Celá věc je navíc důkazem toho, že na co Josef Dobeš sáhne, to zkazí. Není to totiž první fungující projekt, který ministr školství za více než rok, co je ve funkci, dokázal zcela potopit.
Nedávno se objevila informace, že ze škol hromadně odcházejí
psychologové. Důvodem má být pochybení ministra školství Josefa Dobeše,
který díky své neschopnosti nedokázal plynule navázat na čerpání
Evropských fondů, ze kterých byli psychologové placeni. Psychologové
si však logicky hledají práci jinde a říkají, že je Josef Dobeš –
mimochodem také původním povoláním psycholog – hodil přes palubu.
Zároveň se však snaží svou odpovědnost přenést na jiné, kdy se snaží
z celého debaklu obvinit mj. dnes už bývalého hlavního manažera projektu
Rozvoj školních poradenských pracovišť (RŠPP) Richarda Brauna.
Na
základě výše uvedených informací jsem se tedy rozhodl se s panem
doktorem Braunem a dalšími setkat a zjistit od nich, jaký je jejich
pohled na celý problém. Informace, které mi byly poskytnuty,
ve mně jen utvrdily přesvědčení, že za vše je odpovědný ministr školství
Josef Dobeš, a to kvůli jeho naprosto nekompetentnímu přístupu.
Josef Dobeš byl totiž na celý problém zástupci školních psychologů upozorněn formou petice, a to již 5. dubna 2011! Tedy s několikaměsíčním předstihem. Petici podepsalo několik desítek školních psychologů z celé republiky. Josef Dobeš na hrozby uvedené v petici však vůbec nereagoval. Další informace jsou naprosto šokující.
„MŠMT
podpořilo školy finančně do konce roku 2011, peníze byly vyčleněny
z rozvojového programu Pokusného ověřování integrativního a inkluzivního
modelu. O tom však školy nebyly informovány, vše si musely najít
na webu,“ řekl bývalý hlavní manažer projektu RŠPP Richard Braun. „Dokument
datovaný 30. září byl vytvořen 12. října a na webu zveřejněn 25. října.
Tedy po měsíci „práce“ na modelu, který však nikdo nikomu dosud
neposlal. Někteří ředitelé škol opět vystoupili z tohoto projektu,
protože se báli, co za to bude MŠMT chtít. Mezi specialisty opět zavládl
chaos. Není ani jasné, kdo projekt řídí,“ dodal Richard Braun.
Vyzývám
tedy Josefa Dobeše, který za celou věc podle mého názoru nese osobní
odpovědnost, aby celou věc řádně uvedl na pravou míru a omluvil se těm,
které očernil, aby si, jak se říká, sám zachránil krk.
Celá
věc je navíc důkazem toho, že na co Josef Dobeš sáhne, to zkazí. Není
to totiž první fungující projekt, který ministr školství za více než
rok, co je ve funkci, dokázal zcela potopit.
Marcel Chládek: Josef Dobeš svou neschopností zcela potopil své kolegy psychology
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Toto volební období (a nejspíš ještě hodně dalších let) bude v análech českého školství zaneseno jako "apokalypsa po dopadu asteroidu Dobeš".
Nicméně je třeba mít na paměti, že ač je tomu těžko uvěřit, od příštích voleb může být i ještě hůř.
Kdo včas uteče, vyhraje.
Nevidím důvod pro existenci psychologa ve škole. Jediný. Jsou-li v ní kompetentní učitelé.
Jediným řešením by bylo omezit vliv ministerstva na vzdělávání jednou pro vždy. Školství přece, stejně jako kultura, nemůže podléhat politice!
Jediným řešením by bylo omezit vliv ministerstva na vzdělávání jednou pro vždy. Školství přece, stejně jako kultura, nemůže podléhat politice!
Naprosto souhlasím.
Potřebujeme apolitický profesní orgán, který by převzal spoluzodpovědnost za vzdělávací soustavu této země.
