„Je pro mě překvapením, že odboráři otočili o 180°. Když jsem je při svém nástupu informoval o plánovaných změnách, vítali je. Proč jsou nyní nespokojení? “ ptá se ministr školství.
Ministr Josef Dobeš prosadil státní maturity. Další nezbytné kroky, které povedou ke zlepšení vzdělávací soustavy České republiky, je zjišťování kvality vzdělávání v 5. a 9. třídách a změna modelu financování regionálního školství. „Je třeba odstranit nasávací efekt, kdy ředitel školy přijme co největší počet žáků, protože dostává peníze na hlavu, „vysvětluje ministr. Bude nutné se zaměřit na kvalitu vzdělávání a odstranit propad výsledků českých žáků v mezinárodních výzkumech PISA a TIMSS.
„Za dvacet dva let školské odbory naprosto zlenivěly a vzdálily se řadovým učitelům. Doporučil bych jim, aby se méně věnovaly výzvám a proklamacím a více jednotlivým případům učitelů, kteří potřebují pomoci,“ říká Josef Dobeš. „Kdykoliv se vyskytne problém, jako například propouštění učitelů na prázdniny, řeší jej ministr. Nezaznamenal jsem, že by jediný odborář protestoval a zastal se propouštěných. Tuto asociálnost a necitlivost se školské odbory snaží nahradit vyvoláváním nespokojenosti. Pracovníci ve školství by jistě více přivítali, kdyby odboráři místo psaní prohlášení, televizních vystoupení a organizování demonstrací začali konečně pracovat a starat se o jednotlivé křivdy,“ uvádí ministr.
„Vrcholem jsou protesty proti přidávání učitelům do nárokové, tedy tarifní složky platu. V roce 2011 dostali přidáno povinně - do „nároků“ mladí učitelé. Nyní vláda splnila svůj další slib – přidat na platy učitelů 4 mld. korun,“ říká ministr Josef Dobeš, který rovněž prosazuje, aby to bylo opět do tarifní složky platu. Zároveň dává odpovědnost řediteli, že může v ojedinělých případech zrušit věkový automat. “Odboráři, místo toho, aby tyto kroky uvítali, tak nám je vytýkají,“ nechápe postoj školských odborů ministr.
MŠMT reaguje na výhrady školských odborů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Skoro bych řekl, že mi došly humory.
se zaměřit na kvalitu vzdělávání
Trpím velmi intenzivním pocitem, že celý svůj učitelský život nejsem zaměřen na nic jiného. A mám s tím jenom problémy.
Kdykoliv se vyskytne problém, jako například propouštění učitelů na prázdniny, řeší jej ministr.
A jak, pane ministře, zadařilo se? Kolik ředitelů bylo propuštěno na hodinu?
kdyby odboráři ... začali konečně pracovat a starat se o jednotlivé křivdy
Budete, pane ministře, za křivdu považovat, až mi bude zrušen věkový automat z důvodu mého mladistvého vzhledu?
A na křivdách se už pracuje.
Takže, nenašlo by se pak na ministerstvu nějaké mým dovednostem přiměřené zaměstnání? Mohl bych třeba před jejich zveřejněním upravovat majkrosoftí dokumenty, aby nevypadly, jako když je psal někdo, kdo si na zš místo informatiky vybral vaření nebo pozemky.
Taky mne napadlo, kdo třeba vrátí učitelům čas (a nervy) za práci k ničemu. Namátkou tvorba švp, školení zadavatelů, hodnotitelů ...
A hlavně, kdo jim vynahradí jejich zonucovatění.
Vrcholem jsou protesty
Otázka zní:
Jak početná je ta ojedinělost?
A bude-li peněz na odpovídající platové stupně i v dalších letech?
Mohlo by se klidně stát, že se nám časem do let praxe započtou jen prokazatelně odučené třičtvrtěhodiny přímých vyučovacích povinností a všichni se šmahem ocitneme v prvním platovém stupni.
Faktem je, že když jsem upoozornil nejprve odbory ve škole a pak i okresní velitele na to, že kvůli "maturitám" si musí někteří učitelé sami podat daňové přiznání, nestálo to odborům ani za odpověď, natož na zějakou akci.
