Vzhledem k množícím se dotazům a zavádějícím informacím, které se objevují v různých médiích, poskytuje ČŠI informace ve formě otázek a odpovědí k realizaci testování v 5. a 9. třídách.
Soubor naleznete ve Wiki České školy
FAQ: Testování 5. a 9. tříd - otázky a odpovědi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
No ale jak to tak čtu tak zjišťuju že je to úplně jinak než co říkají v médiích. Takto mi to připadá smysluplné a prospěšné. Jenom nevím proč ten Dobeš pořád říká něco jiného.
Ta aplikace dělá seriózní dojem. Podaří-li se záměr naplnit, mohlo by to celé být přínosné. Musely by ale být splněny určité podmínky. Opakuji je už poněkolikáté, zatím s velmi malým efektem. Tak znovu:
1. Testy musí být primárně určeny žákům (a učitelům). Náznakem je alespoň možnost volné dostupnosti otázek. Jen není jasné, zda zde budou i ty, které se pak použijí při ostrém testování.
2. Musí být jasně definováno, kterou část splnění výukových cílů testy ověřují. A musí být jasné, jak se budou ověřovat i ty, které tyto testy nepostihují. To je zásadní věc, protože jinak se výuka soustředí jen na přípravu k testům. Existence ŠVP s aktivitami budujícími i další znalosti a kompetence přestane být vnímána jako důležitá.
3. Nedělat výsledkové žebříčky je nereálné. Dělat se budou tak jako tak. Myslím, že by bylo lepší výsledky rovnou zveřejnit. Horší školy ovšem nezasluhují primárně trest, ale pomoc.
4. Není možné provádět ověřovací testy jen na konci 5. a 9. třídy. Je nutné je dělat co nejčastěji. Z výsledků je pak možno zjistit přidanou hodnotu a učitel na ně může ve výuce reagovat.
5. Svět se vyvíjí. Školství musí reagovat. Zcela přirozeně se v duchu budoucích potřeb absolventů škol vyvíjejí i metody mezinárodního srovnávání výukových výsledků (např. PISA). Všechny zatím dostupné informace vyvolávají domněnku, že naše plošné testování nebude s tímto mezinárodním kompatibilní. Pak se naše výsledky ale nemohou zlepšit.
Jistě je ještě mnoho dalších důležitých problematických věcí, které je třeba v souvislosti s testováním řešit. ČŠI spolu s ministerstvem věc bohužel chápe tak, že do toho nemá nikdo co mluvit. Pořád jsem nepochopil, jak chtějí vytvořit použitelnou databanku srovnatelných testových úloh. Myslím, že ten nápad, že otázky budou do systému vkládat samotní učitelé, k ničemu dobrému nepovede. Nechme se překvapit.
Všechny zatím dostupné informace vyvolávají domněnku, že naše plošné testování nebude s tímto mezinárodním kompatibilní
Podle mého názoru je hlavní, aby se zlepšila schopnost žáků se učit, aby se samostatně rozhodovali, že se teď musí naučit tu a tu látku, protože...Po určitých krůčcích a etapách musíme měnit přístup k učení. Když tohle zvládnou, nebude už takový problém zodpovědět i jiné způsoby otázek, jaké budou v PISA. Podle mě největší problém je právě malá motivace k učení obecně. Aspoň na ZŠ.
"největší problém je právě malá motivace k učení"
Máte-li dojem, že plošné testování zlepší motivaci k učení, jste ne hlubokém omylu. Vyvolá možná zájem o správné zodpovídání otázek. Nic víc!
to -: Kéž by alespoň to.
Tím, že žáci odpověděli na otázky za 20 minut, ale měli na to 30 minut, bych se moc nechlubil. Mám ty zkušenosti, že u většiny písemek a o testech ani nemluvě odevzdávají jako první ti, kteří to jenom odklapou ca odmítají se nad otázkami vůbec zamyslet.
Myslím si, že je třeba testovat. Jinak si stále budeme namlouvat, že jsme zvládli vše na jedničku a Bohu žel, opak je pravdou. Neznalost žákův v hlavních předmětech - M, ČJ - je trestuhodná. Je třeba si konečně přiznat nemilou skutečnost. Oblast ICT není na tom lépe, hodinová dotace nic neřeší.
Přesně, testování má smysl, jako zpětná informace. A jestli to dobře chápu z oficiálních dokumentů (ne z toho co kdo kde naplácá v televizi), tak to tak i bude. Tento materiál by si měli přečíst všichni co se k němu v médiích vyjadřují, protože by možná přestali plácat bludy které jenom popuzují (byť se nezakládají na pravdě).
Okomentovat