Od Ladislava Bátory, obětního otloukánka a budovatele nové pravice, jsme se stále nedočkali tvůrčích myšlenek.
Je neskutečné, jaký politický vzestup prodělal pan Ladislav Bátora
z Holešovic, který ještě předloni coby veřejně neznámá osoba vystupoval
v televizním soutěžním pořadu AZ kvíz
(a vyhrál 15 500 korun!) a dnes o jeho bytí ví bystří akademici stejně
jako dojička krav na Hané... Bizarní příběh člověka, v němž se objevují
„politická témata“ jako urážky na Facebooku, protestní odchody z vlády, ale i finální mýtus o ušetřených 150 milionech na ministerstvu školství, by zasloužil film.
„Ministr školství Josef Dobeš je zdatným medializátorem školských
témat,“ řekl před časem ČESKÉ POZICI jeden z ředitelů gymnázia, aniž by
dále rozvíjel, zda jsou taková témata jako výuka k národní hrdosti, sexuální výchova,
plošné testování dětí nebo tělovědné klání o „Dobešův pohár“ správně
uchopeny a řešeny. Prostě bývají předneseny, mediálně vmeteny do
prostoru. Zazní. A Bátora se – chtě nechtě – stal stejně úspěšným
mediálním artiklem, kolem nějž se dějí úporné bitvy o vidění světa.
Ovšem sám Bátora se k němu v médiích ani moc nevyjádřil, pomineme-li proslulý a Václavem Klausem komentovaný text
z Bátorovy autobiografie, kde raději preferuje „národní pospolitost než
občanskou společnost, ... raději uleželý segedín u Rozvařilů než
emulgátorovou mňamku od McDonalda, ... raději základy latiny a řečtiny
než prolegomena k navlékání kondomu, ... raději čecháčky než světáčky,
... raději jihočeskou selku než pražskou intelektuálku, ... raději
Koniáše než Halíka, ... a raději tradici než pokrok.“
Celý článek na ČESKÁ POZICE
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
19 komentářů:
Pane Rychlíku, ušetřete nás svých pravdoláskovských a čtyřprocentních politicky korektních blábolů.
Pokud z nějakého důvodu nemáte rád pana Bátoru, řešte to s ním osobně a ne přes Českou školu. Ta je platformou pro školskou tematiku a ne pro Vaše názorové exhibice.
Nevidím nic špatného na Vámi uváděných výrocích pana Bátory, ale diskuse o nich na Českou školu nepatří.
Případně si můžete založit svůj vlastní blog a tam se rochnit v kruhu svých názorových milců.
O tom, co patří na Českou školu, naštěstí nerozhodují anonymové, ale šéfredaktor.
Vážený anonyme, v ničem se nerochním a vůbec nic Vám nevnucuji... A už vůbec nejsem pravdoláskař. PS: "Blog" již mám jinde ;-) Martin Rychlík
ad Janek
tak jako šéfredaktor dělejte svou práci a nedělejte z České školy platformu pro politicky korektní bláboly nepřátele tzv. "hradní partičky", jak jistí lidé s oblibou nazývají zaměstnance kanceláře pana prezidenta, a svoje názorové milce.
Soustřeďte se na školskou problematiku a ne na pseudopolitické a štvavé články, hraničící s urážením pana ministra, pana Bátory a pana prezidenta. Pokud to nedokážete, tak v Blesku berou každého.
ad Martin Rychlík
Vážený pane Rychlíku, pokud máte svůj blog, tak necpěte své články tam, kam nepatří. Děkuji.
Souhlasím s předchozím příspěvkem.
Česká škola je zaneřáděna víc než Blesk, navíc nechutně jednostrannými žvásty politicky úděsné úrovně. Radši si články vyhledám v tisku sám.
Plivejte si tady ty svoje žluče typu kalašnikova či ignoranta, komu jsou po chuti.
Plivat si tady tu svoji žluč typu kalašnikov neumí jen tak někdo. S tím by se klidně mohlo i do Talentu.
Hele, já to tady sleduju už pěkných pár let a fakt strašné. Už ani ty moje věčné příspěvky nejsou to, co bývávaly.
Nevím jaké bývávaly, ale jsou dobré. Klobouk dolů před tím, kdo není sebestředný náfuka a rozumí srandě.
