Zvláštní školy (politici je korektně přejmenovali na "praktické" nebo "speciální") jsou v Evropě specifikem a mají být zrušeny. Na rozdíl od řady států EU však umí naši občané v drtivé většině číst a psát.
Z článku Františka Matějky v blog.iDNES.cz vybíráme:
Neměňme pod tíhou nějakých velkohubých politických prohlášení o světlých zítřcích doposud osvědčené. Zvláštní školy nejsou nic špatného. Řadě dětí dávají do života neuvěřitelnou šanci být dobrými mezi svými a netrpět v době formování jejich osobnosti méněcenností z toho, že jsou snad v porovnání s ostatními outsideři. Neničme dalšími umělými zásahy přirozenost. Zrušení zvláštních škol, na což naléhá i EU, je cestou do pekel, dlážděnou (možná) dobrými úmysly. Politici stále žehrají na úroveň našeho školství a neustále vymýšlí nové a nové postupy a vzájemné poměřování neměřitelného. S ohledem na výše uvedené výsledky to skoro vypadá, jakoby z nás chtěli mít sjednocením pravidel s EU stejně negramotné. Česká republika by však v tomto ohledu mohla už dnes sloužit jako vzor pro celou Evropu.
Přečtěte si: Další hloupé sociální inženýrství: Zrušení zvláštních škol v ČR
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Hloupým sociálním inženýrstvím, ještě spíše ale šetřením ve stylu pana účetního, bylo naopak zavedení zvláštních škol.
Jejich hlavní výhoda spočívá v tom, že aktuálně snižují náklady na vzdělávání. Je to ale jedno z nejdražších šetření, jaká vůbec jdou vymyslet.
Ale čím dlouhodoběji posuzujeme výsledný efekt jejich působení, tím dopadají hůře.
Řešení menšího nadání, zdravotního postižení nebo horšího rodinného prostředí segregací se prostě jednoho dne vrátí. Mnoha způsoby. Jen jako příklad - v postojích nejen těch méně šťastných, ale i těch "šťastnějších".
BTW, o víceletých gymnáziích platí totéž v bledě modrém.
To Anonymní - nesouhlasím.
A to jako spec. pedagog, který se věnuje postiženým dětem a také jako matka dcer, které vychodily víceleté gymnázium.
To p. Matějka - nelze než souhlasit!
Je to neustálé omílání téhož. Školy pro děti okolo 80 IQ a níže jsou výborné proto, že se v nich část romské a bílé populace naučí číst, psát a počítat. To se v normálních ZŠ hlavního vzdělávacího proudu nemůže nikdy podařit. Ve třídě o počtu žáků 30 a na vyjimku 34 se jim nebude nikdo individuálně věnovat, pač to učitel časově nezvládne a používat nové moderní metody a formy práce ?
Žáci s IQ nižším než 80 nejsou vesměs schopni pochopit vůbec nic, to jako by jsme chtěli, aby se všichni kdo mají vyšší IQ naučili plošné integrály, pochopili Einsteinovu teorii,.. že to nejde ? Ani se nedivím, protože na to IQ nemáme. V téže pozici se ocitnou žáci s IQ 70, nezvládnou to. Genetika jim to nedovolí. Vznikne nová skupina a to negramotných. Ignorant
Ze všech možných názorů a rozhovorů, které jsem vedl vyplývá, že si tuto multikulturní novinku nikdo nepřeje. Přeji Vám pane ministře hodně štěstí, až budete žádat o vízum do Kanady. Proč asi ?
Takovou péči, jakou jsme věnovali v našem školství dětem se specifickými vzdělávacími potřebami, nemají ani v EU. Místo, aby jsme si obhájili náš systém speciálního školství...tak se snažíme najít ten správný otvor do EU...ale, že nám ze škol následně budou vycházet analfabeti.....TO UŽ NIKOHO NEZAJÍMÁ!!!!!?????
Dá se to ještě zastavit, nebo opravdu naše vláda dělá vše pro to, aby náš národ bylplný nevzdělanců?????!!!!!! Barča
Pevně doufám, že k tomu nedojde, že je to jen zlý sen.
Okomentovat