Jsem rád, že mám coby stínový ministr školství v tomto podporu i samotných učitelů, kteří jsou s dětmi v každodenním styku a vědí, že podle výkonů v jednom testu v páté třídě nelze hodnotit studijní předpoklady jednotlivých žáků. Portál iDnes dnes zveřejnil rozhovor s ministrem školství Josefem Dobešem, který je podle mého názoru několikanásobným důkazem toho, že Josef Dobeš nemá v čele resortu školství co dělat a namísto odborného manažera se stává spíše rozverným klaunem. Předně bych se zastavil u toho, kdy Josef Dobeš obhajuje testy v 5. a 9. třídách tím, že „mentálně retardovaný měl ve starém systému možnost dosáhnout na titul bakalář“. Od člověka, který musí své podřízené po nocích a v zjevně podroušeném stavu psát seminární práce, aby vůbec dostala zápočet, jsou tato urážlivá slova skutečně na místě…
Josef Dobeš v rozhovoru téměř do krve brání svůj nápad na testování žáků 5. a 9. tříd, proti kterému se v současné době přidaly i odbory, které Josefa Dobeše kritizují i kvůli financování škol a platovým tabulkám, za což já osobně kritizuji ministra školství dlouhodobě. Jsem rád, že mám coby stínový ministr školství v tomto podporu i samotných učitelů, kteří jsou s dětmi v každodenním styku a vědí, že podle výkonů v jednom testu v páté třídě nelze hodnotit studijní předpoklady jednotlivých žáků. Pokud chce tedy Josef Dobeš skutečně testováním v 5. a 9. třídách takto chybným způsobem děti kastovat, pak by měl v pozici ministra školství skončit nejlépe ještě dnes.
„Od člověka, který musí své podřízené po nocích a v zjevně podroušeném stavu psát seminární práce, aby vůbec dostala zápočet, jsou tato urážlivá slova skutečně na místě…“
Dalšími kontroverzemi, které se v rozhovoru objevují, je naprostá bagatelizace jak nedávného policejního zásahu na ministerstvu školství kvůli pochybnému tendru, tak uniklého seznamu podporovaných romských dětí. Podle mého názoru se jedná o velmi závažné věci, nad kterými nelze jen tak mávnout rukou, jak to ministr školství předvádí.
Angažmá Josefa Dobeše v ministerském křesle dlouhodobě dokazuje, že jeho jmenování ministrem školství nebyl žádný „přirozený a odpovědný výběr“ někoho, kdo resortu rozumí, ale spíše metoda koaličního vyvažování a styl „pokus-omyl“.
Před časem se Josef Dobeš pyšnil větou typu „odborná veřejnost stojí za mnou“. Pane ministře, je třeba si přiznat smutnou pravdu – nejen odborná, ale i široká veřejnost včetně většiny učitelů a studentů s vašimi nezodpovědnými experimenty nesouhlasí a o oblast školství má pod vaším vedením vážnou obavu.
Marcel Chládek: Klauniáda Josefa Dobeše na ministerstvu školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Troufnu si tvrdit, že jsem v posledním týdnu přečetla většinu článků, kde byl Josef Dobeš v hlavní roli. Ovšem článek na iDnes to vše korunoval.
Nejen za tento článek, ale za celé dosavadní funkční období pana ministra říkám NE, mou podporu rozhodně nemá.
I za mě NE! A to rezolutní NE! Protože to, co napáchá jeho REFORMA, OPTIMALIZACE A ÚSPORY, to už dohromady nikdo nedá, ať bude z jakékoli strany či partaje. O učitele strach nemám, ti tu budou vždycky, ale v první řadě jde přece o děti. O naše děti!! IVaJ.
Mentálně retardovaný to nedotáhne jen na bakaláře, dokonce to může dotáhnout až na ministra!
O našem ministrovi je v poslední době jrnom hodně smutné čtení. Škoda, že premiér si všímá pouze ministrů, které není vidět.
PS. A druhá škoda, že vyjádření pana Chládka skončilo v podstatě na úrovni bulváru. To bych také od svého ministra považovala za nedůstojné.
Pane Chládku, nepřihřívejte si polívčičku. To NE Dobešovi neznamená ANO pro Vás.
Dobeš - ne, již stačilo ! Ignorant
Klausismus. Jsem proti všem - ismům !
Okomentovat