Na texty a výroky předsedy Asociace speciálních pedagogů Jiřího Pilaře kritizující transformaci praktických – zvláštních škol reaguje pracovník vládní Agentury pro sociální začleňování Viktor Piorecký.
Z článku v EDUin.cz vybíráme:
Kam směřuje Asociace speciálních pedagogů?
Mnohem zajímavější (spíš smutné) jsou ale širší souvislosti. Například to, jak se z praktiků pedagogické disciplíny, kteří původně měli za cíl pomáhat lidem s různými obtížemi, stávají usilovní bojovníci proti jejich právu na plnohodnotné začlenění do společnosti a jak se jejich rétorika nápadně podobá štvavému národoveckému alarmismu pana Bátory a jemu podobných.
Pokud se tito lidé na jedné straně pasují do role těch, kteří znevýhodněným nejlépe rozumí a nejlépe jim pomáhají, a zároveň implicitně či explicitně tvrdí, že začleňování je ohrožením zdravé bílé a produktivní populace, pak jim prostě nelze věřit. Tuto nedůvěryhodnost Asociace speciálních pedagogů demonstruje opakovaně. Při debatách o potřebě inkluze tvrdí, že není možná, že na ni školy nejsou připraveny. Když je však předložen materiál, který chce školám potřebné nástroje a prostředky dát, který chce zlepšit vzdělávání pedagogů a posílit ostatní instituce typu poradenských zařízení, začnou členové asociace křičet že je to ohrožení našich zdravých bílých dětí. Takže o co jim jde? O dobro dětí, nebo o zachování svých pracovních míst a zachování „zdravé bílé“ české společnosti?
Druhá část pokrytectví a nedůvěryhodnosti pana Pilaře a některých dalších členů asociace spočívá v tom, že právě oni byli dlouhodobými zametači problémů pod koberec. Pan Pilař byl mezi lety 1996 a 2009 vysokým úředníkem ministerstva školství. Spolu s dalšími lidmi, z nichž někteří na ministerstvu dosud působí a nyní panicky tlučou na poplach, se systematicky staral o to, aby k podstatným změnám v českém školství nedocházelo, aby se neposilovaly školy hlavního vzdělávacího proudu atd. Když byl v roce 2009 ministrem Liškou odvolán (mimo jiné v souvislosti s dosud nevyjasněnými handly s dotacemi na opravy ústavů a v souvislosti s neochotou adekvátně reagovat na rozsudek D.H. a ostatní vs. ČR.), natruc během letních prázdnin založil Asociaci speciálních pedagogů a začal se ozývat jako příslovečná potrefená husa…
Přečtěte si: Cílem strategie je, aby praktické školy nebyly za pár let potřeba
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Ve speciálním školství jsou finanční částky na žáka větší než ve školství základním, dětem se věnují odborníci.
Děti se naučí především to, co potřebují pro život.
Sloučením do jednoho kolektivu se poškodí stejně nadaní žáci základních škol i méně nadaní žáci speciálního školství. S barvou pleti to ale vůbec nesouvisí.
Agentura pro začleňování- co je to za sektu?
Neměla by se zrušit státem financovaná organizace, která rozděluje lidi podle barvy kůže ?
Koukám a nevěřím svým očím. Proč se věcné debaty odborníků, kteří tyto děti skutečně vyučovali a vyučují překrucují na rasismus?
Myslím, že autor článku by měl být okamžitě odvolán pro nekompetentnost a agentura zrušena. Styďte se, škodíte českému školství!!!
To je konečně ale dobrá zpráva!
Vykládám si jí tak, že základní školy brzy budou dostávat na žáka stejný normativ jako současné školy speciální a že budou mít prostor pro individualizaci a diferenciaci, v jejíž rámci budou moci běžně půlit třídy a pracovat se skupinami 12-15 dětí. To je ale super! Pak že ten Dobeš jen škodí, jaká pomluva.
