Vysokou školu jsem vystudoval jako standardní a běžný student. Nebyl jsem ministrem a ani politikem. Má práce prošla oponenturou a obhájil jsem ji. Je to už pěkná řádka let.
Pokud posudky, které má Mladá fronta Dnes, považují moji práci za nějakým způsobem nekvalitní, je to zřejmě tím, že co vědec - to jiný názor. Respektuji to. Jen upozorňuji, že jsem psal diplomovou práci, nikoli vědeckou publikaci. Často se tyto dvě věci zaměňují. Jako psycholog jsem se ale řadu let živil a myslím, že své práci a oboru rozumím.
Mgr. Josef Dobeš
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Josef Dobeš: Vyjádření k diplomové práci
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
I kdyby to byl sebevetsi pitomec, toto uz je hon na ministra a novinari predvadeji co umi. Kdyby tak lustrovali diplomku kazdymu, zjistilo by se, ze ne vsechny jsou opravdu skvostnym dilem.
Sam bych za svou taky ruku do ohne nedal...
Jeste chybi vyjadreni EDUin.
PN
Zejména to sedí od novinářů, kteří nás dnes a denně přesvědčují o tom, že je mezi nimi převaha nedovzdělanců, kteří zvolené téma pojednají povrchně, bez souvislostí, často podbízivě a vždy s ohledem na náklad listu (a to vše platí nejen o bulváru).
Skoro to vypadá jako novinářské kopání do (politických) mrtvol.
Kéž by.
Paradoxně tentokrát ministra částečně podpořím.
Jistěže si člověk, který kritizuje poměry na našich vysokých školách a "úroveň" jejich absolventů, svým způsoběm koleduje o to, aby někdo prověřil jeho vlastní studium.
Dvojnásob, pokud tím kritikem je přímo ministr školství.
Nevinil bych z toho novináře.
Je to jejich práce pátrat a odhalovat to, co by někteří raději hodně hluboko skryli.
Ale rozlišujme pseudostudenty a jejich pseudotituly, které získali "studiem" v době, kdy se již věnovali politice, případně tam, kde je podezření, že diplom si někdo koupil.
Pokud vyvstane podezření na špatnou úroveň práce člověka, který prošel studiem jako obyčejný student, pak je na místě se spíše ptát, jak svou roli splnili vedoucí a oponent diplomové práce.
Byla-li práce špatná, pak neměla být připuštěna k obhajobě a student ji měl přepracovat.
Od pana ministra bychom pak měli očekávat, aby vytvořil a zajistil takové podmínky pro vysoké školy, aby vysokoškolští profesoři nebyli motivováni k přivírání a zavírání očí nad výkony studentů, ale měřili všem stejně a přísně.
Ale to už je jiná debata.
Především bychom se měli podívat na ty, kteří něco získali souběžně s výkonem funkce. Tituly, majetek.
Pak by se teprve mohly zrevidovat studijní výsledky všech činovníků ve státní správě a samosprávě. A pak těch, co získali vzdělání za totáče.
Ne každý ministr školství studoval na jedničky, ne každý ministr dopravy uřídí náklaďák, ne každý ministr obrany se kdy trefil do terče.
Také by mohlo vyjít najevo, že jsme si dílem hráli s lulinky a počurávali se šmahem. Já třeba do jedenácti, a teď už zase. Šmahem.
Pokud by existovala přímá souvislost kvality Dobešovy diplomky s kvalitou jeho současné práce, dal bych všechny vedoucí a oponenty jeho práce zavřít za ohrožení celé společnosti.:-)
Ale hádám, že by šlo o silně vykonstruovanou souvislost. On kdyby se někdo začal šťoura v kvalitě diplomových prací části učitelů, asi bychom se smíchy taky neudrželi.
Vážení přátelé, jen do něj, ale tudy ne!!!
Možná to odflákl nebo na to neměl. Premiantem tudíž asi nebyl. Nyní se stal tím nejlepším ministrem školství VŠECH DOB. Hodně zajimavé, jak člověk na stáří "moudří".
Tohle už je opravdu hon na čarodějnice.
Je to už pár let, práce se psaly na psacím stroji, nebyl přístup k internetu, ... a navíc leží odpovědnost spíše na oponentovi a vedoucím práce. On to spíše jako student zkusil, zda to projde - a prošlo.
Výhrad proti ministrovi mám opravdu hodně, ale tohle je vážně přehnané.
Jasná věc, toto je pitomost, ale aspoň se ukazuje, že s kvalitou VŠ jsme byli na štíru už dávno před RVP!
Obecně mne mrzí spíš Dobešovo mediální lhaní (máme hodně špatných absolventů VŠ, protože netestujeme apod. Přitom vrány na stromě vědí, že těm studentům, svým dětem nebo posluhovačům, tituly, vč. JUDr. někdou koupil, obyčejně nějaký "významný člověk") a matení veřejnosti o souvislostech, ale i to patří k řemeslu. Je to neetické, škodí to, ale funguje...
To bude ještě trvat, než se změní přístup ke vzdělání u nás obecně a princip kvantity bude nahražen principem kvality.
U nás visí nové bilboardy: Studujte technické a humanitní obory na naší univerzitě!
18 tisíc studentů, výborné možnosti profesního uplatnění v mnoha perspektivních oborech!
čili vysoké školy už zase spustily nábor. Čím víc studentů, tím líp. Kdo nebo co to zastaví? Státem daná směrná čísla pro přijetí? Školné? Začínám tomu věřit.
Vzhledem k tomu, že technologie zaplavují všechny obory, už nestačí šroubovák a hasák, i instalatér bude potřebovat odpovídající vzdělání. Neříkám, že Dr, CSc., ale Bc z techniky se mu jednou možná šikne. Zvlášť, když bude chtít podnikat. A to nemyslím v legraci. Na základce to do nich nenarveme.
Ta práce je skutečně velmi slabá. Špatná vizitka Dobeše i vedoucích práce. Tohle nemělo jít vůbec k obhajobě.
Okomentovat