Podívejte se na video z Kulatého stolu, který hodnotil výstupy státních maturit.
Na stránkách EDUin a SKAV najdete osmiminutový sestřih ze zářijového Kulatého stolu na téma Co nám o studentech řekla státní maturita. Samotní ředitelé středních škol ji hodnotí organizačně velmi složitou, informačně nepříliš přínosnou a upozorňují na nebezpečí, že učitelé ovlivnění možnými následky pro školu se ve výuce soustředí především na testové úlohy.
Video ze zářijového kulatého stolu najdete ZDE, podrobnější zápis z jednání ZDE.
Ivan Smolka, ředitel Waldorfského lycea v Praze a člen SKAV, řekl: „Klíčovou otázkou dneška se stává motivace ke vzdělávání. Klasická česká metoda cukru a biče, odměn a trestů už moc nefunguje. Zvyšují se kázeňské problémy, a to i na gymnáziích. Budoucnost má jen individuální přístup a vzbuzení zájmu o poznávání. Motivace koncovým strašákem státní maturity a pojetí maturity jako represivního nástroje je špatně.“
EDUin: Ředitelé o státní maturitě soudí, že nic nového nepřinesla
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Domnívám se, že státní maturita je úřednická , drahá zbytečnost. Proč měnit něco, co léta dobře fungovalo? Navíc (stejně jako u indoše) je do ní vtahována pedagogická veřejnost, pod vějičkou přivýdělku, jako hodnotitelé. Vím, že na některých učilištích probíhala státní část maturity tak, že ji třída dělala společně s dohlížejícím vyučujícím. Ze strachu školy, že špatný výsledek učiliště znemožní školu v očích veřejnosti.
Hlavní důvod zavedení maturity spatřuji ve strachu MŠMT zastavit tu rozjetou mašinerii, která už spolykala tolik peněz. No a původně před lety stála možná snaha někoho vyvést státní prostředky z ministerstva. Protože takto se to u nás již léta dělá. Neveřejné zakázky, externí předražené firmy....rozvoz maturitních otázek školám spec. firmou za 50 miliónů Kč.
Ředitelé o státní maturitě soudí, že nic nového nepřinesla
Předpokládám, že tak soudí i ředitelky. V tom případě výborně, dámy a panové, dobrý postřeh. Ona také nic nového přinést neměla. Právě naopak. Měla vrátit školství do původního stavu, kdy kvalita vzdělání odpovídala potřebám doby.
Hledáte-li někoho odpovědného za současný neutěšený stav, podívejte se na displej svého počítače a nezapomeňte si pustit webkameru.
V záznamu vystupují 3 ředitelé SŠ - 2 jakjo zástupci mnoha set podobných škol + 1 jako zástupce zcela specifické školy, jediné svého druhu u nás - waldorfského lycea. Kde jsou naproti tomu třeba ředitelé obchodní akademie a pod.? Proč takový výběr?
Proč takový výběr?
Také bych uvítal zástupce škol, které se umístily na zveřejněných prvních třech místech v jednotlivých krajích a kteří tuto skutečnost neprodleně vyvěsili na školních webech.
"jediné svého druhu u nás - waldorfského lycea"
Jsou tři v republice.
Klasická česká metoda cukru a biče, odměn a trestů už moc nefunguje.
Vida, já vůbec netušil, že je to česká metoda.
A ona se ještě smí aplikovat?
Kde ji, prosím, používají?
Moc rád bych se tam zajel podívat na to, jak nefunguje.
:-)
Okomentovat