Omezení provozu portálu rvp.cz jen přispěje k odstavení reformy školství na vedlejší kolej a bude znamenat další omezení metodické podpory učitelů.
Směřování mistra školství Dobeše k centralizaci, nasazení represivních nástrojů místo podpory a motivace lze dokladovat na dalších krocích ministerstva. Právě probíhající revize rámcových vzdělávacích programů směřuje k odstranění zmínek o vzdělávacích kompetencích, na nichž je reforma založena. K 31. říjnu byl zastaven příjem nových příspěvků na Metodický portál rvp.cz, který toto pojetí reformy podporoval.
Portál www.rvp.cz vznikl v roce 2005 a pokračoval v rámci projektů Metodika a Metodika II. Jeho smyslem bylo nabídnout učitelům webové prostředí, kde se mohli vzdělávat, diskutovat a sdílet informace, zkušenosti a materiály užívané ve výuce. Postupně bylo do vybudování tohoto portálu investováno zhruba 80 milionů korun, převážně z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF) a státního rozpočtu ČR. Jeho denní návštěvnost byla 10.000 návštěvníků a šlo fakticky o jediný prostředek metodické podpory učitelů, která je nutnou podmínkou realizace jakékoli proměny školství. Zároveň se jedná o unikátní vzdělávací prostředí pro učitele v mezinárodním rozsahu.
Tyto peníze i investovaná energie budou fakticky zmarněny, protože portál už svým spolupracovníkům oznámil, že vzhledem k ukončení projektu Metodika II. zastavuje příjem všech nových materiálů. Zároveň ale vypisuje Česká školní inspekce výběrové řízení v hodnotě zhruba 300 milionů korun na nový portál, který má sloužit k ověřování výsledků vzdělávání, v tuto chvíli tedy především k zavedení plošných testů po 5. a 9. ročníku základní školy. Potvrzuje to trend současného vedení ministerstva nahradit podporu a rozvoj kontrolou a represí.
Stanislava Krčková, bývalá ředitelka Výzkumného ústavu pedagogického, provozovatele portálu rvp.cz, řekla: „Z mého pohledu udržitelnost projektu, a tím udržitelnost Metodického portálu, znamená zachování všech jeho funkcionalit. Neznamená to jen, že portál bude dál přístupný na internetu a jeden člověk (IT) se bude starat o jeho funkčnost. Portál musí žít, musí tam přibývat nový obsah, musí fungovat komunita, atd. Bez lidí, kteří se starají o život na portálu a stále vymýšlí, čím ho vylepšit, co dalšího nabídnout učitelům, ale také bez schopných učitelů a dalších tvůrců obsahu, se začne z portálu stávat jen mrtvé úložiště. Kvalita není zadarmo a lidská práce také ne, to víme všichni. Proto slíbené 2 miliony a úvazek pro 1 člověka (IT) na provoz takto skvěle rozjetého „vlaku“ mi přijdou ve srovnání s jinými výdaji MŠMT jako „smutná legrace“.
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, o. p. s., řekl: „Faktické zrušení Metodického portálu je jasný doklad, že ministr s pedagogy a jejich vzděláváním nepočítá. Rozhodně ne s tím, že by mohli do podoby reformy reálně mluvit. Smyslem portálu byla především komunikace, možnost vyměňovat si to, co se jednotlivým učitelům osvědčilo. I tuto minimální podporu ministerstvo ruší a nahrazuje ji pouze systémem testů, tedy represí, která fakticky nemůže kvalitu našeho vzdělávání zlepšit. Jen dělá z učitelů pasivní naplňovače státní zakázky. Právě taková demotivace učitelů je nejvážnějším důsledkem současných kroků ministra Dobeše.“
EDUin: Ministerstvo školství likviduje internetový portál podporující reformu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
probíhající revize rvp směřuje k odstranění zmínek o vzdělávacích kompetencích
Hroutí se mi svět. Na kvasném procesu "zkompetentňování" jsem měl postavenu nemalou část svých estrádních vystoupení. I zde na čš.
To je, jako když imitátorům odejde Paroubek z veřejného života.
Milý Luďku, známe se již dost dlouho, a já vím, že úplně hloupý nejste. Jsem si jist, že svůj břitký estrádní humor můžete bez nesnází nasměrovat i na současné vedení resortu. Nebo se snad bojíte?
Nebo se snad bojíte?
Drahý Bořku, když kráčím šerem chodby a pohrdání žactvem mi kouká z očí, slyšívám šepoty: "Hele, to je von, ten se nebojí nikoho!"
Ne nadarmo mi kamarádi, kteří znají moji aktuální vojenskou hodnost, přezdívají Korkorán (viz Alfred Assollant).
Jestli jste si nevšiml, beru to padni, komu padni, hlava, nehlava, kolik višní, tolik třešní. Všetně Vás, s dovolením a při vší úctě.
V každém případě, Vaše zjištění stran mojí neúplné hlouposti považuji za nezanedbatelně nadějné. A děkuji za ně.
Třeba tato zpráva podnítí petici učitelů - uživatelů metodického portálu RVP.CZ za jeho zachování v současné podobě... A nebo je to učitelům jedno?
Jak zaktivizovat mlčící většinu?
Pavla
Jak zaktivizovat mlčící většinu?
Většině je to naprosto jedno, do nějakého konfliktu půjde maximálně několik desítek kantorů. Je to škoda, mám tam několik materiálů a některými jsem se inspiroval. Ignorant
Návštěvnost 10 000 učitelů denně? To by mohlo být 70 000 podpisů pod peticí za týden...
Omlouvám se za off-topic: v poslední době mi dělá problémy odeslat komentář, objeví se nějaká chyba, příště jí zkopíruju.
Pokud nejsem předtím přihlášen na google, ta chyba se objeví a článek také nejde zobrazit.
Ta chybová hláška je:
Byly nalezeny následující chyby:
Input error: Memcache value is null for FormRestoration
Toť vprvdě zapeklitá otázka - český stát musí šetřit a tak dobrý státní úředník Dobeš škrtá - byť to, co jako jedno z mála funguje. A nedivte se mu - vždyť 12 miliard ve Švýcarsku, které Kalousek a spol. úspěšně zašvejkovali by mohlo podobné projekty udržet při životě několik desetiletí.
Okomentovat