Na francouzském institutu v Praze proběhl 24. listopadu seminář na téma "Francouzský systém národního hodnocení vzdělávání v základních školách". Generální inspektor pro předškolní a základní vzdělávání ve Francii Philippe Claus ve své prezentaci mimo jiné zdůraznil základní přínos testování jako účinného prostředku proti školnímu selhání.
Účastníci semináře měli možnost vyslechnout i informace o průběhu testování na francouzském lyceu v Praze od jeho ředitele Jean-Luc Gavarda a následném praktickém využití výstupů. Generální inspektor Claus zdůraznil i důležitost výsledků z testování jako zpětné vazby pro učitele i školy, rodiče žáků zase mohou porovnat konkrétní znalosti svého dítětě s průměrnými znalostmi, jaké by mělo mít. České překlady prezentací generálního školního inspektora pro primární vzdělávání Phillippa Clause naleznete v příloze.
Za českou stranu informoval francouzské kolegy o stavu příprav na testování zástupce ČŠI, o tvorbě standardů PhDr. Jitka Tůmová z odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání z MŠMT ČR.
ČŠI: Pozitivní zkušenosti s plošným testováním z Francie
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Srovnávat možnosti plošného testování na francouzském lyceu v Praze s plošným testováním běžných základních škol je skutečně vtipem dnešního dne neotřelé krásy.
Mám takový pocit, že mnozí vedoucí pracovníci ve školství v posledních letech hodně tíhnou k surrealismu, ba přímo až k dadaismu.
1. Ve Francii se testují žáci na výběrovém vzorku, nikoliv plošně, jak to chce udělat ČŠI.
2. ČŠI chce opřít svoji inspekční činnost o výsledky testů. Což je nesprávné a zavádějící. Takto postavený indikátor není správně vypovídající.
3. Ve Francii z testů dělají závěry v podobě analýzy testů a nezanášejí to do statistik registrovaného učitele, jak to chce ČŠI.
4. Proč se tady budou testovat žáci istitucí ČŠI, která k tomu nemá vůbec žádné zkušenosti, když tady má stát zákonem zřízené evaluační centrum?
5. Neco shnilého je ve ČŠI!!!
Já v článku žádné srovnávání nevidím...vy ano?
No, snad jenom to na posledním obrazu:
"Více než 1/4 žáků dosáhla výkonnosti vykazující optimální zvládnutí ...
K tomu je potřeba připočítat 30 % žáků, jejichž výkonnost opravňuje k úvaze, že
dostatečným způsobem zvládají ...
Na druhé straně zůstává 15 % žáků s obtížemi (a mezi nimi 3 % s velkými obtížemi."
Jsem přesvědčena, že by velmi podobné výsledky vyšly i u nás. Proč je tedy nutné je zjišťovat, když bychom mohli peníze věnovat rovnou na jejich zlepšování?
A jak později poznáme, že už došlo ke zlepšení? Opět na základě všeobecného DOJMU?
"A jak později poznáme, že už došlo ke zlepšení?"
To se přece pozná na ulici, v tramvaji, na pracáku...
Okomentovat