Přečtěte si: Dobešova úřednice napadá vládní strategii proti sociálnímu vyloučení

sobota 29. října 2011 ·

Významná úřednice ministerstva školství Marta Teplá z odboru pro speciální vzdělávání napadla vládou schválenou strategii o vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Označuje ji za nemravnou a fanatickou a rozeslala jménem ministerstva výzvu pokusit se strategii zastavit. Ministerstvo školství označilo jednání úřednice za nevhodné, zřejmě ji čeká personální postih.

Z článku ban v ČeskáTelevize.cz vybíráme:

Klíčová strategie má zastavit narůstání vyloučených lokalit, na její přípravě pracovala ministerstva spolu s Agenturou pro sociální začleňování skoro rok. Před měsícem ji schválila Nečasova vláda. Teď paradoxně příchází atak přímo z ministerstva školství: "Pokud najdete volnou chvilku, napište Vy a všichni další spolupracovníci premiérovi, na vědomí potom ministru školství. Nemravnostem se přece již musí učinit přítrž! Je třeba tento fanatismus zastavit," píše Marta Teplá v e-mailu.

20 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
29. října 2011 v 21:02  

Oni si to pánové z NERV nechají statisticky a ekonomicky spočítat a vláda jako jeden muž tuto strategii odsouhlasí. Pojem Sodoma a Gomora zřejmě nikomu neříkají naprosto nic. Ono totiž dojde k totální devastaci základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Na rok sice něco ušetříme, ale potom po nás potopa. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
29. října 2011 v 21:06  

Říci to pan Bátora, tak bude nakopnut na místo vicekancléře. Ono svoboda slova není pro každého paní Marto. Svědomí budete mít sice čisté, ale ....

Luděk Blaha řekl(a)...
29. října 2011 v 22:33  

upozorňuje, že ve strategii není zmíněná žádná např. etnická skupina

Jestli on není problém v tom, že se přeměrovává smysl slov, aby se náhodou nezvířily vášně.
Nemluví se Romech, ale o sociálně nepřizpůsobivých. A pak, když někdo něco napíše o sociálně vyloučených, všichni si myslí, že jsou to Cikáni.
Další problém je v tom, že úředník si nemá co mít svůj vlastní názor, natož aby jej vyjádřil. Ale protože se nejspíš už běžně obsazují i nižší pozice podle politické spřízněnosti, a nemá-li úředník dost pudu sebezáchovy a o to více má svědomí, tak to jednou vyvře a všichni se diví.
Co to je ten personální postih? Půjde paní za trest učit? Tělocvik?
To by si mohla nastudovat pravidla florbalu nebo basketu a pískat Baumrukovi Baumrukovy turnaje.

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 9:01  

Obávám se velmi silně, že pánové z NERV tomu nerozumí. Ale to víte, dnes nejde o to, něčemu rozumět, ale o to, být marketingově šikovný, lézt co největšímu počtu lidí do zadku. A čím více těch zadků je, tím blbější jsou v průměru jim příslušné mozky. Žijeme v době, kdy pravda se určuje hlasováním rukama, nohama, peněženkama, hubama, nebo když to jinak nejde i kalašnikovama. To ale není důsledek postmoderního myšlení, v němž vše je dovoleno, to je důsledek demokracie. Postmoderna totiž neznamená ani náhodou, že vše je dovoleno, ale že jen to, co je vnitřně konzistentní je dovoleno. A tudíž množina postmoderního myšlení není nadmnožinou všech moderních myšlení, protože neobsahuje nekonzistentní moderní myšlení. Bohužel k odlišení konzistentního a nekonzistentního je obecně třeba velmi vysokého intelektu a ten v demokracii představuje velmi znatelnou menšinu.

