Metodický list pro ZŠ pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM) v rámci projektů EU peníze školám zveřejnilo MŠMT ve čtvrtek na svém webu. Naše doporučení je jednoznačné: ignorujte ho!
Podle názoru redakce České školy nemá tento tzv. metodický list žádnou právní platnost. Chybí mu číslo jednací a údaj o tom, kdy a jak byl příslušným orgánem Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost schválen. Je to pouze anonymní projev byrokratické zvůle.
Zveřejňujeme ho pouze pro informaci našich čtenářů.
Jsme toho názoru, že úředníkům MŠMT nepřísluší hodnotit kvalitu v projektu vytvořených digitálních učebních materiálů. Nemají pro to oporu v platných podmínkách a v příručce projektu EU peníze školám a nemají pro toto hodnocení ani kvalifikaci.
Metodický list k tvorbě vzdělávacích materiálů pro ZŠ.pdf
EU peníze školám: Metodický list pro ZŠ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
30 komentářů:
Souhlasim. Protoze navic vydat metodicky list po vice nez roce fungovani projektu a po odeslani monitorovacich zprav... Bez komentare.
A kdo je oprávněn hodnotit kvalitu?
Nejlépe charakterizuje obludnost plýtvání celého EU PES tento bod:
"Vzdělávací materiály jsou unikátní pro školu, která je vytvořila, nejde o kopie nebo subdodávku pro více škol."
Neboli: zakazuje se dělba práce, zakazuje se práce ve větších týmech, sdružujících ty nejschopnější lidi v dané oblasti, de facto se zakazuje při tvorbě materiálů sdílení těch nejlepších zkušeností a té nejlepší praxe.
Aneb za miliardy, které jsme poslali EU a ta nám jich po vyplacení svých úředníků a poslanců část vrátila, zpátky na stromy.
Co to má proboha znamenat - apríl v říjnu?
Metodický list je velmi vadařený vtip. Kromě toho, že dle platné legislativy pouze doporučuje, nikoliv zavazuje a nařizuje, obsahuje řadu skvělých perel. Například se neuznává jako DUM jeden slide v Power Pointu. Jak velkolepé je to omezení dokazuje fakt, že pokud si autor oněch několika vět na jednom slidu ony věty rozloží na několik slidů, tak se klasicky vlk nažere a koza zůstane celá. Neboť autor nepřidá ani písmenko, ale úřední šiml bude spokojený - není to jeden slide. Požadované anotace jsou také boží ptákovina. Nač vytvářet doprovodný text k materiálu, kde vše podstatné je uvedeno. Pokud je učitel opravdu jen trochu učitelem a nikoliv jen fraškovitou atrapou, tak žádný návod k vytvořeným učebním materiálům nepotřebuje. Navíc jak bylo uvedeno již jinde, závazná je pouze Příručka pro příjemce, která žádné takovéto požadavky neobsahuje. A jak je všeobecně známo, jediný závazný dokument je ona Příručka. Mimochodem, tato příručka ani neuvádí, že v případě, že vytvořený DUM je v podobě webové, že je nutné odevzdat adresu s loginem a heslem. Dle závazné Příručky je uznáváno pdf, jpg, a pár dalších, ale o přístupu online tam nikde noc není ...
Nevím, kde je původ všech těchto blábolů, ale nějak mi to dost značně připomíná požadavky SCIO ze škol, kde se o administraci projektu stará právě SCIO. Naše škola si jede po své vlastní ose a držíme se jen Příručky ...
Že by se nám tu pokoušel někdo něco podsouvat?????
A co když úředníci z CERA školou vytvořený DUM neuznají jako kvalitní a odmítnou náklady na něj proplatit? Respektive již utracené peníze z projektu označí jako vynaložené v rozporu s Příručkou pro příjemce nebo touto metodikou? Může se škola k někomu odvolat?
Myslím, že každý takový krok plní velmi možná účelovou funkci - vyvolává nebo stupňuje STRACH - strach o práci, byť podprůměrně placenou. Jak ale mohou takoví učitelé vychovávat mládež hrdou na to, že jsou Češi, to Pepovi jaksi nedochází... Očekával bych aspoň stovku příspěvků k onomu ML - školám to nevadí nebo to tu nikdo nečte???
Neuvěřitelné... takže namísto toho, aby se přestaly vyhazovat peníze oknem za nesmyslné projekty, aby MŠMT zarazily nájezdy nemravných firem podvodníků a šejdířů do škol, se raději zaměřují na to, jak podprůměrně placenou profesi ještě více zdeptat úřednickou buzerací. Vážně by mě zajímalo, jak ta úřednická svoloč, která mnohdy nedosahuje ani zbla takového vzdělání těch, které mají "kontrolovat", bude posuzovat kvalitu materiálů, o kterých nemá ani sebemenší páru. Ano, to je rok 2011, to je stát, kde se v roce 2011 musí předkládat certifikáty s razítkem, to je stát, kde kvalitu učebních materiálů posuzují úředníci bůhví jakého vzdělání. Nepřipomíná vám to náhodou praxi 50-60 let dozadu? Kdy nám diktovali, kdo může a kdo nemůže na vysokou uvědomělí traktoristi, dělníci a horníci?
Pro Anonymní z 7. října 2011 23:31
Vy si s panem ministrem tykate? Nebo jste jen takovy "pravicovy hrdina", ktery z bezpeci anonymity tyka kazdemu?
