Přečtěte si: Obětujete vzdělání svých dětí ve jménu egalitářství?

pondělí 17. října 2011 ·

Ideálem kolektivistů je unifikace - šedivá a zaměnitelná stejnost. Platí to takřka u jakéhokoliv jejich pohledu na libovolnou otázku lidského života. Stejnosti v ekonomice se snaží kolektivisté dosáhnout pomocí antimonopolní legislativy, státní standardizace, regulace produktu, antidiskriminačními zákony. Stejnost osobních hodnot a idejí vynucují kolektivisté prostřednictvím hodnotového relativismu, multikulturalismu a multinacionalismu - požadují smazání nekompatibilních odlišností a konečné smíchání kultur v jednu neidentifikovatelnou masu, v níž si nikdo nebude vědom jakékoliv kulturní nebo národní identity. Lidem zbaveným kulturní identity se totiž snáze vnutí hodnoty jiné, pohodlněji se jim vládne.

Z článku Luboše Záloma v NeviditelnýPes.cz vybíráme:

Snaha začleňovat děti ze zvláštních škol do základek je často obhajována argumentem, že nadanější děti mohou ty slabé a zaostalejší pozitivně motivovat, táhnout je a dát jim dobrý příklad. I kdyby to nakrásně byla pravda, je nehorázné, jestliže se někdo takto snaží obětovat kvalitu vzdělání nadanějších dětí ve prospěch těch zaostalejších. Účelem školy je vzdělání, nikoliv dobročinnost a solidarita bystřejších žáků s těmi zaostalejšími.


Celé to bezvadně zapadá do kolektivistického myšlenkového rámce, jehož hlavním motivem je likvidace toho, co pozitivně vyčnívá z průměru. Nejnovější pokus obětovat kvalitu výuky na základních školách ve prospěch subnormálních dětí je jen zatím nejhanebnějším příkladem egalitářství a unifikace ve státním školství. Další na sebe jistě nenechají čekat. Už teď pronikla na veřejnost zpráva, že žáky základních škol čeká v budoucnu, namísto kontroverzní sexuální výchovy, výchova k charitě. Ministerstvo školství to však prozatím odmítlo jako pouhou smyšlenku médií.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
17. října 2011 v 12:51  

Je to, pane Zálomo, jako vždycky o penězích.
Inkluzivní školství může fungovat (a fungovat znamená dobře sloužit i těm nejnadanějším dětem), ale je to drahé.

Chápu, že už jste si zvykl na Českou republiku jako na stát, v jehož rozpočtu je školství tou poslední Popelkou, na stát, který dává na školství skoro nejméně procent HDP z celé EU a na základní školství podle stejného měřítka úplně nejméně + navíc klidně postaví do jeho čela pazdráta naprosto neznalého věci a navíc neschopného cokoli řídit.

Ale věřte, jde to i jinak. Zkuste vystrčit hlavu ze smrádku naší kotliny a rozhlédnout se trochu po světě.

Luděk Blaha řekl(a)...
17. října 2011 v 18:22  

rozhlédnout se trochu po světě

Také jsem takový pecivál. A když už paty vytáhnu, jsem radši, jdu-li na jistotu. Víte někdo, kde se v tom širém světě školství zlepšuje? Zkusím si našetřit na studijní cestu.
V souvislosti s přemýšlením o přímé úměře mezi rozpočtovou kapitolou školství a kvalitou vzdělávání, mne poslední dobou stále častěji atakuje otázka: Stojí vůbec někdo o kvalitní školství? Namátkou zřizovatelé škol, rodiče a především sami žáci? A stojí-li, jak se tato tužba projevuje navenek?
Naposledy prý byly na území bývalého Československa zaznamenány rozzářené oči žákovy 12. dubna 1925 v obci Rakošino. To je na Zakarpatské Rusi. A to v okamžiku, kdy učitel o přestávce vyňal z torny pecen chleba a velkou ředkev.

Zen řekl(a)...
17. října 2011 v 21:56  

Ne, ze by autor nemel v leccems pravdu.

Jenze - uz prvni odstavec ho diskvalifikuje pro jakoukoli rozumnou diskuzi coby "modreho svazaka"*) a dal se to jen horsi.

*) Pro neznale: "modry svazak" je oznaceni pro jedince, ktery by v padesatych letech s planoucim pohledem pel castusky a odsuzoval vrahy z Wall Streetu, jen ta barva je jina, takova spravne "pravicova". Proste namisto "Ctyri nohy dobre, dve spatne" je "Volny trh dobry, vse ostatni spatne". A bez vyjimky!

Anonymní řekl(a)...
17. října 2011 v 22:35  

S těmi posledními dvěma odstavci souhlasím. Otázka však zní : dělá to všechno vláda, která je dozajista hodně napravo. Že by ti Nečasové, Dobešové, ... byli soudruhy ? Tak kdo tedy inkluzi prosazuje ? Ignorant

Anonymní řekl(a)...
18. října 2011 v 18:32  

"Účelem školy je vzdělání, nikoliv dobročinnost a solidarita bystřejších žáků s těmi zaostalejšími."

Podle autora je tedy účelem školy výchova k netoleranci, neohleduplnosti, nespolupráci... No, to se mají naše děti na co těšit. To bude ve společnosti ještě horší, než je to teď.

Luděk Blaha řekl(a)...
18. října 2011 v 18:48  

kde se v tom širém světě školství zlepšuje?

Už si tu připadám, jako ve výuce. Jakákoli mnou položená otázka je automaticky považována za řečnickou.
Tak odpoví mi někdo ?!?!?

Anonymní řekl(a)...
18. října 2011 v 20:58  

Ve Finsku? V Hongkongu?? V Singapůru???

Luděk Blaha řekl(a)...
18. října 2011 v 21:17  

A když mi nakonec někdo odpoví, tak otázkou.

Anonymní řekl(a)...
18. října 2011 v 22:04  

L. Blaha:
kde se v tom širém světě školství zlepšuje?


Nikde, všude jede z kopce. Akorát že někde rychleji než jinde.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.