Takže speciálové si chtějí zachovat teplá místečka? Není tomu právě naopak - teplá místečka si chtějí zachovat všichni zástupci těchto agentur pro začleňování , lig lidských práv, IQroma servisů, eduinů apod. Učitelé ve spec. školách s těmito dětmi denodenně pracují a vypiplávají, aby je něco naučili. Zajímalo by mne, kde si všichni tito aktivisté berou právo rozhodovat o těchto dětech. Hlavní slovo by měli mít rodiče, pokud jsou spokojeni se vzděláváním svých dětí ve spec. školách, není o čem mluvit. To už budeme jako za komunismu - místo strany a vlády roznodne agentura a nějaká romská neziskovka - rodiče těchto dětí jsou staveni do nesvéprávných osob, které nevědí, co je pro jejich dítě prospěšné - budou o tom rozhodovat různé agentury, ligy apod. Spousta rodiče dětí ze zš praktických /a nejsou to romové nebo sociálně znevýhodnění/ jsou zděšeni tím,co se chystá a podepisují také petice, které ASPCR sepsala. Nejsou to žádní sociálně vyloučení, ale lidé, kteří chodí do práce, řemeslníci, kteří podnikají apod. Žádná neziskovka za ně nebojuje jako za romy a oni na to prostě nemají čas. Ale začínají si uvědomovat, že je důležité se proti aktivitám, které pohřbí speciální odbornou péči konečně vzbouřit. Lze jim poradit jediné - obracet se na ČŠI,MŠMT,vládu,ombudsmana nebo ústavní soud a dát najevo svoji nespokojenost.
Mám opravněné obavy, že za několik desítek let u nás budou potřeba právě jen praktické a apeciální školy.
Praktické a speciální školy jasně potřebujeme. Asi se nedá zabránit nějaké rozumné míře optimalizace - je to ve všech typech a stupních škol, tedy šetřit se musí i zde.
Ale pořád lepší věnovat potřebné finanční prostředky na ZvŠ, než nechat úplně rozvrátit hlavní proud, tedy pro 80% školáků by to byla úplná záhuba. Příchod mentálně postižených a mentálně nedostačujících dětí by naprosto rozvrátil už i tak katastrofální stav vyučování na základních školách. Takže šetřit - ale s mírou!
Pane Houška - nedělejte si z toho srandu. Sám přece víte, že dotace na žáka ( studenta ) bude k 1.1. 2012 zrušena a bude nahrazena "normativem" na třídu o počtu 26 žáků. Potom se nebudete stačit divit, co učitel nenaučí ve třídě o počtu žáků 30 a na vyjímku 34. Nějaké dělení ? Asistenti ? To vše na školách hlavního vzdělávacího proudu. Ten časem zmizí a tyto veřejné základní školy se hromadně přemění na školy speciální. Je to čirý nesmysl. Ignorant
Je zcela zřejmé, že žákovi s lehkým mentálním postižením integrovanému do běžné třídy základní školy nelze při nejlepší vůli vytvořit takové podmínky, jaké má ve škole praktické. Uvědomují si zastánci integrací, že žák má výrazně odlišný učební plán od kmenové třídy? Jen pro příklad na 2.stupni má 5 hodin Pracovních činností a jen 1 hodinu Cizího jazyka. Musí tedy absolvovat tyto hodiny navíc v jiných třídách nebo i ročnících. Jak se při tom cítí? Mohou mu vznikat okna uprostřed rozvrhu, ... S rostoucím věkem se pomyslné nůžky mezi kmenovou třídou a jím rozvírají, takže ve vyšších ročnících už se učivo vůbec neshoduje.Výklad učitele pro něj přestává být potřebný. A co těch ostatních x žáků kmenové třídy, které musí učitel okrádat o část svého času. Není to diskriminační? Z "nějakého" důvodu není spojování tříd z různých ročníků na 2.stupni dovoleno. A není tento způsob integrace právě vytvářením "malotřídek" na 2. stupni?
NEMOHU NEREAGOVAT NA CINTY PISÁLKA!!!
Citace:." Pokud se tito lidé na jedné straně pasují do role těch, kteří znevýhodněným nejlépe rozumí a nejlépe jim pomáhají",...
A PROČ BY TO NEMĚLI TVRDIT. NAROZDÍL OD VÁS S NIMI MNOZÍ PRACUJÍ TŘEBA I CELOU SVOU UČITELSKOU PRAXI ... A VYDRŽELI!!! NEBO SI SNAD MYSLÍTE, ŽE STUDOVALI SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKU JENOM PROTO, ABY PO VŠ PRACOVALI NAPŘ. V POJIŠŤOVNĚ??? VY, NAIVKO!! NEBO DISKRIMINÁTORE??!!