Mno, já si myslím, že by nám tedy kolegové z 14:26 a 17:30 mohli názorně ve svých příspěvcích předvést, jak se píší ty správné, ne-"pseudopolitické" příspěvky a klidně naopak oslavné články, chválící pana ministra, pana Bátoru a pana prezidenta.
Za sebe mohu s čistým svědomím prohlásit, že si jejich dozajista objektivní argumenty přečtu se stejným zájmem, jako ty opačné.
Jaké závěry si pak já i ostatní čtenáři učiníme, to nechť každý nechá na nás.
Tuším se tomu říká svobodná výměna názorů.
Pochopitelně, že existují témata, která jsou spíše povahy odborné a věcné.
Přesto, ať se to komukoliv líbí, či nikoliv, vzdělávání je záležitost veřejného zájmu. Jako takové tedy bude i personální obsazování MŠMT vždy do jisté míry politikum, neboť konkrétní skutky konkrétních úředníků a politiků mohou mnohé významně ovlivnit.
Kromě toho si dovoluji upozornit, že je to pan Wagner, kdo nám tu poskytuje prostor pro naši diskusi, i vtípky a bláboly.
Nacházíme se na jeho pískovišti.
Myslím, že by bylo dobré si to uvědomit.
Nejlépe ještě před tím, nežli jej začne kdokoliv posílat pracovat do Blesku nebo jinam.
Nevím jaké bývávaly
Bývávaly především adresné. Dnes už ne, doba je zlá. Zatímco žlučovitý plivač taky musí někdy pracovat, aby nepomřel hlady, dotčený činovník sedí ve fotelu a osnuje odvetné kroky. Má na to buď přímo celé oddělení právníků nebo má pravníka najatého za činovnické peníze, neboť jeho dotčenost je v přímém rozporu s oprávněnými zájmy celé instituce. On a instituce jedno jsou, totiž.
Plivač si musí právníka zaplatit za svoje peníze ušetřené na dovolenou. Takže si právníka zavyužívá tak na deset, dvanáct hodin. A to ještě bez příspěvku z FKSP.
ad poste.restante 22.25
Tento blog není určen, jak uvedeno v příspěvku 14.25, pro politické šarvátky a psaní oslavných či zatracujících článku na politiky a na úředníky.
To že zde jsou pouze články, kritizující pana ministra školství a pana Bátoru stylem ať udělají cokoliv, je to špatně, není tím, že by takové články neexistovaly (např.: http://fragmenty.cz/index.html), ale bohulibou činností pana šéfredaktora Wagnera (viz. výše Janek 21. 10., 18.02).
No a pan Wagner není provozovatelem tohoto webu, ani ho nefinancuje, je jen bez problémů nahraditelným šéfredaktorem, který dost často zapomíná na svou profesionalitu. Rozhodně tedy nejsme na jeho pískovišti.
Milý anonyme, primární rozdíl je v tom, že já, na rozdíl od anonymů, nesu svou kůži na trh. Česká škola publikuje pravidelně prakticky všechny tiskové zprávy MŠMT, které určitě pana ministra nekritizují. Publikujeme i další materiály z dílny MŠMT a přímo řízených organizací. V rubrice Přečtěte si pak tvoří nemalou část zprávy ČTK, které jsou určitě vyvážené a neutrální.
Poste restante myslel pískovištěm především prostor k diskusi, kde již mají prostor i anonymové všeho druhu.
Pokud máte potřebu pochválit pana ministra článkem, máte možnost, klidně ho zveřejníme i pod pseudonymem.
ad Janek 26. 10., 12.07
Milý Janku, to už je úděl šéfredaktorů, nosit kůži na trh. Jsou za to přímo placeni. Nicméně nic Vám nebrání vystupovat také jako anonym, pokud máte nějaký problém se svou kůží. Také je divné, že Vás nepopudil vulgární a urážlivý příspěvek Kalašnikova, ale příspěvek můj.
Vyjadřuji se k tomu, co poste restante napsal, ne k tomu co myslel, to fakt nevím.
Za celou dobu, co učím, jsem neměl nikdy potřebu chválit nějakého ministra, nejen školství. Vadí mi ale, že kritika pana ministra školství směřuje z ostře vyhraněných politických a ne z odborných a věcně podložených pozic.
Milý Anonyme,
těžko mohu jako šéfredaktor vystupovat anonymně.
A z čeho, prosím, usuzujete, že jste mne popudil?
