Prezident Václav Klaus ve čtvrtek podepsal novelu školského zákona, kterou se odkládá třetí povinná zkouška na školní rok 2012/2013. Letošní maturanti si tak budou moci ještě vybrat, zda chtějí maturovat z cizího jazyka nebo matematiky.
Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání měl původně odkládat třetí povinnou zkoušku, respektive povinnou zkoušku z cizího jazyka ve společné části maturitní zkoušky, o dva roky na rok 2014. Při projednávání v Poslanecké sněmovně ale poslanci přijali pozměňovací návrh, který odkládá třetí povinný předmět pouze o rok.
Prezident Klaus svým podpisem stvrdil odklad třetí povinné zkoušky na rok 2013
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
17 komentářů:
Dobře udělal. Není žádný rozumný důvod, aby maturita z cizího, ale i mateřského jazyka, byla povinná.
Jediný povinný předmět, který by měl být povinný, ale jen na gymnáziích, je matematika.
No, špatně čtete. On tu povinnou angličtinu odklepl už od příštího roku a ne od přespříštího - takže bude dřív.
Lepší od příštího, než od letošního.
Anonymní 29.10. 10:47
Není žádný rozumný důvod, aby maturita z matematiky byla povinná.
Protože lidé, kteří nematurují z matematiky, si nikdy alespoň nezkusí používat svůj mozek jako přesný nástroj poznání (viz. http://martisek.blog.denik.cz/c/100524/Ustavni-krize-a-pruhovany-kamzik.html).
to 12:10
Prosím kolegy s matematickým vzděláním a velmi rozvinutým mozkem (bohužel však spíše jen levostranně), aby přestali psát za viz tečku.
Není to zkratka - čeho taky? Jen obyčejný imperativ od slovesa vidět (viz, vizte). Děkuji!
Anonymní: Není žádný rozumný důvod, aby maturita z matematiky byla povinná.
Maturita z matematiky má být povinná prostě proto, aby maturitu neměli blbci. Člověk, který nezvládne středoškolskou matemaatiku tak, aby z ní mohl alespoň na čtyřku odmaturovat, nemá na střední škole s maturitou co dělat.
za viz tečku
Tož kolego nezlobte, taková banalita a chytání za slovo. Jde snad o obsah a ne formu !
Maturita - ČJ + AJ + M + školní část. Nějak nemohu pochopit, čeho se někteří gymnazisté bojí. Být těmi maturanty, tak se snažím, abych si mohl spočítat aspoň výplatu nebo nákup. To opravdu nemyslím ironicky !
Souhlasím s Pavlem Doleželem. Víc hlupáků, kteří nezvládnou základní verzi si již společnost nemůže dovolit. Smiřme se již konečně s tím, že maturitu udělá ne 90 % populace, ale je dejme tomu 50 - 60 %. Tedy zjednodušeně - maturita není pro každého. Ignorant
Maturita z matematiky má být povinná
Souhlasím naprosto a bez výjimek. Dokonce bych trval na tom, že kdo chce pracovat ve školství, musí si matematické vzdělání doplnit. Všichni musíme mít maturitu z češtiny. Jeden můj bývalý kolega si ji taky musel dodělat.
Co já už zažil vynikajích techniků nebo programátorů, umučených příčestími minulými, stavovými adverbii nebo deliriálními výplody prokletých básníků.
Však oni by jazykozpytci přestali na nás jazykotupce machrovat s nějakými obyčejnými imperativy.
Viz. Anonymní z 29. října 2011 12:31
Mně když žák, budoucí intelektuál oznámí, že na to logické myšlení moc není, musím kolem něj začít chodit po špičkách, nenavazovat oční kontakt, vážit slova, dát mu jedničku na vysvědčení a hlavně po něm nic nechtít.
Žádná vyjádření informace v binární podobě, aplikace asociované podle přípony souboru, citace zdrojů, typografická pravidla, předlohy snímků prezentace, absolutní adresace buňky, formáty bitmapových dat, validity html kódu nebo dokonce deklarace proměnných.
V opačném případě jsem obviněn z nerespektování jeho speciálních vzdělávacích potřeb a zase skončím ve švédské bedně.
Tak prosím pozor!