Když jsem upozornil odbory na nerovnprávné postavení zaměstnanců vůči žákům s dotovanými obědy ve školní jídelně (žák si může první den absence z důvodi nemoci oběd odebrat, učitel nikoli a musí doplatit dotace), tak mi odboráři řekli, že to jsou malé věci, o které se nestarají.
A takových maličkostí jsou troufám si tvrdit desítky...
Takže dokud se odbory budou starat o to, jaký bude věk odchodu do důchodu za 35 let a ne o tyhle maličkosti, tak jsou zbytečné až škodlivé a podporovat jeiich akce bohužel nemůžu.
Moc hezky si to pan ministr vymyslel. Napřed dostali tisíce přidány mladí učitelé, teď dostanou tisíce družinářky a vychovatelky. Mě jako zkušenému učiteli s dvacetiletou praxí pokaždé vzrostl plat o pár stokorun (hrubého). Ale zato mám skvělý pocit, jak máme všichni stejně bez ohledu na věk a zkušenosti. Docela by mne zajímalo, kdy si Dobeš vzpomene na nás "staré kantory"
dokud se odbory budou starat
Mohou se samozřejmě starat málo nebo o něco jiného, než byste uvítal. Vstupte do odborů a staňte se součástí staracího procesu na svojí úrovni příkoří.
Odbory nejsou oni, ale my.
Podle lehce nervních ministrových reakcí i mnohých pánů ředitelů tu nějaké možnosti jsou.
Odbory nejsou oni, ale my.
Nezlobte se, v odoborech jsem byl a kvůli obsahu práce jsem vystoupil.
Čili pro mě - odbory jsou oni, ne já.
v odoborech jsem byl
Přehlasovali Vás? To se někdy stává.
Jak praví zkušený Světák: Jsou-li přítomných většinou blbci, nesmí dojít k hlasování. Nebo tak nějak.
"Je třeba odstranit nasávací efekt, kdy ředitel školy přijme co největší počet žáků, protože dostává peníze na hlavu, „vysvětluje ministr."
Lež jako věž.
a) To co budu mít ve třídě nad 26 žáků je zdarma. Co s těmi třídami na výjimku o počtu 34 žáků ve třídě ? Praha totiž není zbytek republiky. Jednoduše ty žáky musím do školy přijmout, protože by jinak dojížděli. A kdo na to dojížděni 10 - 15 - 20 km dneska má ? To znamená, že nedostanu peníze na 8 žáků. Děkuji.
b) Budu mít třídu o počtu třeba 22, více žáků se v obci třeba na Jesenicku nenajde. Dostanu :
1) méně peněz na třídu, školu
2) Škola bude sloučena s nejbližší devítiletkou 14 km vzdálenou
a žáci budou muset dojíždět a ba i přestupovat, pokud se nezruší autobus. Co já vím, je to však reálné.
3) Devítiletka bude úplně zrušena
Tak Vám pane ministře za tento nápad děkujeme. Toto není reforma. To jsou tupé úspory od stolu někde v Praze.
Dole se uspoří a nahoře rozkrade. Tož dobrá demokracie. Ignorant
Jsou-li přítomných většinou blbci,
Ne, nejsou to blbci. Jen mají jiný názor na to, co řešit.
Já jim ho neberu, ať pracují dále na tom, co považují za důležité.
Ale ať mě nenutí, ať je podporuji.
Se školskými odbory jsem skončila před cca 12 lety, kdy po všech učitelích v odborech chtěli jednorázový členský poplatek navíc na uhrazení dluhů odborové organizace bez jakéhokoliv zdůvodnění. Jejich současná výzva je směšná, protože nereagují na oficiálně zveřejněné informace, ale na to, co kde nějaká paní povídala.
Jo, to je podstatná otázka.
Reagovat na všechny nesmysly, které ministr Dobeš aktuálně plácá, i když je ze zkušenosti dost pravděpodobné, že bude za týden plácat pravý opak?
Nebo se na to vykašlat a doufat, že mu to, že zase vymyslel, resp. spíše u něj někdo prolobboval nesmysl, včas prozradí někdo jiný a že na ten aktuální snad nedojde?
Okomentovat