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 9:34  

Vážení, základní problém je, že přemíru Romů ve zvláštních školách kritzuje EU a tak vláda prostě musí něco dělat. Možná ve zvláštních školách jsou i někteří, kteří by tam být nemuseli, ovšem a to je dost podstané, rodiče to museli podepsat!! Nicméně argumenty romských aktvistů, že v žádné populaci nemůže být 20 % dětí, které mají IQ na umístění do zvláštních škol, je dost směšný. Bohužel může. Romská populace se vyvíjela tak, že inteligentnější romové ji postupně opouštěli a jsou již dávno asimilováni. U těch, co v ghetech zůstávají se IQ skutečně snižuje.

Největším problémem však je, že se s vaničkou vylije i dítě. Počet zvláštních škol se omezí a děti, které tam skutečně patří budou docházet do základek, kde budou mít mnozí z nich problémy cokoliv zvládat. Zkuste si zajít např. na vysokoškolskou přednášku fyziky na téma kvantová fyzika. Budete tomu rozumět? A vydrželi byste něco takového poslouchat šest hodin denně, když tomu nerozumíte? Přesně v takové situaci však budou mnohé děti. Budou ve škole šest hodin dělat a poslouchat něco na co absolutně nemají schopnosti. Učitel základní školy zvláště na 2. stupni nemůže těmto dětem do důsledku přizpůsobit výuku. Na to by přece dopláceli ostatní!! Zdevastujeme nejen děti postižené, ale i ty ostatní!!

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 10:47  

tedy - strategie ublíží všem
1) průměrní žáci budou sraženi dolů nepřizpůsobivými spolužáky z bývalých zvláštních škol, opravdu musím souhlasit s příspěvkem 30. října 2011 9:34.
2) podprůměrní žáci se rychle přizpůsobí žákům z bývalých zvláštních škol
3) žáci z bývalých zvláštních škol se nenaučí číst, psát a počítat, protože není v silách učitelů prvního a druhého stupně zvládnout 26 - 30 žáků a na výjimku ( štědře udělovanou zřizovatelem ) i 34 žáků. Chtěl bych vidět ten individuální přístup učitele, kdy "obslouží" za 45 minut 34 žáků
4) nikdo nevysvětlil, jak omezit počet přijímaných trojkařů na osmiletá gymnázia, toto "26" Dobeše neřeší

Ignorant

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 11:02  

nikdo nevysvětlil, jak omezit počet přijímaných trojkařů na osmiletá gymnázia, toto "26" Dobeše neřeší

Na to je jednoduchý recept radikálně omezit počet víceletých gymnázií nebo je rovnou zrušit.

poste.restante řekl(a)...
30. října 2011 v 11:44  

Ujasněme si rovnou, že jediné, oč tady jde, je úspora peněz v resortu školství.

Zrušení speciálního školství = úspora.
Dobešova 26 = úspora.

A pokud se 8G týká, nejsem proti jejich redukci.
Ale uvědomme si, že primární kriterium je dojezdová doba. Zrušení 8G ve velkém městě je trochu něco jiného, nežli v pohraničním okrese.
A pak také, že zrušení 8G znamená 8 x 30 normativů pro příslušnou školu.
Když některé škole sebereme 8 tříd, pak ji v podstatě ekonomicky likvidujeme. Stane se neufinancovatelnou a bude zrušena.
Takže vlastně taky úspora, že jo.

Luděk Blaha řekl(a)...
30. října 2011 v 12:41  

přemíru Romů ve zvláštních školách kritizuje EU

EU říká: "Vytvořte svým nepřizpůsobivým občanům tak výhodné podmínky, aby nám sem lezli co možná nejméně."

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 14:10  

"aby nám sem lezli co možná nejméně."

Jasně, ani ti úředníci v Kanadě nejsou tak blbí. Jednoduše a prostě, naši nepřizpůsobiví jim rozvrátili sociální systém. Proto víza do Kanady.
A Anglie ? Vrátila se nám taková dívka, věkem na osmou třídu. Byla přeřazena do druhé třídy. Neuměla ani česky, ani anglicky a neovládala ani romštinu. Zajímal by mě tedy systém anglického školství a jejich přístup k výuce menšin.