Který by byl garantem kontinuity strategických změn bez ohledu na to, jakou barvu má tričko momentálně na MŠMT sedícího ministra. Protože vlády a jejich ministři, kteří o školství poprvé zaslechli 14 dní před nástupem do finkce se střídají příliš často, ale změna směru kolosu, jakým je školství, to je záležitost na desetiletí.
Potřebujeme Pedagogickou komoru.
Aha, a je snad školství tak samostatné, že se bude financovat samo? Nebo to udělají rodiče našich žáků? Nebo snad pedagogická komora? Snad nemyslíte vážně, že stát bude vše platit, a vzdá se vlivu.
Jsem toho názoru, že pokud by bylo něco potřebné, tak už by to bylo vzniklo.
Snad nemyslíte vážně, že stát bude vše platit, a vzdá se vlivu.
Potřebujeme apolitický profesní orgán, který by převzal SPOLUZODPOVĚDNOST za vzdělávací soustavu této země.
Smím se Vás zeptat, kdo financuje zdravotnictví, soudnictví, advokacii, finančnictví, architekty, daňové poradce, ....?
A jak souvisí způsob financování resortu s existencí profesních komor třeba stomatologů, lékařů, účetních, soudních znalců ...?
Jak omezuje existence třeba advokátní komory VLIV STÁTU na uplatňování práva, nebo lékárnické komory na léčbu pacientů?
pokud by bylo něco potřebné, tak už by to bylo vzniklo.
Tak to je myšlenka natolik hluboká, že jejího dna nejsem svým omezeným uvažováním schopen dohlédnout.
Určitě to stejně platí třeba i pro protikorupční zákony, nebo důchodovou reformu, že jo.
:-)
Víte, "legislativní proces" má svá jistá "úskalí".
Ale je faktem, že samotní učitelé jsou zřejmě raději nesvéprávným stádem, na které si kdokoliv může otevřít svá ústa, místo aby dokázali ustavit profesní organizaci a vydobýt si respekt podobný, jaký má třeba lékařská komora.
Jinak by se o to alespoň pokusili.
Pdg komora tady měla být už dávno, měla by sdružovat kvalifikované a kvalitní učitele. Bohužel zatím učitelstvem orají neschopní ředitelé a obecní a krajské úřady.
Lobování za psychology ve školách je směšné. Ve školách pracovat zpravidla vůbec nechtějí - a jejich působení ve škole je sporné.
sdružovat kvalifikované a kvalitní učitele
Kvalifikovaných je asi 70% kantorů, kolik z toho je kvalitních? Pozná to někdo? Kdo tedy do komory vstoupí a kdo už ne, protože není kvalitní?
Ale zajímalo by mě, proč na veřejnosti neustále vystupují tzv. odborníci na školství, ale nikdy žádný novinář neudělá článek s vyznamenaným oceněným učitelem. Když už se za některého učitele postaví skoro všichni žáci ze školy, vedení školy i kolegové, má vzdělávací výsledky a chválí ho i rodiče, tak to by snad mohl být ten prototyp. Ať tedy poradí ostatním, jak na to, aby byli taky kvalitní. A a´t jde do ped. komory, případně. Jenže tihle nadšení kantoři dělají radši přípravy, než úřadovat, psát petice a vykřikovat opoziční názory. Odborářské. A jak vidno, i bez komor se obejdou.
Jenže tihle nadšení kantoři dělají radši přípravy, než úřadovat, psát petice a vykřikovat opoziční názory. Odborářské. A jak vidno, i bez komor se obejdou.
Opravdu netuším, jak souvisí kvalita práce učitele s jeho politickými názory, s tím zda je či není v odborech, či zda by byl případně ochoten vstoupit do pedagogické komory.
Vy jste se těch vynikajících učitelů ptal, zda jsou v odborech, nebo podporují myšlenku pedagogické komory?
Velmi pochybuji.
Znám skvělého kantora - aktivního komunistu i vynikající učitelku - voličku ODS. A znám také spoustu hlupáků, některé i mezi učiteli a kupodivu jsem nezjistil žádný vztah mezi jejich hloupostí a tím, koho volí.
