Rozhodnutí Zlínského kraje zveřejnit výsledky státních maturit místních gymnázií vyvolalo na školách poprask. Především školy z konce žebříčku se bojí, že se jim kvůli tomu přihlásí méně studentů, a tvrdí, že výsledky zkoušek měly zůstat tajné. Kraj přesto během podzimu plánuje zveřejnit i pořadí odborných škol.
Z článku Petry Procházkové v iDNES.cz vybíráme:
"Zveřejnění nás může poškodit. Ministerstvo od začátku tvrdilo, že se žebříček sestavovat nebude," řekl Ivo Kramář, ředitel Gymnázia v Otrokovicích, které pořadí uzavírá. Zástupci "neúspěšných" škol tvrdí, že výsledky měly sloužit jen pro potřeby škol samotných
I z dalších škol se ozývají obavy a kritika, že žebříček je zjednodušený a neobjektivní. Je to logické, volných míst v lavicích je stále víc než studentů a školy složitě bojují o každého z nich.
Přečtěte si: Po zveřejnění výsledků maturit se „neúspěšná“ gymnázia bojí o studenty
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
kritika, že žebříček je zjednodušený a neobjektivní
To je naprostá pravda. Každý žebříček je do jisté míry zjednodušený a neobjektivní. I pokud je vícekriteriální, bude ovlivněn stanovenou váhou jednotlivých kritérií.
Přesto, budu-li chtít vědět, která vozidla mají nejnižší spotřebu, pak mne žebříček podle spotřeby bude určitě zajímat. Pokud to bude jediné kritérium mého rozhodování při nákupu, je to moje volba a budu se zřejmě po silnicích prohánět na koloběžce.
Informace o úspěšnosti školy v konkrétním typu činnosti mne prostě zajímá, jakkoli je objektivně neobjektivní.
Jak vysoký je stupeň utajení zmíněných žebříčků? Měl bych případně šanci domoci se práva na informaci soudní cestou?
Takový absolutní žebříček, o jakém Luděk píše, dostal každý krajský úřad. Otázka je, jestli je k něčemu. Stále porovnává hrušky s jabkama. Význam má porovnání škol se stejným zaměřením. Domoci se soudní cestou, aby Cermat takové žebříčky sestavil, je zbytečně složité. Zdravím do Písku.
jestli je k něčemu
Děkuji a také zdravím neznámo kam.
Samozřejmě, pokud si budu chtít zaudělovat státní vyznamenání či zarušit si nějakou tu školu, asi se takovým žebříčkem řídit nebudu.
Ale jako analytik amatér vyloženě pasu po informacích, které si pak po večerech skládám jako pazlátko, až mi z toho něco jukne.
Namátkou třeba, proč Mnozí tak vehementně útočí na státní maturity, kdy se ještě před pár lety posmívali Nemnohým, kteří se zamýšleli nad možnými maturitními nebezpečenstvími.
A myslíte, na kraji budou svolní k podpoře kratochvilných aktivit?
Okomentovat