Kdo je Kalašnikov i poste restante vím, takže si mohu dovolit i některé jejich výroky i postoje vysvětlit.
Ministra i ministerstvo tu z odborných i věcných důvodů kritizujeme poměrně často. Činí tak i kolega Martin Rychlík.
Anonymní v 16:30 to vyjádřil přesně.
I články se dají vybírat objektivně, nebo tendenčně.
Taky mně vadí, že kritika je mířena zcela politicky a nikoli odborně. Jen zběžným počítáním - za posledních 14 dní je tady víc než 20 štvavých krasočlánků proti ministrovi - nepočítaje v to cokoli o Bátorovi a od Eduinu.
Správně, Česká škola je v rukou válečných štváčů a vrahů z Wall Streetu!
Pan Wagner smysl mé poznámky vystihnul přesně.
Šlo mi skutečně o prostor pro diskusi.
K panu Bátorovi odbornou kritiku jaksi vznášeti není možno.
Nijak se totiž jako odborník na školskou problematiku neprojevuje.
Jeho kvalifikaci pro práci na MŠMT pak asi nejlépe vystihnul pan ministr sám.
Jeho dosazení do funkce (funkcí postupně) pak bylo zcela politického charakteru.
Že jeho krátké angažmá na MŠMT učinilo z víceméně NONAME osoby personu všeobecně známou, to je prostě fakt.
Osobně považuji toto téma za poněkud vyčpělé, ale možná, že nás novopečený ministrův poradce ještě překvapí.
Myslím, že kdyby pan ministr nevymýšlel a nedělal ptákoviny, bylo by dozajista kritických článků mnohem méně.
Zkuste mi vysvětlit, jak lze třeba i věcně kritizovat politika za hloupá rozhodnutí, aniž by kritik nebyl obviněn z politicky motivovaného útoku.
Kromě toho, jak už jsem vysvětlil, školství je politikum.
Pokud někdo má pocit, že je zde ministrovi křivděno, má dozajista volný prostor pro to, aby vysvětlil hloubku jeho myšlenek a koncepčních rozhodnutí, které jsme my, prostí učitelé zřejmě nedohlédli.
Rád se nechám poučit.
Články z dílny EDUinu zde cupujeme na kousíčky naprosto běžně.
Kupodivu nikdo nás přitom neobviňuje ze "štvavé kampaně".
školství je politikum...
Jen malý dotaz: když Vás tak vzrušují blbá rozhodnutí, jak to, že glosy a nesmysly M. Chládka, stínového ministra, vás nechávají v klidu?
Inu zřejmě spolustraník.
když Vás tak vzrušují blbá rozhodnutí
Jestli to nebude tím, že rozhodce je více sexy než stínovec. Mě osobně spíš rozruší rána pěstí sama než kecy o ní, byť senátní.
V každém případě by se měl provozovatel a finančník tohoto webu tetelit, neboť mu je nejméně dvěma čtenáři připisován až démonický vliv na naši politickou scénu. V době blízké očekávám interpelace typu: "Na České škole psali, že jste poněkud trapný, pane ministře. Co nám k tomu můžete říci. A kromě odpovědi zvažte rovnou i svoji rezignaci."
Jestli to takhle půjde dál, přijde Egon Ervín o svoji přezdívku.
když Vás tak vzrušují blbá rozhodnutí, jak to, že glosy a nesmysly
Odpověď lze nalézt přímo v otázce.
Je rozdíl kritizovat uskutečněná rozhodnutí, anebo vyslovené záměry toho, kdo má reálnou sílu je uskutečnit, anebo pouze komentáře a glosy toho, kdo reálně nemůže téměř vůbec nic.
Kromě toho kritizuji názory, které považuji za nesmyslné, vcelku šmahem, bez ohledu na mé vlastní politické přesvědčení.
A stejně tak se i snažím podpořit myšlenku, kterou považuji za smysluplnou, bez ohledu na to, jaké tričko nosí její autor.
Je to dohledatelné, ale s tím si laskavě dejte práci sám.
Diskusím na tomto webu věnuji i tak dost času.
Abych komentoval každý, i bezvýznamný nesmysl, na to opravdu tolik času nemám.
Už tak se poslední dobou zapojuji spíše jen do probíhajících debat, ačkoliv bylo opublikováno mnoho zajímavých článků, které by si zasloužily "probrat v plénu".
Okomentovat