To, že vím, že za viz se nepíše tečka, vůbec neznamená, že nesouhlasím s maturitou z matematiky.
Váš
Anonymní z 29. října 2011 12:31
Tak děkuji pohov.
Doufám, že to příliš nepřekvapí, ale tentokrát s panem Doleželem souhlasím také.
Tedy snad s výjimkou těch konzervatoří a jiných podobných uměleckých směrů.
Nezapomínejme, že maturita je podmínkou nutnou pro VŠ studium.
A já jsem ochoten diskutovat o tom, jak moc umělci matematiku "nepotřebují".
Na druhou stranu, pokud vezmeme současnou základní úroveň maturity z matematiky, řekl bych, že by ji měl zvládnout opravdu každý maturant, pokud má mít právo se jako maturant označovat.
U gymnazistů pak není vůbec o čem diskutovat.
Gymnazista, který nematuruje z matematiky, je nepředstavitelný.
A gymnazista, který nevolí vyšší úroveň, se nemůže svému otci, předrevolučnímu maturantovi, podívat zpříma do očí.
I když jej chápu. Volil racionálně cestu menšího odporu.
Mně nečiní potíž umožnit umělcům vystudovat uměleckou veřejnou VŠ aniž by matematiku viděli kdykoliv po základní škole. Ostatně mám dojem, že na některé umělecké VŠ se lze dostat i bez maturity a to mi klidný spánek rozhodně nebere. Problém je, řekl bych, sémantický. Pojem "maturita" musí vymezovat nějakou základní sadu vědomostí, znalostí a dovedností, mezi které počítám velmi dobrou znalost mateřského jazyka nejen na úrovni nutné k dorozumívání, znalost cizího jazyka na úrovni nutné k dorozumívání a základní znalost matematiky. Mějme klidně čtyři typy veřejných VŠ - umělecké, technické, praktické a univerzitní. Na umělecké si dovedu představit studenty bez maturity, na praktických s nějakou odbornou závěrečnou zkouškou ze střední školy, nebo učiliště a jen na technických a univerzitních pouze studenty s maturitou. Přičemž univerzitní veřejné VŠ musejí mít špičkový výzkum a momentálně takové školy vidím v ČR pouze dvě - Karlovu a Masarykovu Univerzitu. Jen tyto školy a technické VŠ (ČVUT, VUT, apod.) by mohly vést doktorské programy. Praktické školy by mohly připisovat akademické tituly třeba MgP. a BcP. obdobně jako umělecké dnes mají tuším MgA. a BcA. Tím by se hlad po titulech uspokojil a nedošlo by přitom k ničení hodnoty titulů z univerzit a kvalitních technik. Převod mezi jednotlivými typy škol by byl samozřejmě možný, ale nikoliv za úplatek, ale jen s nějakou velmi tvrdou mezinárodní i domácí akreditací, která by kladla velký důraz na vlastní výzkum, počet domácích profesorů a docentů (přičemž každý profesor i docent by mohl být zapsán pro účely akreditace jako učitel pouze na jedné škole), apod.
Nevím, jestli jsem se nepřeslechl, ale v nedělní Partii řekl ministr školství v souvislosti s matematikou něco v tom smyslu, že děti budou muset ve škole dělat i to, co je nebaví.
Mohl by tuto skutečnost potvrdit třeba mluvčí ministerstva?
Také jsem to slyšel, ale nedělám si iluze, že to mluvčí potvrdí. Na poslední dotazy zásadně neodpovídá a odkazuje na podání žádosti dle zákona 106.
"že děti budou muset ve škole dělat i to, co je nebaví."
Ještě je třeba ošetřit vztah učitel versus rodič, pač rodiče se neustále cítí uraženi a ukřivděni. Hned si stěžují školní inspekci a to nejlépe krajské. Ještě jsem neviděl kantora, kterého by se zastali i kdyby měl 100 x pravdu. Takto minulý týden dopadl můj kolega, který dal grázlovi, který vulgárně slovně napadl učitelku třídní důtku. Krajská školní inspekce je již na cestě. Už dopředu víme jak to dopadne ! Rodič ( byť ten z bývalé zvláštní školy) má vždy pravdu. A pak, že v té zvláštní škole, nezískali ty správné kompetence. To již jen trochu ironie. Ignorant
Okomentovat