Akreditační komise je instituce, která působí ve veřejném zájmu; ve své činnosti se vždy řídila zákonem a pocitem zodpovědnosti vůči veřejnému zájmu. Všechny závěry a doporučení zveřejňuje, a jsou tak k dispozici. Akreditační komise nemedializuje případy, činí tak novináři, kteří si kladou otázku, proč ministerstvo zamítá či nereaguje na návrhy Akreditační komise ve vztahu k některým vysokým školám, kde byly zjištěny závažné nedostatky při uskutečňování studijních programů. Veřejnost má právo znát odpovědi na tyto otázky, bez ohledu na to, že jsou ministerstvu nepříjemné. Proč ministerstvo zvažovalo šest měsíců, zda odebrat akreditaci vysoké škole, která nedokázala doložit studijní dokumentaci absolventů studia na pobočce na Ukrajině, kteří magisterský titul získali za jeden semestr studia; nedokázala doložit, jaké předměty a za jakých podmínek byly těmto studentům uznány, kde, jak a před jakou komisí probíhaly státní závěrečné zkoušky, jak probíhaly obhajoby; nedokázala doložit studijní dokumentaci cca 70 maďarských studentů údajně studujících v češtině. Pochybení, kterých bylo nalezeno mnoho, jsou zveřejněna na webových stránkách Akreditační komise. Přijetí rychlých opatření ze strany ministerstva by nebránilo dalšímu prověřování skutečností, spíše naopak. Je proti veřejnému zájmu, aby novináři hledali odpovědi na tyto otázky?
Přirovnání současné situace k situaci v 50. letech minulého století znamená nejen hlubokou urážku obětí té doby, ale též lze chápat jako zpochybnění základních svobod, zejména práva na informace. Politici a úředníci mají povinnost se veřejnosti zodpovídat, stejně tak i Akreditační komise. Akreditační komise tak činí, svá stanoviska i se zdůvodněním zveřejňuje a na dotazy médií v souladu se zákonem odpovídá.
Prohlášení Akreditační komise k článku „Vyjádření MŠMT k mediálnímu nátlaku při rozhodování o akreditacích“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Slyšel jsem Dobeše v debatě něco mluvit o kvalitě vysokých škol. Dospěl jsem k závěru, že mluvil jen o těch zhruba 30 veřejných. O těch zbylých zhruba 40 soukromých nic. O Univerzitě J.A. Komenského nic nebo jsem se přeslechl ? Ignorant
Podle debaty dnes na Primě jsem zmaten. Dobeš tvrdil, že úroky z půjček by absolventi začali možná splácet až získají průměrný příjem. Už vidím ty banky, které někomu půjčí zadarmo přes 100 000,- Kč a několik let za to nebudou nic chtít. Ten pán lže, to není možné ! Demagogie. Navíc se školné bude rychle navyšovat. Klidně to za deset let může být navýšeno 5x nebo 8x. Chci vidět jak to budou učitelé splácet těsně před důchodem. Nebo se zruší PdF a učitelské obory na PřF a FF ?
Bude to ztracená generace -nemáš kde bydlet, tak si vezmi hypotéku, spoř si na důchod v soukromých penzijních fondech, ... ta generace se zadluží až za hrob.
Ale ne, na pedáku se školné platit nebude, tam budou studenti dostávat zápisné. Tím pádem tam bude tak narváno, že si konečně bude možné vybírat ty nejlepší.
Ne, ne - zítra přijdou páni v "černém", tedy najatí mediální brigádníci najati kým asi ?
Nemalujte čerta na zeď, kolegové, žádná ztracená a zadlužená generace! Za dveřmi totiž s největší pravděpodobností stojí krach globalizace, rozvrat světové ekonomiky, řada státních bankrotů, chaos, války lokální a možná i nějaká globální, takže dluhů se netřeba bát. Bude se opakovat to, co známe již zdějin po pádu říše západořímské. A my, pánové a dámy, máme tu nezpochybnitelnou čest být účastníky tohoto dějinného zlomu. Pěkně děkujme.
Okomentovat