Přátelé, po mnoha experimentech s vlastními i nevlastními učebními materiály, včetně nejrůznějších křížovek, doplňovaček a obrázků, se stále častěji vracím ke staré dobré učebnici. Je to tam přece jen systematické, jaksi uspořádané a pro začínající učitele prostě lepší než stovky maličkostí z portálů.
A já zas naopak: poté, co jsem za léta učení angličtiny nashromáždila doma tři desítky různých učebnic a ani jednu nemohla použít "en bloc", stále inovuji své portfolio vlastních materiálů - k všestranné spokojenosti. Naštěstí za to neberu žádné peníze, takže mě ML nechává v klidu.
takže mě ML nechává v klidu
Také si všechno dělám sám a Marxismem Leninismem se nenervuji už drahně let.
Sexuální výchovu sem netahejte - o té se diskutuje jinde...
Sexuální výchovu sem netahejte
Když ono je to takové průřezové téma.
Můj letitý problém spočívá v tom, že mi někdo něco řekne a já hned jdu a vyzkouším to.
Nějak jsem rád, že nemusím vytvářet DUM v dějepise, protože jen takové posuzování situace okolo Mašínů ? Napíši do anotace "vrazi" a budu jako za komančů posuzován jako zrádce národa a vyloučen z veřejných služeb ? Nebo napíši, že válka v Afganistanu je prohraná ?
Nevíte, jak nově podat vyjmenovaná slova?
Nechte na každé z nich děti vytvořit sprostou básničku nebo to zarapovat. To zvládnou dobře. A hned máte v kapse princip tvořivosti i sexuální průřezové téma.
Vyjmenovaná slova jinak - doplnit slovo PYJ.
Nevíte, jak nově podat vyjmenovaná slova?
Proč nově?
Moje matka mne učila vyjmenovaná slova pomocí říkanek, které se ona učila v třicátých letech:
Sytý syn sype syrový sýr a syčí na sysla a sýčka, že za sychravého rána snědli sýkorám usychající syrup.
Pyšný slepýš klopýtl kopytem o rozčepýřeného netopýra a rozpoltil mu pytlem pysk. Potom zpytoval svědomí a těžce pykal za svůj čin.
Na pýru se třpytí zrnka pylu.
Ten pyj bude nutno nějak doplnit.
:-)
Nechci být impertinentní a neočekávám odpověď, ale kolik Vám je, pane poste.restante, let? Ptám se proto, že jste určitě chodil do školy v době, kdy bychom se, pokud by tehdy existovaly, v testech PISA umístili na slušném místě, a přesto Vás vybraná slova v říkankách učila Vaše maminka...
Nebo tomu tak je právě proto?
Dnes učíme v říkadlech my, učitelé, a rodiče to ALE VůBEC nezajímá! (Chvála našim maminkám.)
Nechci být ironický, nemám to v povaze, ale svými kopyty nebezpečný, patrně přiopylený slepýš může dnešním dětem poněkud pomýlit myslivnu. To už může být rovnou rozčepýřený s třpytivým pyjem v rozpolceném pytli.
Já Vaši otázku jako impertinenci nevnímám. Nejsem žena, kterých se neptáme na věk, a na váhu se mne neptáte. :-)
Jsem pouhý čtyřicátník.
A pokud jde o vybraná slova, my se ve škole učili bez říkanky vyjmenovat: pýcha - pytel - pysk - netopýr - slepýš - pyl - ...
Mamince se zdálo, že mi pomůže říkanka, kterou se učila ona, a tak mne ji naučila.
Sama měla jen základní vzdělání.
A o škole jsme si doma povídali i přes hodinu. Ona se ptala na učivo a na zážitky a já vyprávěl a přitom si vlastně opakoval, ...
Zajímavá finta, že?
Nejspíš mi něco uniklo, ale proč slovo pyj není ve vyjmenovaných slovech? Skoro mne to uráží.
Snad nějaký utajený předchůdce VORPu?
Věru jste, pane Blaho, nezvolil dobrou dobu pro zavádění tohoto vyjmenovaného slova.
Až se na Vás se svojí "argumentací", jištěna Dobešem, vrhne paní Jochová, budete se z toho šoku, co je všechno ve 21. století ve střední Evropě možné, přinejlepším dlouho vzpamatovávat.
jištěna Dobešem, vrhne
Mám takovou představu (padni komu padni), že by se i češtináři pěkně prokádrovali, není-li mezi nimi skryt úchyl a vyjmenovaná slova by se probírala v dopředu oznámených projektových dnech, aby rodiče podle svého uvážení děti ten den do školy vůbec nepouštěli.
Ono je tam toho víc. Namátkou:
slyšet plytký povyk,
mýt lysý pysk,
výskat ochmýřený pytel ...
Blaho vole, ochmýřený pytel se víská, raději už sem nic nepiš, protože už to ani česky neumíš :-)
Sorry za familiérní tón, snad jsem neurazil! Čtu si zdejší příspěvky jako Dikobraz...
Jen jsem si standardně ověřoval, jestli tu vůbec ještě někdo dává pozor ...
11. října 2011 12:22
Co zbývá úředníkovi MŠMT ? Jen číst ten Dikobraz ! Ignorant
Já jsem vesnický učitel na Moravě, nikoli úředník. Ale přál bych si, kdyby ignoranti, Blahové a pár anonymů s rozumnými úvahami dostalo možnost být poradci MŠMT jako ta Machálková. Jinak to zůstává v rovině Dikobrazu.
možnost být poradci MŠMT jako ta Machálková
Nejspíš z toho sejde. Mne už do jiného stavu nikdo nedostane.
Okomentovat