A to, že chce rozházet evropské prostředky soukromníkům, namísto aby za ně zjistil, kde jsou ve škole největší potíže, proč český učitel dodnes neučí ve zpětných vazbách, ale jen "předává učivo", je průšvih, který zaplatíme všichni. Je nehorázný v jednání a nekompetentní a nadutý v rozhodnutích, protože si vůbec nikdy nedal poradit, protože zadal kurikulum a metodiky učitelům, aniž by kdy viděl jedinou studii o tom, jak se kurikulum, učebnicová řada nebo metodika tvoří... ale to je marné!
Je prachsprostý ideolog: prý soukromé společnosti utratí evropské peníze efektivněji, než ministerstvo. Hm, úvaha hodná osoby odpovědné za školství. Takže najme ještě dalších 1000 kvalifikovaných odborníků, kteří budou ty tunely do soukromých firem kontrolovat? A proč tedy vůbem máme ministerstvo, když ho chceme zlikvidovat... ach jo, končím.
Praktik.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 18:13  

Pane redaktore Wagnere!
Stále nic? Všechno v pohodě?

Janek Wagner řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 18:41  

V kontextu diskuze i s přihlédnutím k nedávným vyjádřením pana ministra o jeho oponentech neshledávám důvod k zásahu.

Čtenáři i diskutující na České škole neměli nikdy k ostrým výrazům daleko, řada předchůdců ministra Dobeše dopadla hůře, stejně jako i množství ministerských úředníků.

Zvažujeme ale stejně jako řada dalších serverů ukončení anonymních komentářů i když se nám v minulosti neosvědčilo.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 19:30  

Jen bych chtěl podotknout, že se jedná o nejméně schopného ministra za posledních 20 let. Chtěl bych také upozornit, že vyhazování zkušených a vzdělaných pracovníků na MŠMT bylo ke škodě. Naprosto nechápu třeba takovou pozici Jany Machálkové a její fanatická obhajoba z úst ministra.
Výzvy k panu Janu Wagnerovi mi zavání cenzurou a je zajímavé z jakých úst přichází. Nechci návrat cenzury a totality. Ignorant

Luděk Blaha řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 21:13  

diskutující na České škole neměli nikdy k ostrým výrazům daleko

Lepší, než doma zmlátit ženu a děti.


Ačkoli ...

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2011 v 22:07  

Mno, clovek by se i podepsal, ale musi jaksi i zivit rodinu, ze :) Az ministr prestane se svou decimaci verejne spravy ve skolstvi a zacne normalne, to jest partnersky a s uctou k jejich erudici a zkusenostem pristupovat ke kvalifikovanym lidem kolem sebe, proc se pak nepodepsat?
A musim tedy rici, ze od r. 2008, kdy nstoupil ministr Liska, se o vzdelavani stale vice mluvi. Bohuzel se hlavne mluvi, leta prisunu dotaci do regionu pomalu plynou a za nejakych 6, 7 let skonci. V roce 2003,04 pri diskusich po bile knize a nad zakonnym nastavenim reformy jsme se na ne tak tesili - a nyni? Krome vyzkumu pana Janika o gymnazialnim vzdelavani nevime o reforme a jejich obtizich nic moc, kdo interpretuje data ze skol, kdo podle nich strategicky planuje opatreni od pripravy pres odmenovani ucitelu az po celozivotni vzdelavani?

No a pak do toho prijde tato tezka vaha, a vnese takovy chaos, ze to budeme davat dokupy jeste hezkych par let po konci ABL a hnedych.

Anonymní řekl(a)...
8. listopadu 2011 v 4:29  

Až Česká škola zruší anonymní příspěvky, pak má v podstatě po diskusích a výměně názorů. To si každý může spočítat na prstech jedné ruky. Nebo se snad někdo domnívá, že u nás za vyjádření názoru nedochází k postihům? Nootabene ve školství?

Luděk Blaha řekl(a)...
8. listopadu 2011 v 11:13  

Nebo se snad někdo domnívá, že u nás za vyjádření názoru nedochází k postihům

Což za názor! Mnohdy k problému stačí popis stavu.
A hlavně ne pravdu. Ta je zpravidla vždy v rozporu s "oprávněnými" zájmy zaměstavatele.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.