Kulatý stůl na téma – Výsledky státní maturity a jak dál – pořádal dne 4. listopadu 2011 Českomoravský odborový svaz pracovníků školství. Diskuse se účastnili členové profesní sekce střední školství, zástupci odborného školství a zástupce CERMAT Ing. Jiří Zika.
Účastníci jednání se shodli na těchto závěrech:
- Požadujeme, aby se změnilo obsahové zaměření vzdělávacích programů SOŠ a SOU (posílením hodinové dotace všeobecně vzdělávacích předmětů).
- Zásadně nesouhlasíme se sníženým počtem hodnotitelů, Je nemyslitelné, aby hodnotitelé zvládli 260 prací při plnění běžných pracovních povinností. Navrhujeme ponechat stávající počet hodnotitelů, pro zvýšení objektivnosti vrátit druhého hodnotitele a hodnotit práce z jiných škol.
- Navrhujeme, aby zadavatelé byli z jiných škol.
- Žádáme, aby byly zavedeny povinné přijímací zkoušky na maturitní obory SŠ.
- Požadujeme, aby byl změněn obsah didaktického testu z ČJL, aby se nejednalo pouze o porozumění textu, ale také o jazykové učivo.
- Zúčastněné znepokojuje to, že se dnešního jednání nezúčastnil nikdo z MŠMT a z vedení CERMAT, což vypovídá o nezájmu MŠMT o názory středoškolských učitelů celé republiky.
- Požadujeme, aby i do budoucna zůstala společná část maturitní zkoušky v současné podobě, tedy povinně ČJL a volitelný předmět.
- Žádáme dořešit a přesně specifikovat odměnu za vykonanou práci hodnotitelů jak v případě oprav písemných prací, tak odměnu hodnotitelů ústní zkoušky - tvůrců pracovních listů.
1 komentářů:
Už jsem to tady někde psal:
1. Z ministerstva se neuráčili.
2. Pan Zíka statečně čelil a odnášel to i za ministerstvo.
3. Vzájemně se utkaly/i:
- gymnázia s odbornými školami a učilišti,
- jazykáři s matikáři,
- češtináři s cizojazyčníky.
4. Bylo vysloveno podezření, že
- bodové zisky byly nastaveny účelově,
- je pokus o privatizaci hodnotitelství.
5. Pikantní diskuse o hodnocení maturitních prací byla utnuta, aby se dostalo i na ostatní.
6. Tak to tam jiskřilo, až shořela zvuková aparatura.
Okomentovat