Znám zjevně neschopného ředitele, který je ve funkci jen díky tomu, že je členem stejné strany, jako starosta.
A znám všeobecně uznávaného a respektovaného ředitele, který se kromě své práce věnuje aktivně politice na obecní úrovni.
Nezlobte se, ale Vaše argumentace proti pedagogické komoře postádá logiku.
Komory jsou sdružení profesní. Sdružují lidi vykonávající profesi, bez ohledu na "kvalitu" tohoto výkonu. A že znám i neschopné lékaře - členy lékařské komory.
Jiná věc je, že komora může být garantem kvalifikace a také, pokud je členství povinné, může odejmout členství těm, u nichž je prokázáno hluboké profesní či etické pochybení.
Kdyby například existoval etický kodex profese učitele, nemuseli bychom před časem diskutovat, zda se jedna učitelka ze Znojma může ve svém volném čase věnovat natáčení pornosnímků.
Pedagogická komora nemůže řídit školství. Jako profesní organizaci si ji dovedu představit, ale pokud by fungovala pod silným politickým vlivem, např. jako v případě lékařů, pak by to bylo ještě horší, než v případě ministerstva.
Proti pedagogické komoře jsou především učitelé. Kdyby proti ní nebyli - dávno by si ji založili... Naopak - všechny pokusy o její založení selhaly kvůli nezájmu učitelů!
Ať tedy poradí ostatním, jak na to, aby byli taky kvalitní.
Jé, to bych potřeboval. Kudy chodím, ptám se kovaných odborníků, jak se stát kvalitním učitelem. Zatím, bohužel, žádná rada. Že nejsem oblíben, jsem si už zvykl. Ale ta nekvalita mne hněte. Rád bych si svůj plat zasloužil.
Proti pedagogické komoře jsou především učitelé.
Je s podivem, že už dávno není nějaký ten pedagogický špajz ustanoven. Asociací všelijakých plno, ale komora nikde.
Ono totiž, sejdou-li se školní zaměstnanci, poperou se pedagogové s nepedagogy. Když se sejdou učitelé, vjedou si vzájemně do vlasů předškolní, základní, střední a vychovatelé k tomu.
Teď v pátek jsem byl na jednání učitelů středních škol. Uhádli jste, poštěkali se gymnázia s odbornými školami. A když se potkají třeba učitelé z gymnázií, do vlasů si vjedou matematici s jazykáři.
A všichni ti trumpeti napříč pedagogickým spektrem nevědí, že ze všeho nejzodpovědnější a nejtěžší je učit informatiku. To dá rozum.
"příštích voleb může být i ještě hůř."
To jako kolego myslíte, že by se ti hlupáci z VV opět dostali do parlamentu a Dobeš by pokračoval ? Je to totiž ten nejhorší ministr od roku 1989.
všechny pokusy o její založení selhaly kvůli nezájmu učitelů!
Ano.
Nemohu, nežli jen souhlasit.
A je to moje největší zklamání z této profese. Neskutečná připosranost učitelstva českého.
(Omlouvám se za výraz, ale jakýkoliv jiný by nevystihoval podstatu.)
I když si myslím, že hlavní příčinu spíše vystihnul kolega Blaha.
Všichni ti představitelé různích sdružení a asociací totiž nemají nejmenšího zájmu na tom, aby řešili problémy školství komplexně. Každý chce být spíše jen kohoutem na svém malém hnojišti.
Jsou to srabi, kteří nemíní riskovat. Co kdyby se v širším plénu ukázala jejich neschopnost?
Ale když si můžou na vizitku napsat "předseda asociace", to už přece nějak vypadá, že?
Pokud jde o partikulární zájmy, ty jsou přece pro profesní komory typické. Ale pokud se dokáží dohodnout představitelé obvodních lékařů s představiteli fakultních nemocnic, pak nevěřím, že by toho nebyli schopni i učitelé.
Pokud by ovšem opravdu chtěli.
Okomentovat