Už za tři týdny by měli první žáci zasednout k testům, které mají podle ministerstva školství prokázat kvalitu jejich vzdělání. Srovnávací testy si poprvé nanečisto vyzkouší 100 základních škol ve dnech 12. a 13. prosince. Žáky 5. a 9. tříd pak čekají ještě generálky v letech 2012 a 2013. Celoplošné testování bude do té doby nepovinné, pak se ho budou muset zúčastnit všechny základní školy.
Z článku Kláry Bílé, Tomáše Pospíšila, Kristiny Winklerové, Markéty Bartošové, Veroniky Sedláčkové, pir a Lucie Husárové v ČeskýRozhlas.cz s řadou audionahrávek vybíráme:
Někteří experti navíc upozorňují, že elektronické testy nezhodnotí schopnosti jednotlivých žáků a úroveň jejich vzdělání, ale spíš umění poradit si s určitým typem otázek a testování. Také Mertin je přesvědčen, že ministerstvo nevěnuje přípravě zkoušek dostatečnou pozornost.
„Můj názor je, že pokud test nebude důkladně prověřován, a to není záležitost měsíců, tak jediná odpověď bude, že žáci tak a tak splnili úkoly, které jim test zadává. Větší význam to nebude moct mít,“ dodává s tím, že přípravě srovnávacích zkoušek by měl být věnován rok až dva.
Dobeš: Srovnávací testy možná přece jen v budoucnu roztřídí děti na střední školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Já si myslím, že nadanější a pilnější děti budou úspěšnější než děti líné a nenadané. Ukáže se i práce jednotlivých kantorů. Pokuď na té samé škole dopadnou žáci dobře v matematice a naopak vyhoří v češtině, tak to bude signál pro ředitele. Jsem pro testování. Je to zpětná vazba pro žáky, rodiče, učitele, školu, zřizovatele i ministerstvo.
Ja bych s nejakym testovanim taky souhlasil. Horsi uz to byt nemuze a aspon se snizi tlaky reditelu na "davani" lepsich znamek zdarma.
PN
Každý, kdo přichází do styku s dnešními žáky (a mým etalonem jsou žáci prvorepublikoví, nikoliv z dob komunizmu) ví, že dnešní úroveň je katastrofální. Nehodnotím tak ani úroveň znalostí, ale spíše chuť po vzdělání, zvídavost a zaujatost vzděláváním atd., jakkoliv nechci tyto věci přeceňovat. Podle mě, je tento stav dán nenáročným prostředím a vědomím toho, že vše se dá ožulit, oblafnout, uplatit.. Změnit toto myšlení je úkolem celé společnosti a tvrdé práce učitelů. Učitel musí být ale přesvědčen, že to společnost chce, a že to ocení.
Učitel musí být ale přesvědčen, že to společnost chce, a že to ocení.
Slovo společnost není synonymem sousloví ředitel školy.
Ale jinak dobrý.
Okomentovat