Předsedkyně školského výboru Anna Putnová navrhla, aby byl tělocvik ve školách třikrát týdně. Zneklidnil ji fakt, že každý pátý český školák má problémy s nadváhou. Putnová chce také změnit osnovy tělocviku.
Z článku aš v ParlamentníListy.cz vybíráme:
Podle Putnové je příčinou neoblíbenosti tělocviku přístup učitelů. „Sport by pro děti neměl být trest. Neměl by se klást důraz na soutěž a nejlepší výsledky, ale spíše na radost z pohybu," tvrdila Putnová a dodala: "Problém je, že v kroužcích podporují ty nadané a ostatní jsou mnohde po půl roce vyloučeni. Sport ve škole je nejefektivnější cesta, jak přivést k pohybu tisíce školáků." (...)
Překážkou, která stojí v cestě zvýšení hodin tělocviku, jsou peníze. Pomoci by mohly evropské fondy. „Naším cílem je, aby se v rámci Individuálního projektu národního v roce 2014 vypsal program čerpající peníze na pohybovou aktivitu dětí," vysvětlila Putnová.
Přečtěte si: Poslanci chystají na obézní děti třetí hodinu tělocviku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Chci věřit tomu, že paní Putnová, vzhledem ke svojí profesi ví, o čem mluví a píše. Její prohlášení, že "příčinou neoblíbenosti tělocviku je přístup učitelů", nemá k pitomosti daleko, totiž. Asi jako tvrdit, že naše společnost je ateistická, protože Vánoce jsou jenom jednou ročně.
Odvážím se tvrdit, že pokud má někde učitel tělocviku divný přístup, pak je to proto, že je nevzdělaný v oboru a tělák dostal jako vycpávku úvazku nebo za trest. Což se u tak metodicky náročného předmětu bezesporu projeví a je třeba vést k odpovědnosti ředitele školy.
Přes svoji zjevnou nekompetentnost, cítím povinnost vyjádřit svoje pochyby i o myšlence vedoucího katedry Mužíka. Doufám, že byl vytržen ze spaní a jeho výrok z kontextu. Tělesná výchova je přece něco jiného než zábavné čutání do meruny. Její přínos spočívá především ve všestrannosti pod vedením odborníka.
Jediné, co považuji za smysluplné je zrušení klasifikace, které bych uplatnil ve všech školních předmětech, aby i je děti milovaly. Hlavně v matematice. A ať si tam žáci počítají, co je baví.
Problém je, že v kroužcích podporují ty nadané a ostatní jsou mnohde po půl roce vyloučeni.
No nevím jak jinde, ale my nikoho nevylučujeme. Jásáme nad každým, kdo je ochoten přijít sportovat.
Podle Putnové je příčinou neoblíbenosti tělocviku přístup učitelů.
Možná se pletu, ale většinou se mi stává, že v okamžiku, kdy začnu cokoli po žácích vyžadovat, oblíbenost dotyčného předmětu (a má, pochopitelně) začíná klesat. Čím to hernajz je?
oblíbenost dotyčného předmětu (a má, pochopitelně) začíná klesat
Nejmenujete se, čistě náhodou, Blaha?
V každém případě vítejte v klubu.
"Překážkou, která stojí v cestě zvýšení hodin tělocviku, jsou peníze" Překážkou je především nikoli nekonečný počet vyučovacích hodin. Pokud chceme navýšit hodinové dotace všech předmětů, ve kterých klesá úroveň výsledků vzdělávání, a pokud chceme zavést všechny výchovy - od environmentální přes sexuální a citovou po výchovu k vlastenectví, moc času nám na ty kotrmelce nezbývá. S tím nám nepomohou ani ty evropské fondy!
S paní Putnovou tak úplně nesouhlasím, ale názor pana Mužíka vítám. Vzpomínám na své hodiny tělesné výchovy na ZŠ, před kterými jsem se v létě více třásla než před hodinami matematiky. V létě se totiž běhalo a běhalo až do úplného úmoru - nejdříve několik koleček na rozběhání, pak kilometr na čas a pak zase pár koleček na uvolnění. Ani na SŠ mě moc tělocvik nelákal. Oblíbila jsem si ho teprve na VŠ, kde jsem si konečně mohla vybrat, kterému sportu se chci věnovat. Dva roky jsem navštěvovala plavání, které mě velmi bavilo, dva roky jsem chodila na volejbal s uvedeným pane Mužíkem, který se dobře bavil při pozorování naší hry. Tělocvik jsme si oblíbily (my holky z fildy) do té míry, že jsme na něj chodily i v páťáku, kdy už nebyl povinný. Na VŠ jsme si mohli vybrat i letní sportovní kurz a vzpomínám si, že jsme stanovali v Blansku u bazénu, ráno před snídaní jsme si šli zaplavat, chvíli jsme si hráli si na aquabely, pak se hrál tenis nebo volejbal a večer se šlo znovu do bazénu. Byl to velmi vydařený kurz a bavilo mě to (na rozdíl od kurzu turistiky, který si vybraly spolužačky)!!!
Jana
NEvím jak kde, ale u nás ve škole nejvíc pohybové aktivity vykazují žáci o přestávkách. Ale ouha - školní chodby jsou tak úzké, že tam projdou sotva tři lidé vedle sebe - a tak jsou neustálé karamboly. Proč školy nemají víc prostoru na pohyb o přestávkách?
V té naší by pomohla přístavba do dvora, a děti by mohly hrát pinčes, hopsat na balónech nebo různě prolézat, aj.
Dovolím si k úvahám o smyslu a oblíbenosti TV přidat jednu faktickou poznámku. Pokud chytří poslanci schválí 3. hodinu TV, budou se muset začít v českých školách raźantně začít stavět tělocvičny. Třetí hodina TV je 50% navýšení počtu hodin. Naše škola je paralelní (2 třídy v ročníku), což znamená 44 hodin TV týdně. Po přidání třetí hodiny je to 66 hodin týdně. Ale máme jen jednu tělocvičnu. Při 5 praconích dnech je to přes 13 hodin TV denně ... Kteří žáci budou rádi chodit na TV např. od 19 do 20 hodin???? Myšlenka úžasná, ale vzhledem k tomu, že opět pochází z mozku, který byl naposledy ve škole pouze v roli žáka, tak vůbec netuší o podmínkách provozu škol ...
Měl by někdo spočítat produktivitu práce v Tv. Podle našich obou tělocvikářů se téměř polovina dětí pravidelně omlouvá a polovina se různě plouží, k rychlejšímu pohybu je nikterak nedonutíte. Pry i ty dvě hodiny jsou tak proflákané, že je to škoda času. Takže teď se budou ulejvat ještě o hodinu víc...
k rychlejšímu pohybu je nikterak nedonutíte
Nepropadejte beznaději. Teď to bude všechno jinak, nově. Děti, vybuzené představou postupu do finale Bamrukových celostátních turnajů, budou bažit po vyšších tréninkových dávkach a nutit učitele k tělocvičnému doučování i ve dnech pracovního volna, ne-li klidu.
Rodiče si začnou stěžovat, že děti odmítají setrvávat, tak jako dříve, u počítačů při standardních fejsbůkových aktivitách a soustavně propocují trika. Vše vyvrcholí reportáží tn o na hřiště nalezených zcela vyčerpaných dětech, jejich stav se stabilizoval až po několika hodinách strávených na jednotce intenzivní péče. Blížící se a naprostá tělesná devastace dětí a mládeže bude odvrácena až zavedením nového vyučovacího předmětu výchova k lenošení.
Okomentovat