Vyhodnocení a analýza výsledků eLearningového kurzu portálu RVP Vzdělávací technologie pro 21. století, který v listopadu 2011 skončil.
E-learningový kurz portálu RVP Vzdělávací technologie pro 21. století
(RVP_VT21), do kterého se přihlásilo téměř 40 učitelů, minulý týden po
více jak dvou měsících práce skončil. Je tedy čas bilancovat.
Původní záměr, a sice realizovat ho v otevřené podobě, se podařilo v plné míře naplnit. Prostředí kurzu (Moodle RVP_VT21)
bylo po celou dobu běhu (a je dosud) přístupné všem, i návštěvníkům.
Najdete v něm všechny studijní materiály, video-záznamy pravidelných
online setkání s přednáškami zajímavých hostů včetně zahraničních a
diskusní fóra, kde se o problémech diskutovalo a účastníci v nich
publikovali výsledky své práce nebo odkazy na ně. Náš kurz byl svým
způsobem experimentální. Snažil se v praxi českého školství ověřit
možnosti ve světě stále populárnějších kurzů typu MOOC (viz Masivní otevřené online kurzy), jež se snaží naplňovat konektivistickou
ideu sdílení zkušeností účastníků v prostředí bezproblémového online
spojení a volné dostupnosti výukových materiálů. Další informace o tomto
způsobu vzdělávání učitelů motivujícím k osobnímu profesnímu růstu
najdete zde - Nový pohled na osobní vzdělávací prostředí, Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí, Neformální vzdělávání učitelů pod taktovkou architekta.
Úkolem účastníků takového kurzu není nové podněty pouze přijímat, ale
také je šířit v rámci svého vzdělávacího prostředí (v duchu 2. stupně
upravené Bloomovy taxonomie pro kreativní prostředí, čili návodnosti).
Pro účastníky našeho kurzu to znamenalo každý týden zpracovat pro právě
aktuální téma reflexi, a tu publikovat prostřednictvím některé volně
dostupné online služby současného webu (typicky blogu) nejen s cílem
ukázat, co zajímavého se při studiu dozvěděli, ale předat toto sdělení
všem, koho by mohlo zajímat. Kurz měl těchto 8 hlavních tematických
celků:
- Teoretická východiska reformy školství;
- Vliv technologií na vývoj školství;
- Výukové hry;
- Metodika vzdělávacích technologií;
- Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí;
- Aktuální metody hodnocení výukových výsledků;
- Vzdělávací politika státu pro 21. století;
- Budoucnost vzdělávacích technologií
0 komentářů:
Okomentovat