Pokračování citace: "...a zároveň implicitně či explicitně tvrdí, že začleňování je ohrožením zdravé bílé a produktivní populace, pak jim prostě nelze věřit."
UČILA JSEM 32 LET NA ZŠ, POSLEDNÍCH 14 LET NA MALOTŘÍDCE (1.- 5.r), NYNÍ 3.ROK NA ZŠP. INTEGROVALI JSME DĚTI (CCA 10) S LMP (8 - 14 LETÉ) CELOU DOBU TÉTO PRAXE. HLAVNĚ PROTO, ŽE ZVŠ (POZDĚJI ZŠP) BYLA VZDÁLENA, A ABYCHOM TĚMTO "NAŠIM" VESNICKÝM DĚTEM POMOHLI.
VYUČOVÁNY BYLY PODLE TEHDY JEŠTĚ "OSNOV" ZVŠ. HLAVNĚ BYLY ZAŘAZENY DO ROČNÍKU,KTERÝ ODPOVÍDAL JEJICH MENTÁLNÍM SCHOPNOSTEM. KOLEGYNĚ SI STĚŽOVALY, ŽE TYTO DĚTI NEVYDRŽÍ PRACOVAT SAMOSTATNĚ, ŽE JSOU HNED UNAVENY, POKUD JE V HODINĚ RELAXAČNÍ CHVILKA, NEJSOU SCHOPNY SE UKLIDNIT,RUŠÍ POKŘIKOVÁNÍM A POLEHÁVAJÍ (NA LAVICI, NA KOBERCI).
Citace:" Při debatách o potřebě inkluze tvrdí, že není možná, že na ni školy nejsou připraveny."
ŠKOLY JAKO BUDOVY - TY ASI ANO, ALE UČITELÉ URČITĚ NE. ONA JE FUŠKA UČIT NA MALOTŘÍDCE NA ODDĚLENÍ!!! NATOŽ NA 2.STUPNI ODBORNÉ PŘEDMĚTY. NEBO UŽ VY NYNÍ VÍTE, ŽE DO 7.r.NATOŽ DO 9. NEDOLEZOU???????????????
Citace:" Takže o co jim jde? O dobro dětí, nebo o zachování svých pracovních míst" (SNAD SPEC.PED. SE VŮBEC NEMUSÍ OBÁVAT O SVÁ MÍSTA, VŽDYŤ UŠETŘÍTE PENÍZE NA DVPP A PŘIJDOU O MÍSTA TI BEZ SPEC.ODBORNOSTI. NEBO SE ZAČNE CELÁ UČITELSKÁ VEŘEJNOST NAJEDNOU VZDĚLÁVAT??)
"...a zachování „zdravé bílé“ české společnosti?"
MYSLÍM, ŽE TO ŽENETE DO KRAJNOSTÍ!!!MÁM POCIT,ŽE MÁTE VY A VÁM PODOBNÍ NA SVĚDOMÍ TY NEPOKOJE NA SEVERU ČECH!!!!
TO SI JAKO MYSLÍTE, ŽE DO ZŠ NECHODÍ ŽÁDNÝ CIKÁN (CCA 70% - ONI SI SAMI ŘÍKAJÍ CIGÁNI, SLOVO ROM NESNÁŠEJÍ,NEMÁ S JEJICH KULTUROU NIC SPOLEČNÉHO!!!)?
JAK JSTE SI VŠIML, "TROCHU MÁLO" O TOM NĚCO VÍM, MOŽNÁ ŽE TO BUDE TÍM, ŽE JSEM SE DALA NA TUTO ŽIVOTNÍ DRÁHU S CHUTÍ.
ZDRAVÍM VŠECHNY UČITELE ZŠ I ZŠP A JSEM OCHOTNA NAŠE SPECIÁLNÍ ŠKOLSTVÍ OBHAJOVAT MEZI PROUDY I PROTI VŠEM. JAK BOJOVNÉ!!! NENECHME SI DO TOHO KECAT. ČEŠI (MYSLÍM TÍM I ROMY), VZCHOPME SE!!
NEDOPUSŤME, ABY NÁM DO TOHO KECALI PISÁLCI A CIZÁCI!!!
UČITELKA (1.stupeň - TV, Sppg - psychopedie, log.asistent, důchodkyně!!!)
Okomentovat