Na portálu RVP.CZ byla zahájena 2. fáze veřejné diskuze o návrzích standardů k RVP základního vzdělávání evaluačním standardem vzdělávacích oborů Informační a komunikační technologie, Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis, Dějepis, Výchova k občanství, Výchova ke zdraví, Výtvarná výchova a Hudební výchova.
Romana Lisnerová, vedoucí pracovní skupiny, píše v úvodním textu:
Při hodnocení žáků je nutné vycházet z míry
naplnění závazných očekávaných výstupů vzdělávacích oborů vymezených v
Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Tyto výstupy jsou
však zcela záměrně vymezeny velmi obecně, což umožňuje školám zohlednit
vlastní specifika a zaměření. Jedno je však jasné – na konci 5. a 9.
ročníku, resp. kvarty by se měly výsledky vzdělávání sjednotit,
samozřejmě s přihlédnutím k individuálním schopnostem a možnostem
jednotlivých žáků. K tomu je zapotřebí přesněji popsat, jakých
dovedností a vědomostí má žák v uzlových bodech vzdělávací dráhy
dosáhnout. Při konzultaci této problematiky se odborníci ze základních
škol a víceletých gymnázií shodli, že školám může pomoci vymezení
minimálních dovedností a vědomostí – tedy takových vědomostí a
dovedností, které by měl mít opravdu každý žák, aby mohl bez větších
problémů pokračovat v dalším studiu.
V následujícím materiálu vám
předkládáme k diskusi pracovní verzi materiálu (evaluačního standardu),
který vymezuje minimální úroveň vědomostí a dovedností žáků na konci
základního vzdělávání.
Lenka Urbanová, moderátorka diskuse, připomíná:
Diskuze k obsahu standardů ostatních vzdělávacích oborů se odlišuje od
diskuze proběhlé již v dubnu letošního roku. Ukázalo se, že ankety mohly
být pro uživatele náročné, navíc jejich uložené připomínky ostatní
nemohli komentovat. Anketu ke standardům pro 9. ročník vyplnilo u
každého výstupu v průměru pět respondentů, ke standardům pro 5. ročník
deset respondentů. Jelikož počet respondentů byl velmi nízký (někdy
dokonce jen tři), nebylo možno výsledky považovat za reprezentativní a
jejich přínos pro další úpravu standardu byl velmi malý.
Z těchto
důvodů se vracíme znovu k “diskuzi”, kde je možné reagovat na komentáře
druhých a ze které mohou vyplynout důležité informace pro pracovní
skupiny.
Budeme rádi, když o diskuzi řeknete i ostatním učitelům,
aby výsledky měly vypovídací hodnotu a umožnily zkvalitnit vznikající
standardy.
Diskusi naleznete na diskuse.rvp.cz, vstupy k přehledům očekávaných výstupů a indikátorů jsou na vuppraha.cz:
Veřejná diskuze o návrzích standardů k RVP základního vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Myslím, že by bylo opravdu pěkné a nanejvýš motivující, kdyby někdo z navrhovaných indikátorů např. pro fyziku či zeměpis připravil test a pan ministr by ho v přímém přenosu vyplnil a test by mu byl ihned vyhodnocen. Myslím, že pak už bychom se nemuseli bát nezájmu žáků o výuku.
Okomentovat