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 15:08  

Paní Marto Teplá,
nezbyla jste náhodou jako poslední z bývalé gardy ?
Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Dobeš skončí v propadlišti dějin jako úplně nejhorší ministr školství všech dob. Nezmění to ani protekcionalismus prezidenta.

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 16:20  

To je vskutku "fascinující" strategie MŠMT: Zrušit osmiletá gymnázia a současně s tím "nacpat" do ZŠ sociálně nepřizpůsobivé děti a ještě je finančně podporovat. Takže v jedné třídě se ocitnou nadaní + nepřizpůsobiví => skutečně tedy někdo věří v pozitivní efekt tohoto zjevného nesmyslu? Děkuji paní Teplé za občanskou odvahu postavit se na stranu zdravého rozumu a vlastního svědomí i při následcích, které ji mocipáni z MŠMT zajisté přichystají...

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 20:50  

Ale notak... vždyť je chceme připravit na život, ne? A tam to vypadá přesně tak.
(Nicméně paní Teplé si také velice vážím. Bez ironie.)

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 21:05  

vždyť je chceme připravit na život, ne? - to myslíte jen tak ze srandy ?

Anonymní řekl(a)...
30. října 2011 v 21:53  

Naprosto souhlasím poste.restante. není to nic jiného než ušetřit prachy - zrušíme školy sbereme příplatky za speiální školství, sebereme peníze na integrované, umožníme učení nekvalifikovaným(nemusíme jim tolik platit) apod...To vše směřuje k jednomu jedinému - prachy a zase jenom prachy.

Luděk Blaha řekl(a)...
30. října 2011 v 22:27  

nic jiného než ušetřit prachy

Kdežpak ušetřit ...   přesměrovat !!!

Anonymní řekl(a)...
31. října 2011 v 11:24  

Pracovala jsem téměř 30 let v komisi pro cikánskou otázku, byli tam zastoupeni i cikáni, něco na způsob aktivistů. Nebyli za to honorováni. Z vlastní praxe vím, že rodiče těchto žáků si nepřáli, aby navštěvovali základní školu. Důvod: škola od nich požadovala to co od majority, t.j. dohlédnout na docházku, ale hlavně domácí PŘÍPRAVU na vyučování. A to je holt také práce!
A nyní si představte v situaci kdy i rodiče majority nemají čas, zájem a motivaci dohlédnout na školní povinnosti svých ratolestí, jak bude fungovat kolektiv třídy posílený o další problémové žáky i rodiče.

Anonymní řekl(a)...
31. října 2011 v 17:50  

Řešení vidím celkem jednoduché.
Rozkaz zní jasně, je třeba konat.
Žáky speciálních škol rozptýlit do ZŠ. Ty žáky, kteří nestihnou propadnout dvakrát umístit na učební obory v rámci povinné desetileté docházky.
Žáci, kteří již absolvovali 9 let školní docházky a jsou v 7. ročníku ZŠ poslat bez přijímaček na 8.letý gympl. Umožnit jim zdarma vystudovat a úspěšně odmaturovat státní maturitu, aby mohli být posléze přijati na UJAK.Toto studium bude v rámci pozitivní diskriminace placeno přímo z ministerstva. Tímto se zajistí vznik vysoce kvalifikované vrstvy, která pak již hravě zastane práci v nejvyšších patrech naší společnosti. Amen

Anonymní řekl(a)...
31. října 2011 v 19:33  

No vidíte, tak dopadne každý kdo remcá !

Anonymní řekl(a)...
3. listopadu 2011 v 18:46  

To je neuvěřitelné. Hned potom, co jsem vymyslel, jak prohnat Romy gymnázii a UJAK, tak Dobeš zařadil zpátečku a začal si vážit speciálních pedagogů. To jsou ale věci.:-))

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.